Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jsem otrávený a přemýšlím, jestli dál pracovat v ČT, říká Moravec

  2:01aktualizováno  2:01
Moderátor Václav Moravec je otráven situací, jež se v České televizi rozpoutala sepsáním stížnosti na manipulaci zpravodajství. On sám podepsal prohlášení, že žádným tlakům nečelil. "Nepovažuji za šťastné, když se věci neřeší na půdě zpravodajství. Přemýšlím, jestli mám dál pracovat v instituci, která se hádá přes média," uvedl pro MF DNES.

Moderátor Václav Moravec je hádkami přes média otráven (ilustrační foto). | foto:  Petr Topič, MAFRA

Václav Moravec je jedním z 61 zaměstnanců zpravodajství České televize, kteří se podepsali pod vzkaz ředitel Petru Dvořákovi. Odmítají v něm, že by byli ve své práci během voleb jakkoliv ovlivňováni a vylučují manipulaci ve zpravodajství (kdo všechno podepsal dopis, si můžete přečíst zde).

Odmítli tak stížnost třiadvaceti svých kolegů, kteří vyzvali Radu ČT, aby se zabývala možnou cenzurou a porušováním objektivity ze strany vedení. Vadí jim zejména zásahy ve prospěch prezidenta Miloše Zemana (více o stížnosti čtěte zde).

Proč se Moravec rozhodl podepsat petici, ve které ovlivňování odmítá? "Protože ti, co tu první petici nepodepsali, teď vypadají jako hlupáci, kteří podléhají cenzuře a tlakům. Jsem tím otráven. Je to moje první petice v životě," řekl v rozhovoru pro MF DNES.

Rozhovory s odborářem Komersem a šéfem zpravodajství Mrzenou Čtěte v pátek, 1. listopadu

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

Moderátor nedělních debat říká, že případy, na které jeho kolegové Radu ČT upozorňují, nemůže posoudit, protože u nich nebyl. S vedením Kavčích hor však zcela spokojený není. "Mě se dotýká, že generální ředitel obcházel politiky nejen kvůli Daniele Drtinové, ale i s mým jménem, ale to neznamená, že všichni ostatní v televizi slouží cenzuře či manipulaci," uvedl Moravec. "Přemýšlím, jestli mám dál pracovat v instituci, která se hádá přes média," dodává.

23 proti 61

Autoři stížnosti se nepodepsali s odkazem na osud kolegy Jakuba Kalenského, který si před časem postěžoval veřejně a byl propuštěn. A ani Moravec neví, kdo stížnost podepsal. "Pokud tam jsou podepsáni editoři, moderátoři, přijde mi to zvláštní. Proč neprokázali občanskou odvahu, o jakou se pokouším já v OVM? A pokud měl šéfredaktor vadné připomínky, tak je neodmítli?" ptá se Moravec.

Autoři stížnosti ovšem tvrdí, že už všechny možnosti domoci se nápravy vyčerpali. "O situaci byl opakovaně informován jak ředitel zpravodajství, tak generální ředitel. Jediným výsledkem bylo zastrašování a vyhrožování všem, kteří projeví snahu se těmto praktikám postavit a ve věci se jakkoli angažovat," uvádějí.

Šéfredaktora zpravodajství Petra Mrzenu mrzí, že stížnost snižuje důvěru v ČT a práci stovek lidí z redakce zpravodajství. "Vykreslili mě, jako bych byl předseda fanklubu Miloše Zemana. Takový obraz odmítám. Pokud někdo přijde s tak vážným obviněním, pak by měl být také schopen je prokazatelně doložit," říká.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.