Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Reklama od ledna skončí na ČT1 i ČT24. Chybí už jen Klausův podpis

  15:17aktualizováno  15:17
Veřejnoprávní Česká televize nebude moci od ledna vysílat reklamu na prvním programu, ani na ČT24, potvrdili poslanci. Na zákonu už chybí jen podpis prezidenta Václava Klause. Vydělají na tom komerční stanice Nova, Prima a Barrandov, které ale budou muset přispívat na výrobu filmů do Státního fondu na podporu a rozvoj kinematografie

Česká televize nebude moci od ledna vysílat reklamu na prvním programu ani na ČT24, povrdili poslanci. | foto: Rosťa Jančar, Rosťa Jančar,  Technet.cz

Kvapík ve Sněmovně

O zákonu museli poslanci hlasovat znovu, protože senátoři zákon vrátili s pozměňovacími návrhy. Navrhli posunout termín dokončení digitalizace z letošního listopadu na červen příštího roku. Poslanci úpravu ze Senátu akceptovali.

Příjmy z reklamy dosud tvořily půl miliardy z rozpočtu ČT, která přitom celkově hospodaří s více než 7 miliardami korun ročně.

Původně měla reklama z veřejnoprávní televize zmizet úplně v souvislosti s končící digitalizací vysílání, a protože se televizi zvyšovaly koncesionářské poplatky. Senátoři pak přišli s tím, že by měla reklama ČT zůstat kvůli financování fondu kultury a fondu kinematografie.

Proti tomu se ale postavily komerční televize, protože by to bylo v rozporu s předchozími dohodami, že reklama v televizi skončí k 11. listopadu 2011, což bylo předpokládané datum ukončení digitalizace.

Nakonec v zanedbatelné míře zůstane reklama na ČT2 a na sportovním kanálu ČT4, na obou programech ale půjde jen o půl procenta denního vysílacího času. Zcela má zmizet teleshopping. Reklama zmizí i z internetových stránek veřejnoprávní televize.

Příjmy z reklamy na čtyřce by televize měla použít na výrobu pořadů se sportovní tématikou, peníze z reklamy na druhém programu bude ČT odvádět fondu kultury. Do Státního fondu na podporu a rozvoj kinematografie budou přispívat komerční televize Nova, Prima a Barrandov dvěma procenty svých reklamních příjmů.

"Je to jednoznačné potvrzení kompromisu, na základě kterého má reklama a teleshopping úplně vymizet z vysílání ČT1 a ČT24, a to výměnou za rozsáhlou podporu české kinematografie ze strany TV Nova a dalších komerčních televizních stanic," uvedl generální ředitel Novy Jan Andruško, když Sněmovna na změny, které ovlivní rozdělení reklamy, kývla poprvé.

Podle Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace poškodí chystané změny spotřebitele, protože zrušení reklamy na ČT1 a ČT24 zvýší jak ceny reklamy, tak v důsledku i ceny zboží.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rekonstrukce bitvy na Bílé hoře (23. září 2017)
Na Bílé hoře se opět střetli čeští stavové s císařským vojskem

Bitvu na Bílé hoře z roku 1620 připomněla v sobotu rekonstrukce, jíž se zúčastnilo několik stovek lidí v dobových kostýmech. Nechyběla ani děla a jezdci na...  celý článek

Věže baziliky svatého Petra a Pavla v Praze na Vyšehradě vystupují ze sluncem...
Poslední zářijový týden se oteplí až nad 20 stupňů, rána doprovodí mlhy

Začátek posledního zářijového týdne bude oblačný a deštivý, v jeho průběhu ale mraky ustoupí a teploty se přehoupnou přes 20 stupňů Celsia, uvádějí...  celý článek

Ilustrační snímek
Na konci září může být i 20 stupňů, naznačuje měsíční předpověď

Měsíční předpověď počasí potvrzuje, že Česko čeká zřejmě krátké babí léto. Na počátku října ale teploty klesnou pod dlouhodobý průměr.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.