Nehoda se stala krátce po 12. hodině na 64. kilometru ve směru na Brno. Policie začala kolem 13. hodiny auta pouštět odstavným pruhem. Provoz se podařilo plně obnovit kolem 13:45. Na několika místech se opět tvořily dlouhé kolony, které se začaly pomalu rozjíždět. Řidiči jedoucí ve směru na Brno by ovšem měli s dalšími problémy počítat na Vysočině.
Aktuálně je dálnice na D1 na Vysočině průjezdná v obou směrech. Je prosolená a mokrá. Řidiči však jen pomalu popojížděli v kolonách. Největší byla mezi kilometry 78 a 90 ve směru na Brno
Dálnice je kvůli rekonstrukci na několika místech v obou směrech zúžena, lidé by se jí proto měli vyhnout. „Pokud řidiči nemusí, ať na dálnici nenajíždějí,“ upozorňují silničáři.
Silničáři ve středu situaci na D1 označili jako kalamitní stav. Řidiči, kteří se dovolali na dopravní linku Rádia Impuls jejich slova potvrdili. „Člověk si musí obalit nervy. Je to fakt masakr,“ hlásil ráno jeden z nich přímo z dálnice.
Provoz na D1 začal kolabovat ve středu odpoledne po hustém sněžení a začaly se tvořit několikakilometrové kolony. Kolem 18. hodiny dosahovaly ve směru na Brno 35 kilometrů, na Prahu 20.
Sedm hodin v koloně na D1: Strach, stres a nejistota, popisuje řidička![]() |
Když se sypačům podařilo dopravní tepnu znovu zprovoznit, následoval další kolaps. Na 98. kilometru, v místě zúžení ve směru na Brno, se vzpříčil kamion (jak to na dálnici vypadalo, se podívejte zde).
Ještě v noci u Humpolce blokoval provoz kamion s nadměrným nákladem, který nemohl sjet svažitý terén v místě a musel čekat, než se místo prosolí, informovalo Národní dopravní informační centrum. Kalamitní stav panoval také na 112. kilometru ve směru do Prahy mezi exitem na Jihlavu a Větrný Jeníkov, před šestou hodinou ranní ale stojící kamiony odjely a dálnice byla podle silničářů prosolena a zprůjezdněna.
Odpoledne má být na Vysočině podle meteorologů zataženo a teplota vystoupá k minus jednomu stupni Celsia, ráno bylo až minus osm. Sněhové přeháňky budou jen ojedinělé, odpoledne může být polojasno.