Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Senátoři odsouhlasili konec reklamy na ČT1, posunuli termín digitalizace

  19:29aktualizováno  21:01
Česká televize bude moci vysílat reklamu jen na kanálech ČT2 a ČT4. Shodli se na tom senátoři. Ti zároveň posunuli termín dokončení digitalizace z letošního listopadu na červen příštího roku.

Česká televize | foto: Profimedia.cz

"Novelu jsme s pozměňovacími návrhy schválili. Došlo ke kompromisu mezi všemi zúčastněnými včetně komerčních televizí," řekl iDNES.cz senátor za ODS a spoluautor novely Tomáš Töpfer.

Reklama v České televizi by měla od začátku příštího roku zůstat pouze na kanálech ČT 2 a ČT4. Výnosy z ní půjdou do Státního fondu kultury a na výrobu pořadů, které se věnují menšinovým sportům.

Novelizovaný zákon také ukládá povinnost komerčním televizím odvést dvě procenta ze svých reklamních příjmů do Státního fondu kinematografie.

Digitalizace se posune o půl roku

Senát novelu schválil s několika změnami, mimo jiné s pozměňovacím návrhem senátora Jiřího Dienstbiera (ČSSD). Podle něj proces digitalizace neskončí 11. 11. 2011, ale až 30. 6. 2012. "Český telekomunikační úřad musí ještě dostat peníze z reklamy ČT, aby mohl proces digitalizace ukončit a bez signálu se neocitlo například Jesenicko," vysvětlil Töpfer.

Senátoři podle Töpfera přijali také pozměňovací návrh sociální demokratky Aleny Gajdůškové. Umožní, že si z peněz, které půjdou z reklamy na ČT2 do Státního fondu kultury, bude moci televize odečíst prokazatelné náklady související s vysíláním reklamy. "Jinak by je musela platit z koncesionářských poplatků, a to by nebylo spravedlivé," podotkl Töpfer.

"Věcné podstaty jsme se nedotkli, pouze jsme zdokonalili takové souvislosti, jakými jsou dopady na zákon o rozhlasovém a televizním vysílání a zákon o digitalizaci," zhodnotil práci Senátu spoluautor novely Jiří Oberfalzer (ODS).

"Je to jednoznačné potvrzení kompromisu, na základě kterého má reklama a teleshopping úplně zmizet z vysílání ČT1 a ČT24, a to výměnou za rozsáhlou podporu české kinematografie ze strany TV Nova a dalších komerčních televizních stanic,“ reagoval ředitel Novy Jan Andruško. Tuto stanici nedávno za reportáže o redukci reklamy na ČT kritizovala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Zákon se kvůli pozměňování ještě jednou vrátí do Sněmovny. Poté už poputuje přímo do rukou prezidenta Václava Klause. Autoři zákona věří, že legislativní proces bude dokončen tak, aby změny začaly platit od začátku příštího roku. "Termíny jsou napjaté, ale situace vypadá tak, že poslanci by náš návrh měli schválit na konci srpna," míní Töpfer.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jednou z hlavních postav Pražského jara 1968 a chystaných reforem socialismu...
Poslali děti pro zásoby a zmizeli ve studiu. Při okupaci pomáhal rozhlas

Před 49 lety začala okupace tehdejšího Československa vojsky Varšavské smlouvy. Do Žďáru nad Sázavou dorazily polské jednotky. Manželé Holoubkovi o dění...  celý článek

Poznáte místo?
100 POHLEDŮ: Udusanou cestou k pompéznímu paláci. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ke kůrovci se přidala vichřice. Z Bruntálska postupně mizí lesy

Místo klidu a čerstvého vzduchu lesní dělníci a těžká technika. V lesích na Bruntálsku se kromě těžby kůrovcového dřeva likvidují škody po vichřici z minulého...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.