Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Najednou létaly kameny, líčí reportér iDNES.cz příjezd do Calais

  7:58aktualizováno  10:55
Okolo dálničního přivaděče se najednou začaly míhat desítky postav. Házely klacky, kameny a do cesty stavěly zátarasy, líčí reportér iDNES.cz Michal Bělka, co zažil během příjezdu k přístavu ve francouzském Calais. „Policisté, kteří byli na místě, vypadali dost bezradně,“ dodává.

Reportér se do Calais dostal v kabině kamionu společnosti Zdemar (více zde). Chtěl vyzkoušet, jak vypadá cesta přes Evropu kamionem a zároveň zjistit, co řidiči zažívají při příjezdu k přístavu, odkud jezdí trajekt do anglického Doveru. Právě do Velké Británie se každý den snaží dostat desítky uprchlíků z Afriky nebo Blízkého východu.

Příjezd byl podle reportéra iDNES.cz nejdřív poměrně klidný. Řidiči, se kterými jel, ale popisovali, že se s běženci snažícími se dostat do kamionu setkali už i sto kilometrů před Calais. 

Evropa z kamionu

Cestu v kabině kamionu jsme sledovali on-line

„Hele, vidíš je tam? Už se dobývají dovnitř,“ upozornil ho nedaleko belgického Nieuwpoortu řidič Martin Matoušek, se kterým reportér jel. U místní benzinové stanice postávala za jedním z odstavených kamionů trojice mladých Afričanů a snažila se otevřít návěs.

Větší hloučky postav se začaly u krajnice objevovat ale až několik kilometrů před přístavem. „Nejdřív jsme viděli jen několik lidí, pak byl chvilku klid, protože u krajnice hlídkovali policisté. Vzápětí ale začaly hloučky houstnout,“ líčí reportér iDNES.cz, který z průjezdu pořídil několikaminutové video. Je na něm vidět, jak se někteří uprchlíci snaží házet před projíždějící kamiony například kameny.

Fotogalerie

„Běženci se na přivaděči k přístavu snažili kamiony zastavit vším, co měli po ruce. Na silnici házeli kamení a klacky, převraceli dopravní zátarasy a bezhlavě se vrhali přímo mezi jedoucí auta, která tak nutili neobratně kličkovat. Za posledním autem v koloně - shodou okolností tím naším - klusalo nejméně deset uprchlíků a další čekali podél cesty, až se ostatním podaří kamiony zastavit,“ dodává.

Někteří z běženců měli podle něj i připravené nože. S jejich pomocí se snažili dostat přes plachtu. Trojice českých řidičů, mezi nimi i Martin Matoušek, se nakonec rozhodla jet k francouzským úředníkům si nechat náklad překontrolovat.

Pokud by totiž některý z uprchlíků do kamionu proklouzl a projel by až na anglické území, mohl by řidič dostat vysokou pokutu. „Jakmile s ním přejedeš do Anglie, platíš tři tisíce liber na hlavu,“ povzdychl si už v pondělí řidič Matoušek.

Samotný konec cesty do přístavu vypadal takto:

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kouř stoupá nad jemenským městem Saná po náletu vedeném Saúdy (22. 9. 2015)
Při náletech v Jemenu zemřelo přes třicet lidí, povstalci viní vládu

Při náletech, které v Jemenu zasáhly hotel u Saná, přišlo o život přes 30 lidí, včetně civilistů, uvedla televize Al-Džazíra. Povstalci viní provládní síly.  celý článek

Barcelona truchlí za oběti  teroristického útoku (18. srpna 2017)
Chtěli jsme zaútočit v barcelonských památkách, vypověděl terorista

Po útocích v Katalánsku z konce minulého týdne, které si vyžádaly 15 obětí, poslal v úterý soud do vazby bez kauce dva zadržené; vazbu dalšího prodloužil o 72...  celý článek

Bouře a silný vítr v Hongkongu (23.8.2017)
Vymlácené mrakodrapy, zaplavené ulice. Hongkong zasáhl tajfun Hato

Nejméně tři mrtvé a 84 zraněných si vyžádal mohutný tajfun Hato, který ve středu zasáhl Hongkong, Macao a okolní oblasti. V Hongkongu bylo zrušeno na 450 letů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.