Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Letoun EgyptAir stihl vyslat 11 vzkazů. Okno u pilota se prudce zahřálo

  7:16aktualizováno  7:16
Letadlo společnosti EgyptAir před zmizením z radarů a následným zřícením vyslalo 11 elektronických vzkazů. Letoun ovšem nevykazoval před odletem z pařížského letiště Charlese de Gaulla žádné technické problémy. Plyne to podle egyptského listu Al-Ahrám z technického zápisu o letadle.

Trosky zříceného letadla EgyptAir (21. května 2016). | foto: AP

Letadlo vysílalo elektronické vzkazy v noci z 18. na 19. května od 23:09 SELČ. První dva vzkazy podle skenu záznamu hlásily, že motory fungují správně, uveřejnil list podle agentury Reuters. Třetí vzkaz přišel 26 minut po půlnoci a ukázal zvýšení teploty okna u druhého pilota. Letadlo vysílalo další signály ještě tři minuty a pak zmizelo z radarů.

Pád airbusu EgyptAir

Na palubě airbusu A320 bylo v době jeho pádu do Středozemního moře 66 lidí, všichni zahynuli.

V oblasti mezi řeckým ostrovem Karpathos a egyptskou Alexandrií pátrá egyptská ponorka a francouzská hlídková loď po trupu a hlavně po takzvaných černých skříňkách se záznamy o letu. Přidala se také plavidla a letadla z Británie, Kypru, Řecka a Spojených států.

Černé skříňky budou ještě zhruba 30 dní vysílat zvukový signál. Pokud se baterie vybijí, pátrání to ještě více zkomplikuje.

Společnost EgyptAir oznámila, že si na pomoc při pátrání po záznamnících letu vezme dvě zahraniční společnosti, jednu francouzskou a jednu italskou.

„Najali jsme jednu francouzskou a jednu italskou společnost k pátrání ve velkých hloubkách - až ve 3 000 metrech ve Středozemním moři,“ řekl na tiskové konferenci šéf EgyptAir Safvat Muslim. Skříňky zatím nebyly lokalizovány.

Šéf egyptských vyšetřovatelů v úterý popřel zprávy, že ohledání pozůstatků obětí čtvrteční havárie letadla ukazuje na výbuch na palubě. O výbuchu psala egyptská a francouzská média s odvoláním na nejmenované experty.

Fotogalerie

Stroj podle francouzských vyšetřovatelů vyslal krátce před pádem sérii varovných signálů o kouři na jedné z toalet i v prostoru pod kokpitem a dalších možných selháních počítačového systému. Informoval také o poškození oken v pilotní kabině.

Po třech minutách se systém ACARS, který slouží ke komunikaci letadla s aerolinkami a řízením letového provozu, odmlčel a stroj zmizel z radarů. Piloti se v té době už dispečerům neozvali.

Řecké ministerstvo obrany také dříve uvedlo, že se stroj nejprve stočil o 90 stupňů doprava a následně provedl otočku o 360 stupňů, přičemž navíc výrazně klesl. Radary v Káhiře ale popsané manévry nezaznamenaly. Podle káhirského řízení leteckého provozu letěl stroj ve standardní výšce 37 tisíc stop, tedy asi 11 kilometrů nad Středozemním mořem.

Autoři: ,


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Assange nám na ambasádě působí obtíže, prohlásil ekvádorský prezident

Julian Assange

Zakladatel serveru WikiLeaks Julian Assange začíná překážet na ekvádorské ambasádě v Londýně, kde se už šestým rokem...

Dánský konstruktér novinářku před vraždou mučil, tvrdí obžaloba

Dánský vynálezce Peter Madsen poté, co byl  záchraněn ze své ponorky Nautilus...

Dánský konstruktér Peter Madsen, obžalovaný z vraždy švédské novinářky, svůj čin plánoval. Uvedlo to státní...

Je tu Kevin v teniskách. Německý student málem svrhl Merkelovou

Předseda německých Mladých socialistů Kevin Kühnert. (7. prosince 2017)

Kariéru německé kancléřky skoro ukončil politický panic, šéf mladých v SPD. Je mu jen 28 let. V džínách a košili...

Najdete na iDNES.cz