Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tunel do Británie zavalilo 1 500 běženců, jednoho z nich přejel kamion

  9:51aktualizováno  11:14
Při pokusu dostat se Eurotunelem do Anglie zemřel v noci na středu zhruba třicetiletý Súdánec. Srazil ho jeden z kamionů. Od začátku června jde už o devátou oběť. Auta čekající na cestu přes kanál La Manche oblehlo nejméně 1 500 migrantů, kvůli stávce trajektů nestíhá tunel pokrýt nápor dopravy. Britská policie přeměnila dálnici v nouzové parkoviště kamionů.

„Náš tým našel dnes ráno mrtvé tělo a úmrtí potvrdili i hasiči,“ řekl francouzskému serveru The Local mluvčí Eurotunelu. V okamžiku nálezu se podle něj kolem tunelu stále pohybovalo téměř tisíc migrantů. Africký běženec zemřel poté, co jej srazil kamion vyjíždějící z vlaku.

Jak informuje server France Info, mrtvému Súdánci bylo mezi 25 a 30 lety. Za poslední dva měsíce tak při pokusu přejet vlakem do Velké Británie zahynulo už devět migrantů. Na začátku července tam podlehl etiopský migrant zlomenině krční páteře a po pádu z kamionu zemřela těhotná žena z Eritreje. Britský deník The Guardian dodává, že v nemocnici leží dva Súdánci, které v pondělí u tunelu srazil rychlovlak.

Uprchlická krize

Uprchlíci, kterých v táboře nedaleko Calais žije přes tři tisíce, v posledních týdnech využívají složité dopravní situace. Způsobila ji stávka zaměstnanců jedné z lodních společností, která přepravuje auta a kamiony z calaiského přístavu do Doveru. Před přístavy i tunelem tak vznikají kolony kamionů a běženci mají příležitost se v nich lépe ukrýt.

Policisté z britského Kentu opět uzavřeli část dálnice M20, kterou přeměnili na dočasné parkoviště kamionů čekajících na odbavení. Za posledních 39 dnů k tomuto kroku přikročili už 21krát, podotkla BBC. Až do letoška se přitom dálnice před tunelem uzavírala jen zřídka, obvykle pouze na několik hodin kvůli špatnému počasí.

Potíže s migranty má tunel každou noc

„Z důvodu noční aktivity migrantů se na britské straně až 30 minut čeká,“ informovali provozovatelé tunelu ve středu dopoledne na Twitteru. Příjezd k francouzskému terminálu pro osobní dopravu podle ní navíc zablokovaly čekající kamiony.  Samotný tunel však podle oficiálních stránek funguje, vlaky s pasažéry vyjíždějí v obou směrech třikrát za hodinu.

Delší zdržení však čeká řidiče kamionů. „Naše služby jsou v tuto chvíli narušeny z důvodu incidentu na terminálu, který se momentálně řeší,“ upozorňuje Eurotunel přepravní společnosti. Na francouzské straně se kolem jedenácté dopoledne SELČ čekalo až čtyři hodiny, na britské asi 60 minut.

29.července 2015 v 09:51, příspěvek archivován: 29.července 2015 v 10:47

Due to migrant activity overnight on our French Terminal, we're experiencing up to a 30 min wait on site from the UK. Apologies. ^SL

Rekordnímu náporu běženců čelil Eurotunel už v noci na úterý, kdy se do něj pokusily dostat dva tisíce migrantů. Provoz vlaků do Velké Británie a zpět se kvůli tomu asi o hodinu pozdržel (více se dočtete zde).

Podle společnosti, která železniční spojení mezi Francii a Velkou Británií provozuje, se přívaly migrantů na francouzské straně vyrojí téměř každou noc. „Zdá se, že je jich příliš mnoho na to, aby je zvládli,“ prohlásil podle britské televize Sky News mluvčí Eurotunelu s narážkou na vládní orgány. Britský premiér David Cameron veřejnosti vzkázal, že jeho vláda udělá, co bude v jejích silách.

Reportér iDNES.cz zachytil v červnu pokusy imigrantů o ukrytí v kamionech:

Autor:


Témata: kamion, stávka




Hlavní zprávy

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.