Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Murdochův syn po skandálu s odposlechy odstoupil z vedení britských novin

  16:56aktualizováno  16:56
James Murdoch odstoupil z čela společnosti News International, která sdružuje britské listy jeho otce Ruperta Murdocha. Odchod syna mediálního magnáta oznámila mateřská společnost News Corporation, jež zahrnuje všechny Murdochovy mediální tituly. Jamese Murdocha oslabil skandál kolem odposlechů.

James Murdoch přijíždí do sídla News International na východě Londýna. (19. července 2011) | foto: AP

News International vlastní v Británii listy The Sun, The Times a nedělník The Sunday Times. Do loňského července měla také nejpopulárnější britský bulvární nedělník News of the World, který Rupert Murdoch kvůli skandálu s odposlechy uzavřel.

Stále bobtnající skandál vrhl stín i na Jamese Murdocha, který byl považován za dědice mediálního impéria svého osmdesátiletého otce. V britských médiích a v parlamentních slyšeních se především debatovalo o tom, kolik toho Murdoch mladší o odposleších věděl a kdy se to dozvěděl.

On sám tvrdil, že nevěděl o rozsahu odposlechů v News of the World až do loňského července, kdy skandál nabral na obrátkách. Někteří kolegové jeho tvrzení ale zpochybňují (přečtěte si, jak otec a syn Murdochové vysvětlovali odposlechy britským poslancům).

Fotogalerie

Dle středečního prohlášení zůstává devětatřicetiletý James Murdoch ve vedení News Corporation, kde se má zaměřovat na televizní stanice v Evropě a Asii. News International povede dosavadní výkonný ředitel Tom Mockridge.

Skandál se táhne od roku 2007

James Murdoch ve středu připomněl nástup The Sun on Sunday, který v neděli nahradil News of the World. Podle něj je News International v dobré pozici, aby "stavěla na svých úspěších". Mediální magnát Rupert Murdoch totiž minulý týden vydal první nedělní číslo nejprodávanějšího bulvárního deníku The Sun, který má nahradit populární nedělník News of the World. Je to prý ale jen slabý odvar (více si přečtěte zde).

Skandál s odposlechy a uplácením policie jeho zaměstnanci se táhne už od roku 2007, kdy byl za odposlechy hlasových schránek členů královské rodiny odsouzen reportér bulváru News of the World Clive Goodman. Vedení společnosti tehdy zdůrazňovalo, že šlo o iniciativu izolovaného reportéra a vedení o těchto praktikách nevědělo.

Loni v létě aféra propukla naplno, když se ukázalo, že News of the World nechal odposlouchávat hlasovou schránku unesené a později zavražděné dívky Milly Dowlerové. Řada známých osobností podala na Murdochovy listy kvůli odposlechům žaloby. Aféra přitom nekončí a občas se vynoří nová podezření, naposledy v polovině února vyšetřovatelé vyslýchali pět novinářů z The Sun kvůli uplácení policie.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Younes Abouyaaquoub, jeden z podezřelých z teroristického útoku v Barceloně
Počet obětí z Barcelony stoupl na 15. Atentátníka hledá celá Evropa

Katalánská policie potvrdila, že při čtvrtečním útoku v Barceloně řídil 22letý Maročan Younes Abouyaaqoub. Pátrání po něm se mezitím rozšířilo i na další...  celý článek

Voják syrské armády v provincii Dajr az-Zaur (30. dubna 2017)
Zlikvidovali jsme více než dvě stě bojovníků IS, tvrdí Rusové

Ruské letectvo údajně zabilo přes dvě stě bojovníků teroristické organizace Islámský stát (IS), kteří byli na cestě k východosyrskému městu Dajr az-Zaur ve...  celý článek

Brigitte Macronová (Taormina, 26. května 2017)
První dáma Francie dostala oficiální roli. Pracovat bude zadarmo

Manželka francouzského prezidenta Brigitte Macronová dostala oficiální reprezentativní roli v Elysejském paláci. Za svou činnost ale nebude nijak finančně...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.