Skříňku, která zaznamenávala hovory posádky v kokpitu, našly pátrací týmy ve Středozemním moři jako první. Poté byla vyzvednuta i druhá černá skříňka, která zaznamenává technické parametry letu.
Pád airbusu EgyptAir |
Tým egyptských vyšetřovatelů tehdy sdělil, že stejně jako ta první byla i druhá skříňka poškozena (psali jsme zde). Experti věří, že se jim je podaří opravit. Nález obou černých skříněk zvýšil pravděpodobnost, že se příčinu tragédie podaří objasnit.
Letadlo společnosti Egyptair spadlo 19. května na trase z Paříže do Káhiry, všech 66 lidí na palubě pravděpodobně zemřelo (o pádu letadla více zde).
Zatím se pouze ví, že automatické senzory krátce předtím, než letoun zmizel z radarů, odeslaly informace o kouři na toaletě a v prostoru avioniky pod kokpitem. Egyptské ministerstvo pro civilní letectví se kloní k názoru, že šlo o teroristický čin. Podle francouzských expertů ale mohlo jít o technickou závadu.
21. května 2016 |
„Dnes zahájené šetření je vyšetřováním nehody, nikoli teroristického činu. Úřady naprosto neupřednostňují teorii, že letoun byl poslán k zemi úmyslně,“ řekla podle AP mluvčí pařížské prokuratury. Bez upřesnění dodala, že zahájení vyšetřování se rozhodlo na základě dosud získaných důkazů.
Tragédii pravidelného letu číslo 804 dosud vyšetřoval jen Egypt, do jehož výsostných vod letoun egyptské společnosti spadl.
Francie může případ také vyšetřovat, protože letoun typu Aibus A320 byl vyroben ve Francii a mezi oběťmi byla řada francouzských občanů. Obě země od začátku na vyjasňování případu spolupracují.