Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nákladní loď s reportérkou iDNES.cz zakotvila v drážďanském přístavu

  16:39aktualizováno  6. dubna 13:22
Lodní kolos plný železného šrotu vyplul z Děčína na několikadenní cestu do Hamburku. Část cesty po Labi sleduje z paluby remorkéru reportérka iDNES.cz. Most, kde nedávno jiná česká loď na několik dní uvázla, podeplul remorkér bez potíží. Nyní do čtvrtečního rána zakotvil v Drážďanech, v přístavu Alberthafen.

Jak se ovládá 134 metrů dlouhé soulodí? Kolik času zabere nakládání a vykládání velkorozměrného zboží? Co si členové posádky na lodi vaří, jak se jim spí v kajutách a trpí někdy mořskou nemocí? To vše od středečního rána sleduje reportérka iDNES.cz Zdeňka Trachtová přímo na palubě remorkéru Rio 2. Doplnila tříčlennou posádku tvořenou kapitánem, strojníkem a lodníkem.

„V Děčíně naložíme železný šrot, vyložíme ho v Drážďanech. Odsud pojedeme prázdní do Riesy a tam naložíme obilí. Na noc vždy zakotvíme,“ nastínil před vyplutím pro iDNES.cz plán plavby kapitán lodi Jaroslav Batista. Konečným cílem bude druhý největší evropský přístav Hamburk.

V případě, že se stream pouze načítá a nevidíte obraz, vjela loď do oblasti bez signálu pro přenos dat.

Reportérka na lodi stráví tři dny od středy do pátku, vystoupí z ní před Magdeburgem. Celou trasu bude, pokud nenastanou technické potíže, sledovat i kamera upevněná na přídi lodi a přímý přenos přenáší server Playtvak.cz.

Podrobná on-line reportáž z plavby odstartovala na serveru iDNES.cz ve středu ráno, redaktorka v ní líčí zajímavosti z plavby i ze života posádky. Zároveň se čtenáři mohou v diskuzi pod tímto textem zeptat na to, co obnáší práce na lodi, i na další věci týkající se vodní dopravy. Odpovědi se pak objeví v on-line reportáži.

Fotogalerie

Redakce se pro cestu lodí do Hamburku rozhodla i proto, že o lodní dopravě se v poslední době živě debatuje v souvislosti s možnou výstavbou nového jezu u Děčína. Ředitelství vodních cest by stavbu rádo zahájilo během příštích let, stát počítá s investicí 4,2 miliardy korun. Cílem je, aby bylo Labe splavné i pro největší lodě. To je však v příkrém rozporu s přáním Evropské komise, která již deset let prosazuje, aby labský kaňon u Hřenska se svými zalesněnými úbočími a skalnatými věžemi byl zařazen mezi chráněné oblasti (více čtěte zde).

Česká lodní doprava na sebe upozornila i koncem března, kdy pod mostem v Drážďanech na týden uvázla nákladní loď Albis. Až po odčerpání naložené soli se ji podařilo za pomoci hasičů a remorkéru vyprostit (více čtěte zde). Podobného problému se však kapitán Batista neobává. „V tom úskalí nevidím. Doufám, že uváznutí nám nehrozí,“ řekl iDNES.cz.

Soulodí, které ve středu vypluje z Děčína, tvoří zmíněný tlačný remorkér Rio 2 a dva tlačné čluny - Vida 10 a TČ 2. Plavidla mají na šířku přes deset metrů. Jsou uzpůsobena pro přepravu těžkých nákladů nebo velkorozměrného zboží, které by ani nebylo možné transportovat pozemní dopravou. Celková nosnost soulodí je 1 800 tun.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.