Podle něj jsou řidiči v odstraňování sněhu a námrazy ze skla i kapoty nedůslední. Porušení zákona bude bráno jako méně závažný přestupek, řidič za to nedostane žádný bod.
Farář doplnil, že uvedení této povinnosti v zákoně je reakcí na situaci, kdy z kamionů padají na silnici velké kusy sněhu, nebo kdy někteří lidé řídí s velmi malým průzorem (o zkušenosti řidiče se sněhem napadaným z kamionu si přečtěte zde).
Šéf BESIP uvedl, že se neobává při kontrolování nově stanovené povinnosti sporů mezi řidiči a policisty. Pokuta za sníh a námrazu hrozí už v současnosti.
Chodci budou muset mít za tmy reflexní doplňky
Novela, která je nyní v připomínkovém řízení, také nově stanovuje povinnost lidem pohybujícím se po setmění na kraji silnice nosit z dálky viditelné reflexní doplňky (více čtěte zde).
„Pohybuje-li se chodec za snížené viditelnosti na krajnici či okraji vozovky v místech, kde není veřejné osvětlení, je povinen na sobě mít reflexní prvky, které musejí být viditelně umístěné,“ citoval Farář příslušný paragraf.
Reportáž: Reflexní cesta může chodci zachránit život:
3. dubna 2014 |
Podle dlouhodobých statistik totiž nejvíce chodců zemře v listopadu na silnicích 1. třídy mezi 16 a 18. hodinou, uvedl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. Někteří chodci, obzvláště senioři, podle něj někdy přeceňují přednost na přechodu.
V říjnu zemřelo na silnicích dosud 53 lidí, což je oproti loňskému roku o šest více. Nejtragičtějším měsícem letos bylo září (více čtěte zde).
Návrh zákona chce také vykázat vozítka segway z chodníků na cyklostezky a speciálně vyhrazená místa (více čtěte zde).