Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bolavé svaly a slepené oči. Na loď se sypou tuny ječmene

  6:49aktualizováno  13:21
Posádka remorkéru Rio 2 má těžký život. Do noci vysoušela dno tlačných člunů a ráno vstává ještě za tmy, aby do nich začala sypat stovky tun ječmene. Jakmile budou lodě plné po okraj, vyplují kapitán, loďmistr a strojník z Riesy dál, zas o něco blíž konečnému cíli - Hamburku. Práci šífařů na místě sledovala i reportérka iDNES.cz.

Ječmen se sype do menší z lodí. | foto: Zdeňka Trachtová, iDNES.cz

Jakmile se v tlačných člunech převáží potraviny, musí být jejich vnitřek dokonale čistý. Jenže odstranit těžký železný prach, který zde zbyl po posledním nákladu, byla pro posádku pořádná fuška. Menší z „bazénů“ je už ale plný, teď ještě nasypat další zhruba 940 tun ječmene do většího ze dvojice tlačných člunů.

Ječmen, který nakládáme, zrovna nepatří mezi oblíbený náklad. „Štípe to, práší. Člověk se potí, lepí se to na něj. Druhý den ráno pak skoro ani nemůžete otevřít oči, jak je máte zalepené,“ popisuje kapitán.

V případě, že se stream pouze načítá a nevidíte obraz, vjela loď do oblasti bez signálu pro přenos dat.

Když bude nakládání odsýpat, měla by posádka ještě v pátek odpoledne zvednout kotvy.

Příští přístav je Magdeburg, hlavní město Sasko-Anhaltska. Tam však plně naložený remorkér pravděpodobně nestihne doplout. Posádka tak zřejmě na noc zakotví někde po cestě.

Plavba s šífaři na lodi Rio 2

Během pátečního rána přišla řeč i na kanál Dunaj-Odra-Labe, který prosazuje prezident Miloš Zeman. „Ta myšlenka už je stará snad od doby Karla IV. Tehdy to mělo asi nějaké opodstatnění,“ začal kapitán. „Nápad samotný se mi líbí, ale nevím, jestli by se to v dnešní době vůbec vyplatilo. Mám pocit, že už se šance postavit tento kanál prošvihla,“ dodává kapitán lodi Jaroslav Batista.

Ve čtvrtek soulodí tvořené remorkérem a dvěma tlačnými čluny doplulo z Drážďan, kde vyložilo železný šrot, do přístavu v Riese. Cesta pěkně ubíhala, jen lodě byly v některých úsecích hůře ovladatelné. „Tím, že máme prázdné a lehké čluny, tak trochu kloužeme,“ vysvětloval kapitán Jaroslav Batista.

Fotogalerie

Soulodí proplulo Míšní a minulo několik zámečků, větrné mlýny i vinice. „Vidíte, klacky ohryzané od bobrů,“ ukazoval kapitán z kormidelny.

V podvečer kapitán s téměř 140 metrů dlouhým soulodím zacouval do přístavu v Riese, který patří mezi ty hůře dostupné. „Manévr“ se však podařil bez problémů.

Ještě večer do přístavu dorazili i technici z Prahy, aby zkontrolovali kameru umístěnou na střeše kormidelny. Během dne byl totiž obraz chvílemi zamlžený. Problém by měla vyřešit namontovaná stříška, která kameru ochrání před deštěm.



VALEO VÝMĚNÍKY TEPLA s.r.o.
Inženýr projektové kvality Žebrák

VALEO VÝMĚNÍKY TEPLA s.r.o.
Středočeský kraj, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.