Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

PŘÍMÝ PŘENOS: S ječmenem do Hamburku. Sledujte nákladní plavbu po Labi

  8:00aktualizováno  11. dubna 10:15
Nákladní soulodí vyrazilo minulou středu na cestu z Děčína do Hamburku s reportérkou iDNES.cz na palubě. Zdeňka Trachtová tři dny dokumentovala práci šífařů na Labi, zbytek cesty si můžete vychutnat v unikátním přímém přenosu, který zajišťuje kamera upevněná na přídi remorkéru Rio 2.

Remorkér Rio 2 pluje pod Albertovým mostem v Drážďanech. | foto: Zdeňka Trachtová, iDNES.cz

Lodní kolos plný železného šrotu vyplul ve středu 6. dubna ráno z Děčína na několikadenní cestu do Hamburku. Část cesty po Labi z paluby remorkéru sledovala reportérka iDNES.cz. Její komentáře i otázky čtenářů si můžete přečíst v on-line reportáži na konci článku.

V případě, že se stream pouze načítá a nevidíte obraz, vjela loď do oblasti bez signálu pro přenos dat.

Reportérka se s posádkou rozloučila v pátek v přístavu Riese, kde kapitán, loďmistr a strojník museli vyčistit nákladní prostory a naplnit je až po okraj ječmenem, s nímž budou pokračovat směrem na Hamburk. V pondělí dopoledne bylo plavidlo na polovině cesty mezi Hamburkem a Magdeburgem.

Plavba s šífaři na lodi Rio 2

Soulodí, které ve středu vyplulo z Děčína, tvoří tlačný remorkér Rio 2 a dva tlačné čluny - Vida 2 a TČ 2. Plavidla mají na šířku přes deset metrů. Jsou uzpůsobena pro přepravu těžkých nákladů nebo velkorozměrného zboží, které by ani nebylo možné transportovat pozemní dopravou. Celková nosnost soulodí je 1 800 tun.

Během středy nákladní loď absolvovala cestu z Děčína, odkud vezla náklad železného šrotu - odřezků z automobilky. Posádka proplula malebnou a prosluněnou krajinou Českosaského Švýcarska a bez problémů zvládla i proplutí pod několika drážďanskými mosty. „Vždycky mě trochu mrazí, když přijíždím do Drážďan,“ podotkl kapitán.

Fotogalerie

Ve čtvrtek soulodí tvořené remorkérem a dvěma tlačnými čluny doplulo z Drážďan, kde vyložilo železný šrot, do přístavu v Riese. Cesta pěkně ubíhala, jen lodě byly v některých úsecích hůře ovladatelné. „Tím, že máme prázdné a lehké čluny, tak trochu kloužeme,“ vysvětloval kapitán Jaroslav Batista.

Soulodí proplulo Míšní a minulo několik zámečků, větrné mlýny i vinice. „Vidíte, klacky ohryzané od bobrů,“ ukazoval kapitán z kormidelny.

V podvečer kapitán s téměř 140 metrů dlouhým soulodím zacouval do přístavu v Riese, který patří mezi ty hůře dostupné. „Manévr“ se však podařil bez problémů.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová léčba žloutenky C je úspěšná. Vyléčíme přes 90 procent, tvrdí IKEM

Chronická hepatitida (žloutenka) typu C často probíhá skrytě a ve chvíli, kdy se projeví příznaky, jsou játra už natolik poškozená, že pomůže pouze...  celý článek

Lékař Marek Hilšer oznámil kandidaturu na prezidenta a zahájil cestu za občany...
Postojem k milostem zaujal Hilšer, v Otázce pro prezidenta vyhrál podruhé

V třetím kole projektu Otázka pro prezidenta uspěl se svým postojem k prezidentským milostem lékař a aktivista Marek Hilšer. Souhlasilo s ním 76 procent...  celý článek

předškoláci, ilustrační snímek
K zápisům do školek nepřišly stovky předškoláků, rodičům hrozí pokuta

Úřady začaly dávat dohromady seznamy rodičů, kterým hrozí až pětitisícová pokuta. Na jaře totiž nepřišli se svými pětiletými dětmi k zápisu do mateřské školy,...  celý článek

Renault Kadjar 1.6dCi 96KW  ZEN     ČR...
Renault Kadjar 1.6dCi 96KW ZEN ČR...

r.v. 2016, naj. 24 748 km, diesel, 1. majitel
469 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.