Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Letoun EgyptAir stihl vyslat 11 vzkazů. Okno u pilota se prudce zahřálo

  7:16aktualizováno  7:16
Letadlo společnosti EgyptAir před zmizením z radarů a následným zřícením vyslalo 11 elektronických vzkazů. Letoun ovšem nevykazoval před odletem z pařížského letiště Charlese de Gaulla žádné technické problémy. Plyne to podle egyptského listu Al-Ahrám z technického zápisu o letadle.

Trosky zříceného letadla EgyptAir (21. května 2016). | foto: AP

Letadlo vysílalo elektronické vzkazy v noci z 18. na 19. května od 23:09 SELČ. První dva vzkazy podle skenu záznamu hlásily, že motory fungují správně, uveřejnil list podle agentury Reuters. Třetí vzkaz přišel 26 minut po půlnoci a ukázal zvýšení teploty okna u druhého pilota. Letadlo vysílalo další signály ještě tři minuty a pak zmizelo z radarů.

Pád airbusu EgyptAir

Na palubě airbusu A320 bylo v době jeho pádu do Středozemního moře 66 lidí, všichni zahynuli.

V oblasti mezi řeckým ostrovem Karpathos a egyptskou Alexandrií pátrá egyptská ponorka a francouzská hlídková loď po trupu a hlavně po takzvaných černých skříňkách se záznamy o letu. Přidala se také plavidla a letadla z Británie, Kypru, Řecka a Spojených států.

Černé skříňky budou ještě zhruba 30 dní vysílat zvukový signál. Pokud se baterie vybijí, pátrání to ještě více zkomplikuje.

Společnost EgyptAir oznámila, že si na pomoc při pátrání po záznamnících letu vezme dvě zahraniční společnosti, jednu francouzskou a jednu italskou.

„Najali jsme jednu francouzskou a jednu italskou společnost k pátrání ve velkých hloubkách - až ve 3 000 metrech ve Středozemním moři,“ řekl na tiskové konferenci šéf EgyptAir Safvat Muslim. Skříňky zatím nebyly lokalizovány.

Šéf egyptských vyšetřovatelů v úterý popřel zprávy, že ohledání pozůstatků obětí čtvrteční havárie letadla ukazuje na výbuch na palubě. O výbuchu psala egyptská a francouzská média s odvoláním na nejmenované experty.

Fotogalerie

Stroj podle francouzských vyšetřovatelů vyslal krátce před pádem sérii varovných signálů o kouři na jedné z toalet i v prostoru pod kokpitem a dalších možných selháních počítačového systému. Informoval také o poškození oken v pilotní kabině.

Po třech minutách se systém ACARS, který slouží ke komunikaci letadla s aerolinkami a řízením letového provozu, odmlčel a stroj zmizel z radarů. Piloti se v té době už dispečerům neozvali.

Řecké ministerstvo obrany také dříve uvedlo, že se stroj nejprve stočil o 90 stupňů doprava a následně provedl otočku o 360 stupňů, přičemž navíc výrazně klesl. Radary v Káhiře ale popsané manévry nezaznamenaly. Podle káhirského řízení leteckého provozu letěl stroj ve standardní výšce 37 tisíc stop, tedy asi 11 kilometrů nad Středozemním mořem.

Autoři: ,


Témata: Airbus, Radar




Hlavní zprávy

Menzies Aviation (Czech), s.r.o.
Pracovník skladu

Menzies Aviation (Czech), s.r.o.
Hl. m. Praha, Středočeský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.