Staronové logo po 45 letech zeštíhlelo a změnilo font písma v nápise BESIP, k modré a červené barvě se navíc přidala zelená v logu pro Nadaci BESIP.
Autorem změn i písma je výtvarník Karel Míšek, který vytvořil původní návrh logotypu. Úpravu pro ministerstvo dopravy provedl podle ministra Pavla Dobeše za symbolickou jednu korunu.
"Došlo k tvarové redukci. Nyní se kruh více blíží podobě volantu," komentoval změny Míšek. Podle něj inovovaný logotyp získal širší možnosti použití, protože byla vytvořena i varianta pro trojrozměrné zobrazování.
"Původní logo je velmi známé a kontinuita je potřebná, protože je u široké veřejnosti zakotveno," vysvětlil návrat Dobeš.
To, že se ministerstvo dopravy k původnímu logu vrátí, BESIP krátce avizoval už v dubnové tiskové zprávě u jiného tématu. Dosavadní logo, které stálo podle bývalého šéfa oddělení Ondřeje Valenty 100 tisíc korun, ministerstvu zůstane, jeho užívání bude ovšem redukováno na minimum.
Logo ale není to, co opravdu BESIP pálí. Oddělení nedávno změnilo ředitele, nově jej vede Roman Budský. Ten už je v pořadí pátým šéfem za poslední rok a půl.
BESIP v poslední době navíc není příliš vidět. A nepomohlo mu ani angažování známé osobnosti, závodníka Karla Lopraise, s nímž nyní ministerstvo jedná o ukončení pracovní smlouvy (více o neúspěšném angažmá Lopraise čtěte zde).
BESIP připravuje nový portál, spoty i kampaň pro motorkáře
Nové logo přestavilo ministerstvo dopravy na tiskové konferenci k programu na letošní a příští rok. Počítá například se spuštěním centrálního webového portálu či televizními spoty s názvem Besipky. Nyní také hledá firmu, která by pro něj navrhla kampaň zaměřenou na motorkáře.
Pokračovat bude projekt Autoškola národa, kampaň zaměřená na budoucí řidiče The Action a ministerstvo využije i torzo kampaně Nemyslíš, zaplatíš, kterou dříve provázely problémy s autorskými právy (více o problémech s licencí čtěte zde).
Celkový rozpočet BESIP na letošní rok je 50 milionů korun. "Stejnou částku budeme žádat i pro příští rok," řekl iDNES.cz Budský. Loni přitom ministerstvo rozpočet skokově zdvojnásobilo na 100 milionů (více o sto milionech pro BESIP čtěte zde).
Ministerstvo i nyní počítá, že do bezpečnosti silničního provozu by mohlo jít ještě více peněz. Ale už ne ze státního. Do zajištění některých kampaní chce přilákat prostřednictvím Nadace BESIP sponzory z řad soukromých firem. Jejich pomoc by se uplatnila například u kampaní zaměřených na profesionální řidiče. Kolik peněz by takto BESIP mohl získat, Budský neupřesnil s tím, že dohody o sponzorských smlouvách ještě nebyly uzavřeny.
Kampaněmi chce BESIP snížit počty dopravních nehod s tragickými následky. V Česku nyní připadá na jeden milion obyvatel 67 usmrcených lidí, průměr Evropy je přitom 60.