Lodní kolos plný železného šrotu vyplul ve středu 6. dubna ráno z Děčína na několikadenní cestu do Hamburku. Část cesty po Labi z paluby remorkéru sledovala reportérka iDNES.cz. Její komentáře i otázky čtenářů si můžete přečíst v on-line reportáži na konci článku.
V případě, že se stream pouze načítá a nevidíte obraz, vjela loď do oblasti bez signálu pro přenos dat.
Reportérka se s posádkou rozloučila v pátek v přístavu Riese, kde kapitán, loďmistr a strojník museli vyčistit nákladní prostory a naplnit je až po okraj ječmenem, s nímž budou pokračovat směrem na Hamburk. V pondělí dopoledne bylo plavidlo na polovině cesty mezi Hamburkem a Magdeburgem.
Plavba s šífaři na lodi Rio 2 |
Soulodí, které ve středu vyplulo z Děčína, tvoří tlačný remorkér Rio 2 a dva tlačné čluny - Vida 2 a TČ 2. Plavidla mají na šířku přes deset metrů. Jsou uzpůsobena pro přepravu těžkých nákladů nebo velkorozměrného zboží, které by ani nebylo možné transportovat pozemní dopravou. Celková nosnost soulodí je 1 800 tun.
Během středy nákladní loď absolvovala cestu z Děčína, odkud vezla náklad železného šrotu - odřezků z automobilky. Posádka proplula malebnou a prosluněnou krajinou Českosaského Švýcarska a bez problémů zvládla i proplutí pod několika drážďanskými mosty. „Vždycky mě trochu mrazí, když přijíždím do Drážďan,“ podotkl kapitán.
Ve čtvrtek soulodí tvořené remorkérem a dvěma tlačnými čluny doplulo z Drážďan, kde vyložilo železný šrot, do přístavu v Riese. Cesta pěkně ubíhala, jen lodě byly v některých úsecích hůře ovladatelné. „Tím, že máme prázdné a lehké čluny, tak trochu kloužeme,“ vysvětloval kapitán Jaroslav Batista.
Soulodí proplulo Míšní a minulo několik zámečků, větrné mlýny i vinice. „Vidíte, klacky ohryzané od bobrů,“ ukazoval kapitán z kormidelny.
V podvečer kapitán s téměř 140 metrů dlouhým soulodím zacouval do přístavu v Riese, který patří mezi ty hůře dostupné. „Manévr“ se však podařil bez problémů.