Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Komers už není zástupce vedoucího zpráv ČT, končí i kritická šéfeditorka

  15:23aktualizováno  17:13
Zástupce šéfredaktora zpravodajství České televize Adam Komers na vlastní žádost skončil ve funkci. V ČT ale zůstává. Komers je jedním z nespokojených redaktorů, kteří tvrdí, že ČT cenzuruje část obsahu. Z televize odchází také šéfeditorka Nových médií Angelika Bazalová, dostala výpověď. Bazalová se dříve zastala těch, kteří kritizovali postoj ČT k diskuzi o práci ve zpravodajství.

Adam Komers složil jednu z funkcí. V ČT zůstává dál. | foto: ČTK

Komers tvrdí, že ho k rozhodnutí vedly texty šéfa zahraničního zpravodajství Michala Kubala a šéfeditora denního zpravodajství Františka Lutonského, uveřejněné v názorových rubrikách denního tisku. Na informaci upozornily Lidovky.cz.

"Ke mně se dostal důkaz o tom, že texty proti mně organizuje jedna PR agentura. Považuji to za naprosto nepřípustné. Je to vedení jakési denunciační kampaně a já si neumím představit, že bych mohl být za této situace ve vedení zpravodajství," řekl iDNES.cz Komers.

Podrobnosti rozvádět nechtěl s tím, že krok podrobněji odůvodnil kolegům v redakci a směrem ven důvody ventilovat nechce. iDNES.cz se jeho vyjádření později podařilo získat od člověka, který jej redakci poskytl pod podmínkou anonymity.

Co napsal kolegům Komers

Žádná objednávka z ČT nebyla, říká Lutonský

Proti Komersovu vyjádření se vymezili Kubal a Lutonský.

"Nikdy jsem nepotřeboval, aby mé texty redigovaly PR agentury. Ve světě, kde dochází k mediálním denunciačním kampaním řízenými zvenčí, nežiju, ani žít nechci. Že tě napadají takové konstrukce, mě mrzí – svědčí to ale především o tobě," napsal Komersovi Kubal.

"Ano, moje žena pracuje v PR agentuře a je v kontaktu s mnoha kolegy v ČT. Ano, moje žena je kamarádkou Petra Honzejka z HN. Ano, moje žena mu poslala Michalův text. Zdůrazňuji, že ve svém volném čase a bez objednávky z ČT," uvedl na svém blogu Lutonský. Komers totiž upozornil, že text rozesílala Lutonského manželka přes svého zaměstnavatele, jímž je PR agentura.

Komers ve čtvrtek rezignoval na funkci zástupce šéfredaktora. Vedoucím redaktorem regionálního zpravodajství a členem odborů ČT zůstává. "Proč bych měl z ČT odejít? Chci, aby se tam situace vyřešila a chci znát nějaké rozuzlení toho, zda to, co se tam dělo, je v pořádku, nebo ne. Já chci, aby někdo řekl, že to v pořádku je," vysvětluje.

Televize propustila další kritizující pro nadbytečnost

V ČT jde o první rezignaci ve vyhrocené situaci. Ve čtvrtek vyšlo také najevo, že televize vyhodila dvě šéfeditorky sekce Nových médií. Mezi nimi i Angeliku Bazalovou, jež nedávno veřejně kritizovala ředitele ČT Petra Dvořáka (její komentář k situaci ve zpravodajství čtěte zde).

"Rozpad týmu Nových médií, který jsme budovali, pokračuje. Šéfeditorky Angelika Bazalová a Gabriela Gabrielová dostaly výpověď pro nadbytečnost, prý restrukturalizace divize. Holky, děkuju za roky nasazení a skvělé spolupráce," napsala ve čtvrtek odpoledne na facebookový profil bývalá šéfka Nových médií ČT Pavlína Kvapilová. Ta musela z televize odejít krátce poté, kdy na Facebooku vyjádřila obavu, že situace kolem zpravodajství ČT může výrazným způsobem narušovat důvěryhodnost média veřejné služby (více čtěte zde).

"O výpovědích vím. Předseda odborové organizace mi řekl, že nebyly projednány s odbory. Přitom výpovědi z důvodu nadbytečnosti se musejí podle zákoníku práce předem projednat s odborovou organizací," uvedl Komers.

Podle mluvčí ČT Alžběty Plívové výpověď nesouvisí s názory zaměstnanců, ale se změnami, které v Nových médiích nyní probíhají. V jejich rámci zrušila televize k 1. prosinci jen v Praze tři pozice a další dvě v Ostravě.

"Dochází k ustavení dvou logicky oddělených celků: korporátního, který bude zpracovávat standardní informace o jednotlivých programech ČT a jejích pořadech, a zpravodajského, který bude úžeji spolupracovat s kanály ČT24 a ČT Sport," popsala Plívová s tím, že druhou část povede současný redaktor Reportéři ČT Filip Černý.

Část redaktorů se obrátila na Radu ČT kvůli údajné cenzuře

Situace v televizi je nyní vypjatá. Na začátku října se skupina dvou desítek zaměstnanců zpravodajství obrátila na předsedu Rady ČT Milana Uhdeho. V podnětu radě vypsali tucet bodů, kdy podle nich televize zasáhla do výroby zpravodajství ve prospěch některých politických stran (více o podnětu čtěte zde).

Následně televize zveřejnila petici šesti desítek lidí, kteří se podepsali pod to, že jejich práce ovlivňována není. Jenže petice se zastávala Zdeňka Šámala, nikoliv celého vedení zpravodajství či ČT.

Šámal ve středu podezření vysvětloval na jednání Rady ČT (jeho celé prohlášení si přečtěte zde). Dvořák pak na radě řekl, že situaci nechá posoudit panelem nezávislých expertů. Pokud najde chyby, vyvodí z nich personální opatření. Řekl také, že stejně tak potrestá i křivá obvinění.







Hlavní zprávy

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.