Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

PŘÍMÝ PŘENOS: S ječmenem do Hamburku. Sledujte nákladní plavbu po Labi

  8:00aktualizováno  11. dubna 10:15
Nákladní soulodí vyrazilo minulou středu na cestu z Děčína do Hamburku s reportérkou iDNES.cz na palubě. Zdeňka Trachtová tři dny dokumentovala práci šífařů na Labi, zbytek cesty si můžete vychutnat v unikátním přímém přenosu, který zajišťuje kamera upevněná na přídi remorkéru Rio 2.

Remorkér Rio 2 pluje pod Albertovým mostem v Drážďanech. | foto: Zdeňka Trachtová, iDNES.cz

Lodní kolos plný železného šrotu vyplul ve středu 6. dubna ráno z Děčína na několikadenní cestu do Hamburku. Část cesty po Labi z paluby remorkéru sledovala reportérka iDNES.cz. Její komentáře i otázky čtenářů si můžete přečíst v on-line reportáži na konci článku.

V případě, že se stream pouze načítá a nevidíte obraz, vjela loď do oblasti bez signálu pro přenos dat.

Reportérka se s posádkou rozloučila v pátek v přístavu Riese, kde kapitán, loďmistr a strojník museli vyčistit nákladní prostory a naplnit je až po okraj ječmenem, s nímž budou pokračovat směrem na Hamburk. V pondělí dopoledne bylo plavidlo na polovině cesty mezi Hamburkem a Magdeburgem.

Plavba s šífaři na lodi Rio 2

Soulodí, které ve středu vyplulo z Děčína, tvoří tlačný remorkér Rio 2 a dva tlačné čluny - Vida 2 a TČ 2. Plavidla mají na šířku přes deset metrů. Jsou uzpůsobena pro přepravu těžkých nákladů nebo velkorozměrného zboží, které by ani nebylo možné transportovat pozemní dopravou. Celková nosnost soulodí je 1 800 tun.

Během středy nákladní loď absolvovala cestu z Děčína, odkud vezla náklad železného šrotu - odřezků z automobilky. Posádka proplula malebnou a prosluněnou krajinou Českosaského Švýcarska a bez problémů zvládla i proplutí pod několika drážďanskými mosty. „Vždycky mě trochu mrazí, když přijíždím do Drážďan,“ podotkl kapitán.

Fotogalerie

Ve čtvrtek soulodí tvořené remorkérem a dvěma tlačnými čluny doplulo z Drážďan, kde vyložilo železný šrot, do přístavu v Riese. Cesta pěkně ubíhala, jen lodě byly v některých úsecích hůře ovladatelné. „Tím, že máme prázdné a lehké čluny, tak trochu kloužeme,“ vysvětloval kapitán Jaroslav Batista.

Soulodí proplulo Míšní a minulo několik zámečků, větrné mlýny i vinice. „Vidíte, klacky ohryzané od bobrů,“ ukazoval kapitán z kormidelny.

V podvečer kapitán s téměř 140 metrů dlouhým soulodím zacouval do přístavu v Riese, který patří mezi ty hůře dostupné. „Manévr“ se však podařil bez problémů.

Autor:






Hlavní zprávy

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.