Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zpravodajství nikdo neovlivňoval, napsal Moravec a další řediteli ČT

  18:17aktualizováno  19:58
Jednašedesát redaktorů zpravodajství České televize zaslalo dopis řediteli Petru Dvořákovi. Odmítají v něm, že by byli ve své práci jakkoliv ovlivňováni. Postavili se tak svým kolegům, kteří si u Rady ČT stěžují na manipulaci.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

"Odmítáme, že bychom byli v období před parlamentními volbami i během nich vystaveni jakémukoli tlaku a ovlivňování reportáží. Naopak byl každý den kladen důraz na maximální objektivitu. Vyjadřujeme tímto důvěru ve vedení zpravodajství Zdeňka Šámala," stojí v dopise.

Podepsali se pod něj například Zuzana Tvarůžková, Richard Samko, Jan Šenkýř, Tereza Kručinská, Vladimír Keblúšek, Hana Scharffová či Václav Moravec.

Dopis novinářům rozeslala tisková mluvčí České televize Alžběta Plívová. Záhy poslala další email, ve kterém uvádí, že dokument rozeslala omylem, a žádá, aby média jména signatářů nezveřejňovala. Dopis se ovšem mezitím začal šířit na sociálních sítích.

Ředitele ČT výzva jednašedesáti zaměstnanců zpravodajství potěšila. "Je pro mne potvrzením, že situace není tak jednobarevná, jakou se zdála být dnes dopoledne. Nicméně ani tato skutečnost přirozeně nemění nic na mém rozhodnutí nechat důkladně prověřit všech dvanáct údajných pochybení vedení redakce zpravodajství vzniklých v průběhu letošního roku,“ uvedl Dvořák ve svém prohlášení.

S dopisem souhlasím, říká Drtinová

Pod text dopisu řediteli televize by se podepsala i Daniela Drtinová, která je podepsaná pod stížností Radě České televize. K podpisu jí ho však prý nikdo nenabídl. "Já souhlasím s tím, co je tam napsáno. Zdeňku Šámalovi rovněž důvěřuji," řekla iDNES.cz.

"Kolegy chápu. Pokud nemají pocit, že jejich reportáže byly manipulovány, je pochopitelné, že se chtějí bránit. Je to ale jiná situace. V naší stížnosti řešíme hlavně přímé vstupy do vysílání, o reportáže tolik nešlo," uvedla Drtinová s tím, že teď je na Radě ČT, jak bude situaci řešit.

Ve středu ráno se objevila informace, že třiadvacet moderátorů, redaktorů a editorů České televize se obrátilo na Radu ČT s podnětem, aby se zabývala možnou cenzurou a porušováním objektivity ze strany vedení. Vadí jim zejména zásahy ve prospěch prezidenta Miloše Zemana.

Autoři stížnosti se nepodepsali s odkazem na osud kolegy Jakuba Kalenského, který si před časem postěžoval veřejně, a byl propuštěn. Podnět ale anonymní není, předseda rady Milan Uhde má jména podepsaných pracovníků k dispozici. (více o stížnosti čtěte zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministr financí Andrej Babiš se ve Sněmovně pustil do ostré výměny názorů s...
Poslanci nejsou schopni začít vyšetřovat Babiše, nezvolili šéfa komise

Na začátku byl plán poslanců vyšetřovat, zda se k šéfovi ANO Andreji Babišovi nedostávaly informace z policejních spisů. Dokonce proto zřídili vyšetřovací...  celý článek

Prezidentský kandidát Jiří Drahoš poskytl rozhovor pro iDNES.cz. (12. dubna...
Průzkum: Drahoš by ve druhém kole prezidentských voleb porazil Zemana

Jiří Drahoš má mezi prezidentskými kandidáty největší podporu, zjistil Median. Ve druhém kole volby by získal 53,5 procenta hlasů, zatímco Miloš Zeman 46,5...  celý článek

Park nechal shodit balvan, který ohrožoval návštěvníky
V Českém Švýcarsku shodili kus skály, která hrozila pádem na turisty

Nestabilní šedesátitunový balvan museli odborníci řízeně shodit ze skály v Národním parku České Švýcarsko. Už totiž hrozilo, že spadne na turistickou stezku k...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.