iDNES.cz

Pavel Procházka, ředitel Ropidu, organizátora pražské hromadné dopravy

Šéf Ropidu Pavel Procházka
velikost textu:
vydáno 9.12.2009 11:00
Hostem iDNES.cz bude Pavel Procházka pověřený vedením Ropidu, organizátora pražské dopravy. Ptejte se ho na změny v hromadné dopravě, které čekají metropoli i okolí během příštího roku, na roli soukromých dopravců, na složítý systém pásem v Praze či na efektivitu přívozů.
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy můžeme omezení očekávat a zda omezování nějak postihne obyvatele Letňan. Už teď se nemůžeme do některých spojů (zejména linky 195) dostat. Díky za odpověď. Pavel
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Linka 195 patří mezi páteřní linky autobusové sítě. Na těchto linkách by měla v budoucnosti autobusová síť být postavena. Omezení se budou týkat nevytížených a neefektivních spojů. Do těchto kategorií linka 195 rozhodně nepatří. Dopravní opatření se v tuto chvíli zpracovávají, realizace může přijít na počátku jara příštího roku. 9.12.2009 11:05
OTÁZKA: Dobrý den, slyšel jsem, že se mají rušit souběhy metra a tramvají. Bude tedy zrušena tramvaj na Radlickou? jjumbik
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Pod pojmem rušení souběhů se rozumí omezení souběžných spojů, nikoliv infrastruktury, takže uzavření tratě na Radlickou rozhodně nehrozí. 9.12.2009 11:06
OTÁZKA: Je Praha se svou současnou dopravní situací vhodným adeptem pro zavádění metrolinek? Vždyť třeba tramvaje tu většinou nejezdí po vyhrazených tělesech, jako třeba v Budapešti, a systém metrolinek je mnohem náchylnější na každou mimořádnost, kterých je v úzkých a přeplněných pražských ulicích víc než dost. Josef
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Praha má 52% oddělených tramvajových tratí od ostatní komunikační sítě. To je vysoké procento. Takže ten prostor tu určitě je. Podle čísel, které máme k dispozici, je nárůst počtu přepravených osob na páteřních linkách velmi dynamický. Svědčí to o tom, že krátké intervaly a přímé trasy páteřních linek dokáží lidi oslovit. 9.12.2009 11:10
OTÁZKA: Proboha, proč pořád měníte trasy autobusů! U nás v Miškovicích jezdí za dva roky už čtvrtá linka!!! Nakonec se sem vrací ta, která tu jezdila už kdysi a zdá se mi, že mnoho změn by bylo záhodno zrušit k původnímu stavu. Děkuju za srozumitelné vysvětlení. Miškovičák
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Změny prováděné v oblasti Čakovic byly z důvodu prodloužení metra velmi rozsáhlé. Při takto rozsáhlé změně je nutné postupné dolaďování tras povrchové dopravy, neboť prodloužení metra vždy přinese naprostou změnu v dopravním chování lidí. Přečíslování linky 134 na 158 je v kompetenci Odboru dopravy MHMP, který vydává na jednotlivé linky licence. 9.12.2009 11:13
OTÁZKA: dobry den, chci se vas zeptat, jak probihaji jednani s primatorem pavlem? nepripadate si jako u chocholouska? a jeste jeden dotaz. v noci z patku na sobotu se potrebuji dostat z narodni tridy na zastavku horcickova na jiznim meste. je zajistena dobra dopravni obsluznost? dekuji, Jarda de_niro
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Domnívám se, že kombinace linek 57 a 59 spolu s linkami 505 a 511 v souhrnném intervalu 15 minut nabízí na noční provoz velmi solidní kvalitu dopravní obsluhy. 9.12.2009 11:15
OTÁZKA: Nechápu současnou politiku slučování linek do jednoho čísla. Opravdu si myslíte, že by lidé neudrželi v hlavě čísla tří linek, na které byli léta zvyklí, a je pro ně lepší autobus který má celkem čtyři konečné (197) nebo dokonce pět konečných (151), takže musí v těch bleškách na jízdním řádu luštit, kam pojede ten příští, zatímco u linek s různým číslem to jasně věděl?!? Laďa Unger
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Situace se výrazně změnila po zavedení nových informačních technologií, kdy je číslo linky a název konečné zastávky na vozidle jasně čitelné a viditelné. Dále je nutné si uvědomit, že doprava v Praze není jen pro pravidelné cestující, ale je nutné jí adaptovat také pro náhodné uživatele, pro které je vysoký počet linek nepřehledný. Dle našeho názoru je vhodnější mít informace na jediném jízdním řádu než složitě vyhledávat dané spojení na několika jízdních řádech. 9.12.2009 11:19
OTÁZKA: Neuvažujete o propojení přímou tramvajou linkou I.P.Pavlova a Václavského náměstí? V.Poustka
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: V tuto chvíli nikoli. Limitující je průjezdnost Ječnou ulicí a tam je již kapacita zcela vyčerpána. 9.12.2009 11:21
OTÁZKA: V těchto dnech čteme, jak se budou v rámci šetření omezovat souběhy metra a tramvají. Pročpak tedy jde příští rok miliarda na začátek výstavby metra A do Motola, tj. oblasti, kde existují tři tramvajové tratě, které by po rekonstrukci za zlomek peněz nabídly daleko vyšší standard dopravy? Navíc okolí těch nových stanic metra má pak minimální záchytné kapacity pro autobusy i parkování? A ještě navíc, to metro už pravděpodobně nedoputuje na terminál Dlouhá Míle a ve zmrzačeném stavu nám asi zůstane dlouho...? Ony jsou pro Pražany asi nákladnější průšvihy než Opencard, že? Martin
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Omezování souběhů se netýká primárně metro x tramvaj, ale autobus x kolejová doprava. Prodloužení metra do Motola bude mít svůj jednoznačný přínos, stačí se podívat, jak vypadá ráno příjezdová zastávka autobusů na Dejvické. Zejména příměstská doprava, která není příliš koordinovaná, vytváří značný problém, který je potřeba vyřešit. Co se týká terminálu Dlouhá míle, územní plán počítá kromě metra také s modernizací železniční tratě na Kladno. 9.12.2009 11:25
OTÁZKA: Zdravim vas, nevadi vam, ze posilene tramvajove linky typu 22 vozi na svych konecnych vzduch (zatimco drive v prokladu s 23 jezdilo v cele trase mene souprav) - je to usporne, ted kdyz DP chybi kazda koruna? pristi stanice Muzeum
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Nemohu s Vámi souhlasit. V obou koncových úsecích jsme zaznamenali značný nárůst počtu přepravených cestujících. Zejména pro Břevnov je posílená 22 vhodnou náhradou za přerušené spojení na metro Hradčanská. V oblasti Hostivaře může být její kapacita využita např. pro omezení souběžné autobusové dopravy. 9.12.2009 11:28
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, kdo z vedení města Vám nařídil, abyste na letošní rok podepsal s Dopravním podnikem smlouvu na přepravní výkony za 9 miliard a přitom jste měl v rozpočtu pouhých sedm? Nebo jste to udělal jako vlastní "akci"? Druhá otázka, proč jste přesunuli příměstské autobusy na Háje? Ve stanici metra nyní ráno není k hnutí a stanice Depo Hostivař je současně de facto nevyužitá. Díky, R. Raymond
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Jak bylo již několikrát prezentováno, objem dopravních výkonů a financí v letech 2008 a 2009 byl totožný. Přesun autobusů na Háje byl realizován pro zvýšení jejich spolehlivosti a pravidelnosti, což se také potvrdilo. Dopad příměstských autobusů na provoz metra C je v maximální ranní hodině necelá 2% kapacity. 9.12.2009 11:31
OTÁZKA: Planujete vydat pro vlakove linky S jizdni rady ve stejnem formatu jako pro ostatni dopravni prostredky MHD? Anonym
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: V současné době finišují přípravy a v několika málo dnech by se měly postupně objevit na některých nádražích. Cílem je pokrýt všechny stanice ESKA. 9.12.2009 11:33
OTÁZKA: Ve svém nedávném vyjádření uvádíte, že na příští rok neplánujete zásadní změny v tramvajové dopravě. Jak to koresponduje s nutností šetřit v příštím roce ujeté vozokilometry a se snahou zavádět další "metrolinky"? Mohl byste být konkrétní, kterých linek by se to mohlo týkat? Kamil
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Bohužel Vás zklamu, konkrétní zatím být nemohu, vše se musí pečlivě připravit. Jedním ze způsobů, jak v tramvajové dopravě příští rok ušetřit, je zohlednění plánované výlukové činnosti. Zejména se jedná o rekonstrukci tramvajové trati na Plzeňské nebo postupující výstavba městského okruhu. 9.12.2009 11:35
OTÁZKA: Dobry den, pracuju na sprave duchodoveho zabezpeceni na Smichove. Driv jsem jezdila ze Lhotky autobusem 197, od Lihovaru byval obstojne obsazeny. Pak jste ji vymenili za 121, s kterou skoro nikdo nejezdi. Vite proc? Nejenze ma mnohem vetsi interval, ale hlavne uz na Lhotku prijizdi s petiminutovym az ctvrthodinovym zpozdenim. Na Smichov pak az s pulhodinovym. Mnoho mych kolegu se ted radeji belha po lavce pres smichovske nadrazi. Zda se mi, ze zmeny jsou v posledni dobe spise k horsimu. Zaplatpanbu, ze par starych linek jste nam nechali. E.Mala
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Změna trasy linky 197 na Praze 5 souvisela se sjednocením nástupní zastávky s linkami 196 a 198 na Smíchovském nádraží ve směru na Novodvorskou. Tím mohlo dojít k optimalizaci nabízené kapacity v celém svazku těchto linek. Intervaly linky 121 jsou prakticky totožné s původní linkou 197 a odpovídají zjištěné přepravní poptávce linky 197 v úseku Přístaviště - Na Knížecí. 9.12.2009 11:38
OTÁZKA: Nepřijde Vám, že záhadně, patrně politicky, ovlivněné trasování linky metra C do Letňan způsobilo, že se v oblasti Proseka opět překrývají linky autobusové s metrem za 11 miliard? Takže autobusy vzhledem k poptávce po spojení s metrem B jde omezovat jen složitě? A pokud omezovány jsou, je to na úkor obyvatel např. Letňan a Čakovic? Martin Šubrt
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Omezeny byly linky s přímým trasovým souběhem s metrem C. Na povrchu zůstaly ty linky, které zajišťují tangenciální přepravní vztahy do jiných míst. Spojení na metro B je pokryto dostatečným způsobem linkami, který svůj nárok na existenci prokazují dostatečným počtem přepravených cestujcích. 9.12.2009 11:43
OTÁZKA: Pane řediteli, metrolinky v Praze NEFUNGUJÍ, kdy to pochopíte. Dnes a denně vidím konvoje dvou tří i čtyř sjetých dvaadvacítek, totéž u autobusových "superlinek" jako je 136 a 177. Zdržení na jednom konci Prahy pocítí i lidé čekající na zastávce na opačném konci města. Janda z Chodova
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Nelze tvrdit, že k nepravidelnostem nedochází, nicméně postupnou realizací preferenčních opatření (např. na lince 136 v oblasti Vršovic) dochází k postupnému zlepšování pravidelnosti provozu. Bohužel, i linky s výrazně kratší trasou dokážou v některých lokalitách vytvořit i větší nepravidelnosti. V případě linky 22 existují data, která prokazála, že se pravidelnost provozu oproti původnímu stavu zvýšila. I přes tyto nepříjemnosti však tyto linky v pomyslném žebříčku počtu přepravených cestujících jednoznačně vedou. 9.12.2009 11:49
OTÁZKA: Dobrý den, ráda bych se zeptala jak jezdíte do práce - metrem, tramvají či busem? děkuji Lenka
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Ráno metrem, odpoledne tramvají - mám je raději. 9.12.2009 11:49
OTÁZKA: Tohle jde asi trochu mimo vás, ale mě hrozně štve, že metro A se nebude prodlužovat z Dejvické celkem logicky pod Evropskou přímo (nebo dejme tomu ještě přes ty Petřiny) na letiště, aby Praha měla konečně slušně připojené letiště jako jiné evropské metropole, místo toho ste dle mého názoru nelogicky stočí do Motola a dle nového územního plánu tam také skončí a metro se na letiště už nedostane. Co s tím může obyčejný člověk dělat? Kdo tyhle plány vymýšlí? Jakub Klímek
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Tohle je spíše dotaz na Útvar rozvoje města hl. m. Prahy. 9.12.2009 11:50
OTÁZKA: Znamenájí Vaše navrhované změny omezení tramvají v Sokolovské ulici? Jak se mají například lidé na vozíku dostat na Invalidovně či Křižíkově do metra, když tam není výtah. Tramvaj tam sem tam jede nízká, tak se to dá zvládnout, ale co eskalátor, na který se s voýíkem nesmí? Děkuji Tadeáš
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Nevzpomínám si, že bych někdy hovořil o omezování tramvají na Sokolovské třídě. Určitě bude provoz nízkopodlažních tramvají na Sokolovské zachován. 9.12.2009 11:51
OTÁZKA: Zdravim, zacinate uz do budoucna uvazovat o dopravni obsluznosti vznikajiciho Zapadniho mesta na kraji Stodulek? Egon
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Územní plán počítá s větví metra B do této oblasti. 9.12.2009 11:51
OTÁZKA: Dobrý den, proč my slušní lidé platíme horentní sumy za legitku roční,když v tramvaji je mnoho bezdomovcu a smradlavých lidí. Den co den a smrdí tam a legitku mít nemusí,když je revizor chytne bud se jich štítí anebo z nich stejně nic nevýmůže a slušné lidi to omezuje!Dále mě pak zajímá proč v tramvajích nechodí mnoho revizorů.Děkuji za odpovď Bětka
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Přepravní kontrolu vykonává Dopravní podnik hl. m. Prahy. Snažíme se společně najít model, jak zvýšit počet kontrol v Praze, ale i regionu. Nicméně je nutné si přiznat, že neexistuje žádné město, kterému by se tento problém podařilo vyřešit stoprocentně. 9.12.2009 11:54
OTÁZKA: Budu zlej, ale nedá mi to :-). Kolik let bude ještě Ropid pokračovat v „salámové metodě“ zavádění páteřních linek? Nemůžete to udělat najednou? Ušetřili bychom si spoustu času s dílčími změnami, tiskem map, letáků apod. Proč posíláte 16 na Kotlářku, když ji chcete za pár měsíců stejně zrušit? Zrušte ji a zaveďte tu 10 po 4 minutách, přičemž zrušte rovnou i tu 19, když už jste si jí předpřipravili na zrušení odklonem k Nádraží Strašnice. Pak zúčtujte konečně s 25, když už jí lidem postupně chytře znechucujete. Pak už to půjde snadno zatočit i s linkou 8, a když bude fakt málo peněz, proč se nezbavit i toho zmetku v podobě 6? Alespoň bude hned vidět, zda je správné mít 10 tramvajových linek a všude přestupy, nebo přece jen bylo něco pozitivního na původním systému... Martin Šubrt
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Nevěděl jsem, že jsou změny připraveny až takto do detailu. Nicméně děkuji za podněty, budeme je zvažovat. 9.12.2009 11:55
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, kdo rozhoduje o zařazení linek do PID. Proč některé příměstské linky jsou zařazeny a některé ne. Jsem z Neratovic a jízdenka do Prahy mě přijde na 28 Kč, přitom autobusy provozuje společnost VEOLIA Transport, jejíž linky jsou na jihu Prahy do PID začleněny. Kdyby i linky jedoucí do Neratovic byly v systému PID, jízdenka by stála 14 Kč, při zakoupení časového kuponu by moje náklady na dopravu klesly na 30%. Proto se ptám, kam se obrátit? Na ROPID? Na VEOLIA Transport, Obecní úřad Neratovice nebo na Krajský úřad? martannen
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Začleňování dalších linek do PID musí být na dohodě se Středočeským krajem, který provoz těchto linek na svém území financuje. Dalším subjektem, se kterým je nutné komunikovat jsou obce a města v regionu. Pokud nedojde ke shodě všech těchto stran, nelze k integraci přistoupit. 9.12.2009 11:58
OTÁZKA: Není vám na Ropidu trošku nemilé, že třeba do Miškovic jste za poslední dva roky poslali už čtvrtou linku autobusu? Bývala tam 158, pak se vám zalíbila 210, za chvilku 134 a nyní hle, už zase 158. Mají si v Letňanech kromě předpovědi počasí najmout i předpovídače zítřejší MHD? Ostatně ne že by k Teplárně Třeboradice jezdily davy, ale před 14 dny tam jezdila linka 166, dnes 151 a za 5 dní tam posíláte 269. Nebylo by fér změny tras linek dělat maximálně čtvrtletně? Vždyť se nedají nakreslit žádné déle platné mapy města... No jo no, osobní zkušenost :-). Prosím, prosím, změny s většími intervaly :-). Martin Šubrt
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Myslím, že Vám přání k četnosti změn mohu splnit. Na problematiku linek 134 a 158 jsem již odpovídal v předchozím příspěvku. 9.12.2009 12:00
OTÁZKA: Dobrý den, v Modřanech přibývají nové a nové paneláky. Tramvaje jsou nacpané. Sice se posílila 17tka, ale to je na nic. Proč se nemohla zavést nová linka? Třeba nějaká, která míří na Anděl? Johana
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Byla posílena linka s největším počtem přepravených cestujících - a to je 17. Rozmělňování přepravních směrů není v tuhle chvíli řešení, takže případné kapacitní problémy budeme řešit ve stávajícím linkovém vedení. 9.12.2009 12:01
OTÁZKA: Jakým způsobem a podle čeho byli vybíráni nynější dopravci v PID? Jak se vám dařilo celých těch 15 let se obejít bez transparentních výběrových řízení? Není divu, že se pak všude šušká, komu ti dopravci asi ty obálky nosili... Karel Nimbo
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Mohu Vás ujistit, že dopravci zejména na příměstských linkách byli vybíráni po konzultacích s tehdejšími plátci dotací - okresními úřady. Většinou se jednalo o využití stejného dopravce, který před tím zajišťoval dopravní obsluhu v rámci systému ČSAD. 9.12.2009 12:04
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, zda třeba vy sám jezdíte MHD. Projel jste se v poslední době v odpolední špičce třeba linkou 22 z I.P.Pavlova směrem na Národní třídu? Cestování touto linkou a nejen touto je dost nedůstojné, zajímalo by mě, jak hodlá ROPID řešit problémy přecpaných linek, které ještě navíc nejezdí ve slibovaných intervalech. Děkuji za odpověď Dana
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Linkou 22 jezdím skoro denně, takže situaci na ní znám velmi dobře. Vámi uvedený úsek je nejzatíženější v Praze a bohužel již do něj nelze vměstnat další soupravy. 9.12.2009 12:05
OTÁZKA: Dobrý den, jak často jezdíte MHD a uvedte prosím konkrétní linky. Protože já po všech těch vašich změnách jezdím víc a víc jako našlapaný dobytek. Za lonský rok jste osekali např linku 24 několikrát, takže ted kolem 8h večer jezdí z centra směr Vršovice jeden narvaný vůz. Takže podle vás mám jet metrem na Náměstí Miru a tam čekat na narvanou 22, když 4 už po 8 nejezdí? Kolikrát jste jel narvanou 22 z centra přes Pavlák. Dál jezdím z Vokovic na Dejvickou tramvají. Zkuste si nastoupit po 8h ráno do tramaje kolem Červeného vrchu. Na dopravu Praha nemá, ale turnikety do metra za X miliard to je koncepční řešení? To budem všichni jezdit JEN metrem, ale jak se k němu doplazím jako sardinka? Hanka
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Jak jsem již psal, 22 používám skoro denně. Je třeba si uvědomit, že intervaly linek se stanovují na základě schválených standardů kvality obsaditelnosti, které mj. činí 70 osob/vůz tramvaje. A ty linka 24 splňuje ve všech úsecích trasy. 9.12.2009 12:08
OTÁZKA: Metrolinka č. 17 mi přijde jako dobrý nápad k alternativě přes přes přeplněný Kačerov a oproti ucpanému Barrandovu. Proč ale byla nabízená kapacita relace Modřany - Dvorce - centrum oproti původnímu stavu snížena o 1 vůz za interval. Pokud je nedostatek vozů, lze například zkrátit některé linky v koncových úsecích. Například na Lehovec, Radlice či Bílá Hora, kde je podle mého názoru doprava až příliš předimenzovaná. Pavel
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: To byl záměr celého řešení. V ranní špičce je počet vozů a tím i kapacita na celé modřanské trati shodná s předchozím stavem, od Národního divadla po Výstaviště je provoz posílen. Samozřejmě, že provoz sledujeme a určitě jej vyhodnotíme. K předimenzovaným úsekům je třeba říci, že se stanou předmětem prověřování v rámci racionalizace provozu. 9.12.2009 12:12
OTÁZKA: Rovněž nechápu přesun příměstských autobusů na Háje - linka C byla i bez nich nejvytíženější. Na Opatov ve špičce dojíždějí naprosto narvané vozy, už na Kačerově se občas stane, že někteří lidé nenastoupí. Proč chcete rušit tramvaje, které mají (většinou, ani ony bohužel ne vždy) samostatná tělesa, na druhou stranu ale nerušíte autobusy, které stojí ve věčných zácpách? O zácpách, v nichž tvrdou příměstské linky např. v Šeberově, ani nemluvě, ale za ty Vy nemůžete, nicméně mohli byste podle toho přizpůsobovat jízdní řád. Rušení/sjednocování příměstských linek navíc přineslo snížení kvality vozového parku - často tu jezdí staré karosy "zájezdového" typu (nebo novější busy, ale se stejným uspořádáním, takže se z nich obtížně prodírá k pro výstup mimo Prahu povinným zadním dveřím) - máte v tomto směru nějaké požadavky na dopravce? Petr K.
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: K Hájům jsem se již vyjádřil. K rušení souběhů chci znovu říci, že se jedná primárně o souběhy "koleje x autobus", nikoliv "koleje x koleje". K nasazování typů autobusů na příměstské linky vedeme s dopravci jednání, abychom docílili optimálního rozložení vozového parku na jednotlivé linky. Víme, že okolí těsně kolem Prahy má dnes charakter spíše městský, a tak je vyžadováno nasazování spíše městských verzí autobusů než klasických dvoudveřových příměstských. V tomto by nám jednoznačně měly pomoci standardy kvality, kde je toto definováno, a které pak budou součástí výběrových řízení na jednotlivé linky. 9.12.2009 12:17
OTÁZKA: Už se někdo omluvil za ten podvod s údajnými zpožděními linek k Depu Hostivař, kdy jste linkám dali naprosto nerealistické jízdní doby a pak jste jejich nedodržením zdůvodňovali přeložení linek k Hájům? Arnošt
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Není za co se omlouvat. Srovnání za období duben - listpad 2008 x duben - listopad 2009 snížení zpoždění jednoznačně prokazuje. Podotýkám, že v tomto období roku 2008 jezdily všechny linky podle standardně schváleného jízdního řádu. 9.12.2009 12:21
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se Vás dotázal na několik věcí. 1. Je pravda, že rozsah včera radou města schválených omezení provozu MHD byl požadován právě vaší organizací, zatímco město chtělo zachovat stávající jízdní řády? 2. Proč se nespoří finance spíše snížením velikosti "úřednického" aparátu Dopravního podniku? Nelíbí se mi, že opět úsporná opatření odneseme my, cestující. 3. Není lepší cestou k úsporám změna dopravce na autobusových linkách (nižší cena za výkon = shodná úspora)? Děkuji Tomáš Otava, Nové Město Tomáš Otava
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: 1. Objem výkonů musí odpovídat výši dotace. 2. Dopravní podnik snižuje postupně své náklady i za cenu obtížných a nepopulárních kroků. 3. Podle nově schválených smluv vstoupí také DP v autobusové dopravě v následujících letech do konkurenčního prostředí díky výběrovým řízením. Je ale třeba si uvědomit, že jediným kritériem nemůže být jen cena, ale také kvalita, nízkopodlažnost vozidel, atd. 9.12.2009 12:25
OTÁZKA: Zajímalo by mě, jak je možné, že v novinách bylo napsáno, že spoje na Barrandov a z Barrandova budou posíleny, ale já nic takového nepozoruji. Jezdím denně z Anděla tram 20 nebo 12 a intervaly se sice změnily, ale vlastně se vrátily k tomu, jak to bylo v červnu (po prázdninách proběhla změna také). Tramvaje jsou stále narvané k prasknutí a stále jezdí obě po 8 minutách. Jak je to tedy možné?A můžete být konkrétní u neefektivních linek?V sobotu odpoledne jsem jela z Říčan, jeden autobus vůbec nedorazil a do dalšího se nedalo vejít!!!!!Prosím o vyjádření ke všem bodům děkuji cestující
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Domnívám se, že nahrazení jednovozové 13 za dvouvozovou 4 v ranní špičce a zavedení linky 20 i v mimošpičkových obdobích do sídliště Barrandov posílením určitě je. K Říčanům se neumím vyjádřit bez konkrétních podkladů, ale je možné konkrétní údaje poslat e-mailem na naší adresu a pokud budou zjištěny nesrovnalosti, bude dopravce pokutován dle platného sazebníku pokut. 9.12.2009 12:28
OTÁZKA: Jinak přes všechny výhrady uznávám, že práce v městském podniku v současných podmínkách, které ztělesňuje vedení radnice a pan primátor, je šílená. Takže do jisté míry obdiv ke komukoliv, kdo to podvětšími politickými tlaky, než které byly za socialismu, vydrží. Jen se neshodneme ne koncepci. Zrovna v době šetření je systém páteřních linek náchylný k daleko větší nepřehlednosti, než systém současný. Spousta konečných, různé doby provozu, pásmové spoje, přestupy na nevhodných místech apod. Přece jen se přimlouvám za mírnější uplatňování německé metrolinkové doktríny :-). Martin Šubrt
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Právě jste dal asi celé koncepci název. Nicméně podle údajů, které máme k dispozici od našich zahraničních kolegů, je tento model velmi úspěšný a zaznamenal za dobu své existence v Hamburku, Mnichově i Berlíně značný nárůst počtu přepravených cestujících. I v našich podmínkách se ukazuje, že na již realizovaných linkách dle této "doktríny" dochází k velmi dynamickému nárůstu počtu pasažérů, a to zejména na tangenciálních trasách a v mimošpičkových obdobích. 9.12.2009 12:32
OTÁZKA: V dubnu se slibovalo, že systém MPV (monitorování polohy vozidel) má do konce roku zahrnout všechny dopravce. Už se vám podařilo vyřešit ten problém, aby přebíral i data od Dopravního podniku? Je pravda, že autobus, který se "nehlásí", je v systému zobrazován, jako by jel přesně? Arnošt
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Zahrnutí všech dopravců do systému MPV bude mít několikaměsíční skluz z technických důvodů. Až bude definitivně vyřešen tento problém, začneme pracovat na sbližování výměny dat s DP. U autobusu, který se nehlásí, je vždy příslušná poznámka, která tuto skutečnost uvádí. 9.12.2009 12:37
OTÁZKA: Dobrý den, kdy konečně půjde dobít Opencard pro příměstské linky na celý rok, nebo roční jízdenkou (pásmo 1 a výše)? Se stávajícími 90ti denními kupóny to nelze ... RC
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Roční kupón pro vnější pásma není součastí platného tarifu PID. 9.12.2009 12:39
OTÁZKA: Pane řediteli Procházku ,přečetl jsem si že chcete rušit nebo je úvaha o rušení souběžných spojů metra a tramvají,takovejch moc není ,může seříct že v ůseku nám Republiky Palmovka Vysočanská jede metro ,ale i tramvaj.Ano jede ,ale má to podstatnej háček,ta tarmajová doprava je zde dostanečně používaná,tramvaje nejzdej prázné ba naopak.V daném úseku jsou pouze dvě stanice metra a to Florenc a Vysočanská které maji Výtah ,stanice Vysočanská má toto zařízení jen vešmeru nám OSN . Tramvajová doprava v oblasti Karlína je hojně používaná a metro zde nestačí .Metro zde neumožnuje plné ožití pro spoustu lidí ,kterí se do metra nedostanou a ani nemá stejnej počet zastávak jako má tramvaj .To samé platí i pro linku 11 v úseku Muzeum Želivského ,i tato linka zde jde v souběhu s metrem,ale ani zde metro neumožnuje lidem postiženym se tam dostat ani tato linka není prázdá a je hojně používaná a naopak by balo potřeba ve špičce více spojů tak jako v Karlíně. Jirka
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: V několika minulých příspěvcích jsem konstatoval, že rušení souběhu tramvaj x metro není naší prioritou. V případě Vinohradské ulice je linka 11 jedinou, které zde jezdí, a tak ani neexistuje prostor pro rušení takového souběhu. Tramvajová doprava zajišťuje i místní vazby, takže je v tomto ohledu třeba postupovat velmi obezřetně. 9.12.2009 12:42
OTÁZKA: Odhaduji, že cca 40% cestujících v MHD jezdí zadarmo. Po 20.hodině i výrazně více. Máte nějaké řešení? toto
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Procento rozhodně neodpovídá skutečnosti. O systému kontrol v Praze i regionu jednáme s DP, který kontroly zajišťuje. 9.12.2009 12:44
OTÁZKA: Jak je možné, že jste opět odřezali Klíčov (Krocínku) od civilizace, vrfátili jsme se o pár pěkných let dozadu . Od té doby co nejezdí 134, neustále čekáme na zpožděnou 151. Co mají dělat staré babky, které se sotva dobelhají na zastávku, aby se dostaly do Letňan ? Buď čekají na 151, která je okružní cestou dopraví na jinou zastávku a nebo musí pěšky na 158. Zajímalo by mě, kdyby jste v této lokalitě bydlel, jestli byste tohle schválil, asi ne...! Možná ano ...vy přece hromadnou dopravou nejezdíte . S pozdravem nespokojená cestující. V. Baldrychová
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Četnost spojení na Krocínce plně odpovídá zjištěným obratům cestujících na zastávkách v této lokalitě. V přepravních špičkách došlo po zrušení linky 134 k posílení linky 151. 9.12.2009 12:46
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jak se počítá doba jízdy autobusu - u některých linek se dá jezdit podle jízdního řádu snad jen když jede bus prázdný a nezastavuje. Počítá někdo s tím, že busy vozí žáky do škol a ono to přece jen chvilku zabere, než vystoupí 30 lidí a dalších 20 nastoupí (např. 186 zast. Českolipská)? jirouch007
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Tvorbu jízdních dob na jím provozovaných linkách zajišťuje Dopravní podnik. Standardně se provoz vyhodnocuje např. dnem bez jízdních řádů, pravidelným měřením a porovnáváním výstupů z řídících systémů. 9.12.2009 12:48
OTÁZKA: Dobrý den, copak Dopravní podnik v rámci svého oddělení dělat to, co dělá Ropid za draho? Ušetřily by se peníze... Jan
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Ropid zajišťuje činnosti, které se týkají systému PID, a které nemůže z titulu střetu zájmů zajišťovat jakýkoli dopravce. 9.12.2009 12:49
OTÁZKA: Ad turnikety v metru (i když to je možná dotaz na někoho z DP): nevěřím, že zvládnou návaly lidí např. na I.P.Pavlova (dle posledních průzkumů úplně nejvytíženější stanice metra) - často se tu sjedou dva vlaky a perón je plný k prasknutí, na to, aby se člověk dostal na eskalátor, je potřeba třeba i několik minut, ovšem to už dojíždí další vlaky. Petr K.
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Otázka zavedení turniketů je v současné době předmětem analýz. Tento aspekt je jedním z nejdůležitějších, na který je nutné se zaměřit. 9.12.2009 12:52
OTÁZKA: Dobrý den, bydlím v Praze 4 - Modřanech a velice citelně se mě dotkla změna tramvajových linek (vyřazení tramvaje č. 21). Tramvaje teď jezdí ve větších intervalech a jsou neskutečně plné. Zajímalo by mě, na základě čeho byl omezen tramvajový provoz do tak mohutně zalidněné lokality, když zde není jiná možnost spojení. (Posílení linky č.17 snad ani nezmiňujte, ta ničemu nepomáhá).Děkuji za odpověď. Vlaďka
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: V ranní špičce k žádnému omezení nedošlo. V Modřanech byla jednovozová linka č. 21 nahrazena jednovozovou linkou 17, provoz na lince 3 a původní dvouvozové 17 se nezměnil. 9.12.2009 12:54
OTÁZKA: Dobrý den, když se pořád mluví o rušení spojů, můžete mi prosím zodpovědět, kam se ti lidé vejdou? Mají tedy jezdit autem? Nejde snad radnici o podporu veřejné dopravy? Relativní cena jízdného je v Praze neskutečně drahá, služby, které se lidem za tuto cenu dostávají jsou ještě o dost smutnější. Problémem tedy asi je to, že s těmi penězi "někdo" neumí hospodařit nebo hospodaří hlavně sám na sebe, ale za cizí peníze, jak je u nás zvykem. Opravdu by nešlo lépe naplánovat rozvrh autobusů 114 a 193? Jezdí totiž pravidelně tak minutu po sobě, většinou spíš 1 vteřinu po sobě a pak 10-15 minut nic. Děkuji za odpověď. Jarka
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Rušení spojů je velmi zjednodušený výraz. Omezení se bude týkat neefektivních a nevyužitých spojů, resp. úseků, kde je provozován v souběhu autobus s kapacitní kolejovou dopravou. Vaší připomnku k linkám 114 a 193 předám k posouzení našim odborníkům. 9.12.2009 12:57
OTÁZKA: Dobrý den, neustále píšete o omezování souběžných linek přitom je v podstatě neustále zavádíte. Bydlím v Praze 9 - Čakovicích. Zde bude nyní jezdit linka 151,269 a dále třeba linka 202 má dle mého názoru zbytečnou trasu (ta se dá nahradit prodlouženou linkou 158). Neustále se mluví o velkých nákladech DP. Není ale v podstatě problém ve vaší organizaci, když zavádíte některé dle mého názoru nevyužívané spoje? Čakovice, Miškovice a Třeboradice lze přeci naprosto elegantně obsloužit linkou 195 a 140. Petr Král
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Děkuji za náměty, předám je k posouzení našim odborníkům. 9.12.2009 13:00
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, jestli plánujete propojení zastávek sídliště Levského se sídlištěm Libuše na Praze 4, případně posílení linky 117 ve večerních hodinách a o víkendu. Děkuji. Petra
Šéf Ropidu Pavel Procházka Procházka: Spojení mezi uvedenými zastávkami zajišťuje linka 165, jejíž kapacita je dostatečná. 9.12.2009 13:01
OTÁZKA: Nevadí nikomu, že ROPID už dva roky nemá ředitele? Neměli bychom to zkusit i ostatních městských organizací? Ušetříme. Karel Nimbo

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Uvědomujete si, že vedete organizaci, která může svými rozhodnutími být hřebíčkem do rakve a nebo metálem za zásluhy pro pražskou ODS? Xaver01

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Někde jsem četl studii, prováděnou mezi trestatci, která se snažila odlišit delikventy od ostatních podle tvaru lebky a rysů v obličeji. Závyr studie byl v podstatě ten, že podle obličeje se dá s jistou pravděpodobností určit člověk, který dříve či později skončí v kriminále. Když se podívám na Váš obličej napadá mě jediná otázka: nebojíte se že namísto klidné penze skončíte v base? Franta

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Dobrý den, co říkáte na možnost pouštět v pražské MHD moderátora Jirku Bínu z rádia Krokodýl? Že by mohla jet stále dokola nějaká jeho smyčka s nejlepšími hláškami, samozřejmě pěkně nahlas! Tom. Tom

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

zpět na osobnost