Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nákladní loď s reportérkou iDNES.cz zakotvila v drážďanském přístavu

  16:39aktualizováno  6. dubna 13:22
Lodní kolos plný železného šrotu vyplul z Děčína na několikadenní cestu do Hamburku. Část cesty po Labi sleduje z paluby remorkéru reportérka iDNES.cz. Most, kde nedávno jiná česká loď na několik dní uvázla, podeplul remorkér bez potíží. Nyní do čtvrtečního rána zakotvil v Drážďanech, v přístavu Alberthafen.

Jak se ovládá 134 metrů dlouhé soulodí? Kolik času zabere nakládání a vykládání velkorozměrného zboží? Co si členové posádky na lodi vaří, jak se jim spí v kajutách a trpí někdy mořskou nemocí? To vše od středečního rána sleduje reportérka iDNES.cz Zdeňka Trachtová přímo na palubě remorkéru Rio 2. Doplnila tříčlennou posádku tvořenou kapitánem, strojníkem a lodníkem.

„V Děčíně naložíme železný šrot, vyložíme ho v Drážďanech. Odsud pojedeme prázdní do Riesy a tam naložíme obilí. Na noc vždy zakotvíme,“ nastínil před vyplutím pro iDNES.cz plán plavby kapitán lodi Jaroslav Batista. Konečným cílem bude druhý největší evropský přístav Hamburk.

V případě, že se stream pouze načítá a nevidíte obraz, vjela loď do oblasti bez signálu pro přenos dat.

Reportérka na lodi stráví tři dny od středy do pátku, vystoupí z ní před Magdeburgem. Celou trasu bude, pokud nenastanou technické potíže, sledovat i kamera upevněná na přídi lodi a přímý přenos přenáší server Playtvak.cz.

Podrobná on-line reportáž z plavby odstartovala na serveru iDNES.cz ve středu ráno, redaktorka v ní líčí zajímavosti z plavby i ze života posádky. Zároveň se čtenáři mohou v diskuzi pod tímto textem zeptat na to, co obnáší práce na lodi, i na další věci týkající se vodní dopravy. Odpovědi se pak objeví v on-line reportáži.

Fotogalerie

Redakce se pro cestu lodí do Hamburku rozhodla i proto, že o lodní dopravě se v poslední době živě debatuje v souvislosti s možnou výstavbou nového jezu u Děčína. Ředitelství vodních cest by stavbu rádo zahájilo během příštích let, stát počítá s investicí 4,2 miliardy korun. Cílem je, aby bylo Labe splavné i pro největší lodě. To je však v příkrém rozporu s přáním Evropské komise, která již deset let prosazuje, aby labský kaňon u Hřenska se svými zalesněnými úbočími a skalnatými věžemi byl zařazen mezi chráněné oblasti (více čtěte zde).

Česká lodní doprava na sebe upozornila i koncem března, kdy pod mostem v Drážďanech na týden uvázla nákladní loď Albis. Až po odčerpání naložené soli se ji podařilo za pomoci hasičů a remorkéru vyprostit (více čtěte zde). Podobného problému se však kapitán Batista neobává. „V tom úskalí nevidím. Doufám, že uváznutí nám nehrozí,“ řekl iDNES.cz.

Soulodí, které ve středu vypluje z Děčína, tvoří zmíněný tlačný remorkér Rio 2 a dva tlačné čluny - Vida 10 a TČ 2. Plavidla mají na šířku přes deset metrů. Jsou uzpůsobena pro přepravu těžkých nákladů nebo velkorozměrného zboží, které by ani nebylo možné transportovat pozemní dopravou. Celková nosnost soulodí je 1 800 tun.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zatěžkávací zkoušku pilotového mostu v Bělovsi u Náchoda provedly lokomotivy...
Po Hitlerově železnici projelo pár vlaků, most na pilotách nevydržel

Přeshraniční železniční spojka mezi Náchodem a polskými lázněmi Kudowa vznikla roku 1945 k Hitlerovým narozeninám pro zásobování fronty. Velmi rychle však...  celý článek

Nosorožec dvourohý
Pojišťovny řešily i sražení Čecha nosorožcem. Obří účty za léčbu chodí z USA

Češi se letos výrazně častěji pojišťovali na cesty do zahraničí. Některé pojišťovny v průběhu léta uzavřely až o třetinu víc pojistných smluv než loni. Nejvíc...  celý článek

Místo na Karlově mostě, odkud údajně spadl do Vltavy herec Jan Tříska. (25....
Po sedmi minutách začal reagovat, popsal Jaroslav Třískovu záchranu

S největší pravděpodobností to byla jen nešťastná náhoda. Alespoň s touto verzí pádu herce Jana Třísky z Karlova mostu pracuje policie. Z vody ho po pádu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.