Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

S odstupným, nebo bez? BESIP řeší, jak se rozejít s Karlem Lopraisem

  11:06aktualizováno  11:06
Ministerstvo dopravy řeší, jak kulantně ukončit trvalou spolupráci s legendou dakarské rallye Karlem Lopraisem, tváří BESIP. Nový vedoucí oddělení BESIP mu nabídl, aby z funkce odešel. Bez odstupného. Loprais na to nepřistoupil a najal si právníka.

Ministerstvo dopravy hledá cestu, jak se dohodhout na ukončení trvalé spolupráce s legendou rallye sportu Karlem Lopraisem. | foto: Profimedia.cz

"Přišli jsme s určitým návrhem. To zda bude akceptovaný, se uvidí v dohledné době," řekl iDNES.cz vedoucí tiskového oddělení ministerstva dopravy Jakub Žižka.

Za Lopraisem se na sever Moravy vypravil čerstvý vedoucí oddělení ministerstva dopravy BESIP Roman Budský. Karlu Lopraisovi nabídl, aby z ministerstva odešel na vlastní návrh. Ten si vzal čas na rozmyšlenou a po pár dnech po svém právním zástupci ministerstvu vzkázal, že si svůj odchod představuje jinak.

Loprais jako Pan BESIP

Co konkrétně Loprais žádá, zatím ministerstvo nechce konkretizovat. Doufá totiž v dohodu. Ani někdejší legenda rallye Paříž - Dakar na prosbu o reakci v pondělí nereagoval. Vyjádřit se odmítl i Lopraisův právník Stanislav Janák. "Do telefonu nikomu nic říkat nebudu, protože ani nevím, s kým doopravdy mluvím," reagoval Janák.

Důvodem, proč BESIP žádá o odchod legendu mezi závodníky rallye, je uvolnění tabulkového místa. Tedy alespoň podle toho, co ústy Žižky a Budského tvrdí BESIP. Včetně Lopraise může BESIP zaměstnávat šest lidí. Nyní jich má fakticky pět a Lopraisovo místo musí zůstat volné, i když závodník dlouhodobě churaví.

To, že týmu nyní chybí jeden člověk, se nelíbí Budskému, který nastoupil na ministertvo minulý týden a buduje si kolem sebe od základu nový tým lidí. "Nutně potřebujeme člověka, který bude umět anglicky, bude kreativní a ochotný pracovat i mimo běžné pracovní hodiny," řekl iDNES.cz Budský.

BESIP se chce dohodnout na výpovědi s Karlem Lopraisem  ještě v květnu. Jeho místo by pak chtěl obsadit od června již vytipovaným člověkem.

Podle Budského by s Lopraisem nešlo o definitivní rozvázání spolupráce. "Byli bychom rádi, kdyby s námi po uzdravení spolupracoval jako externista a jezdil s námi do terénu na konkrétní akce v regionech," míní Budský. Podle něj Loprais může motivovat k bezpečnější jízdě profesionální řidiče. Právě na ně je část kampaní BESIP zaměřena.

Odstupné může být 60 tisíc i více

Loprais pro BESIP začal pracovat loni 4. července. Spolupráce fakticky trvala do konce loňského roku. Od ledna musel legendární závodník v práci skončit kvůli nenadálé zdravotní indispozici a odešel na nemocenskou dovolenou.

Jepičí život nového loga

Ani bývalý závodník, ale ani ministerstvo nedokázali iDNES.cz říci, na čem Loprais za dobu spolupráce s BESIP pracoval.

Žižka na tuto předem zaslanou otázku neznal odpověď, Budský se v pondělí omluvil s tím, že je ve funkci pátý den. Loprais už dříve iDNES.cz řekl, že své angažmá nebude komentovat.

Spolupráce Lopraise a BESIP ministerstvo dopravy zatím stálo zhruba 300 tisíc korun. Ministr dopravy Pavel Dobeš už dříve informoval, že základní plat Karla Lopraise je 29 590 korun. Včetně odměn pobírá měsíčně zhruba 60 tisíc korun.

Pokud by Loprais odešel s odstupným, ze zákona by mu náležel jeden průměrný plat. Od ledna platí novela zákoníku práce, která zpřísnila pravidla pro vyplácení odstupného a říká, že kdo pracuje ve firmě rok, náleží mu odstupné ve výši jednoho průměrného platu. Odstupné ale může být po dohodě se zaměstnavatelem i vyšší.

Ačkoliv odstupné nedosahuje závratné výše a je třeba nižší než loňský návrh nepovedeného loga BESIP (více zde), nový šéf tohoto oddělení ministerstva dopravy tvrdí, že právě ono je jednou z příčin toho, proč se zatím s Karlem Lopraisem nebyl schopen domluvit. Podle Budského by oddělení bezpečnosti silničního provozu uvítalo variantu dohody ze strany Lopraise, tedy bez odstupného, a to kvůli rozpočtu BESIP. V roce 2010 toto oddělení ministerstva dopravy hospodařilo se zhruba 60 miliony, o rok později mělo přislíbeno navýšení na sto milionů korun.

Personální změny do BESIP dorazily minulý týden poté, kdy se funkce vedoucího ujal Roman Budský. Ten je už pátým vedoucím tohoto odboru za poslední půlrok. Spolu s ním se na půdu ministerstva dopravy vrátila i někdejší dlouholetá ředitelka Zuzana Ambrožová. Právě ona v minulosti Lopraisovo angažmá kritizovala s tím, že Pan BESIP není příliš vidět.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Farář Kazimierz Plachta v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Farář z vypáleného kostela poslal obviněným dopis. Odpouštím vám, píše

Dopis plný duchovního odpuštění a naděje do budoucnosti poslal farář zničeného kostelíku v Gutech na Třinecku dvěma mladým mužům, kteří jsou ze zapálení...  celý článek

Kolem poloviny studentů na školách ve městě Drammen má jiný mateřský jazyk než...
Učitelé mají smůlu. Víc než miliarda z kariérního řádu půjde na inkluzi

Velká část peněz určených na neschválený kariérní řád, konkrétně více než miliarda korun, poputuje nakonec příští rok na inkluzi. V úterý o tom podle zjištění...  celý článek

(ilustrační snímek)
Povinná výbava je přežitek, míní poslanci. Ministerstvo však změny nechce

Hever, pojistky, rezervní žárovky či kolo. Na silnici jsou často k ničemu, ale když je v autě nemáte, dostanete pokutu. Česko je jednou z posledních zemí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.