Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Magnát Murdoch vydal nedělní The Sun, slabý odvar zavřeného bulváru

  15:33aktualizováno  15:33
Mediální magnát Rupert Murdoch vydal první nedělní číslo nejprodávanějšího britského bulvárního deníku The Sun. Má nahradit populární nedělník News of the World, který skončil kvůli skandálu s telefonními odposlechy. Murdoch i proto slíbil, že novináři budou pracovat "v mezích slušnosti".

Rupert Murdoch s prvním vydáním nedělního The Sun. (26. února 2012) | foto: AP

"Budeme trvat na tom, aby novináři dodržovali naše standardy," uvedl list v prvním úvodníku. Kromě standardů News Corporation se prý žurnalisté budou řídit také kodexem britské tiskové komise. "Budete našim novinářům moci věřit," dodal šéfredaktor.

Podle slov v úvodníku bude list informovat "nebojácně, otevřeně, uličnicky a zábavně". Po prvním čísle to ale vypadá spíš tak, že bude plachý a nudný, komentují vydání ostatní média.

Největší zklamání čekalo podle některých médií na čtenáře jak všednodenního vydání, tak dřívějšího kontroverzního nedělníku, na straně 3. Vnadnou usměvavou dívku nahoře bez nahradila fotografie očividně vystrašené ženy, která sice také nemá podprsenku, ale rukama si stydlivě zakrývá hrudník. "Jako by ji fotograf přistihl při převlékání," neodpustil si komentář list The Financial Times.

Chybí investigativní novinařina

Na titulní straně se známá britská zpěvačka Amanda Holden svěřuje o tom, jak se jí při porodu na 40 vteřin zastavilo srdce.

"Ale teď už je v pořádku, což se nedá říct o těchto novinách. Je to, jako by to všechno bylo určené jen pro jednoho čtenáře - lorda Levesona, soudce, který zkoumá tisk. Jako by to říkalo: 'Podívejte se, že nezlobíme, jsme umírnění a etičtí. Buďte na nás hodní'," ohodnotil list deník The Financial Times.

První vydání nedělního The Sun na novinových stáncích. (26. února 2012)

Agentura Reuters v novém nedělníku postrádá investigativní žurnalistiku, kterou byl News of the World proslulý. Roky nevybíravě pranýřoval politiky za jejich lhaní a nebránil se psát ani o "úletech" členů královské rodiny.

Reportér The Sun David Wooding však poukázal na to, že cílem nového listu není replika bývalého týdeníku. "Pokud to budou kupovat lidé, kteří postrádají News of The World, budou zklamaní, protože to není News of the World, je to The Sun," řekl.

Nedělní vydání deníku The Sun Murdoch oznámil teprve před týdnem. Následovala ale obří reklamní kampaň a první číslo vyšlo v nákladu tří milionů výtisků. Cílem je přilákat zpátky asi 2,7 milionu čtenářů, které Murdoch ztratil po uzavření News of the World.

Aféra s odposlechy propukla v roce 2007, kdy byl za špehování hlasových schránek členů královské rodiny odsouzen jeden soukromý detektiv a jeden reportér týdeníku News of the World. Aféra otřásla politickou a mediální scénou v Británii a vyvolala pobouření a vyšetřování, které vedlo k uzavření News of the World a k řadě propuštění. Demisi dali i dva čelní představitelé londýnské policie.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Americký prezident Donald Trump na mítinku ve měste Phoenix v Arizoně (23....
V Arizoně se protestovalo proti Trumpovi, ten se pustil do médií

Americký prezident Donald Trump na mítinku v arizonském Phoenixu kritizoval média za to, že zkreslila jeho prohlášení k demonstracím krajní pravice ve...  celý článek

Samota za polárním kruhem. Existuje silnější poetika?
Čech se přiznal, že za polárním kruhem ubodal svou přítelkyni z Británie

Šestatřicetiletý český občan, kterého loni v prosinci finští kriminalisté obvinili z vraždy jeho britské přítelkyně, se k usmrcení ženy přiznal. Informoval o...  celý článek

Policie v Rotterdamu prohledává dodávku, v níž měly být plynové bomby...
Policie po varování zatkla v Rotterdamu muže v dodávce, vezl plynové bomby

Nizozemská policie zadržela v Rotterdamu muže, který řídil dodávku se španělskou poznávací značkou. V dodávce podle starosty byly plynové bomby. Policie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.