Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf MHD: Že jezdíme jako dobytek? Víc spojů do centra už nevměstnáme

  20:52aktualizováno  9. prosince 12:49
Na změny v MHD jsou cestující v Praze citliví. Dopravce se přesto chystá příští rok rušit další spoje. Šéf Ropidu Pavel Procházka čelil v on-line rozhovoru výtkám, že lidé jezdí tramvají často jako "našlapaný dobytek". "Do některých úseků už bohužel nelze vměstnat další soupravy," vysvětlil.

Čtenářské dotazy odpoví pověřený ředitel organizátora pražské dopravy Pavel Procházka

Otázky na šéfa Ropidu, který dopravu v hlavním městě a jeho okolí organizuje, se nejvíce točily okolo konkrétních spojů. Jednoho ze čtenářů například zajímalo, proč se pořád mění trasy autobusů. "U nás v Miškovicích jezdí za dva roky už čtvrtá linka," napsal. Miškovice leží v blízkosti Letňan, což je od loňska konečná metra C.

"Změny prováděné v oblasti Čakovic byly z důvodu prodloužení metra velmi rozsáhlé. Při takové změně je nutné postupné dolaďování tras povrchové dopravy, neboť prodloužení metra vždy přinese naprostou změnu v dopravním chování lidí," zareagoval Procházka.

odpovědi řEDITELe ROPIDU najdete ZDE

V on-line rozhovoru také zazněla otázka, zda už Ropid uvažuje o dopravní obslužnosti vznikajícího Západního města na kraji Stodůlek. "Územní plán počítá s větví metra B do této oblasti," odpověděl Procházka.

Čtenáři také řešili páteřní linky, tedy tramvaje č. 9, 17 a 22. "Linkou 22 jezdím skoro denně, takže situaci na ní znám velmi dobře. Vámi uvedený úsek je nejzatíženější v Praze a bohužel již do něj nelze vměstnat další soupravy," odpověděl Procházka na dotaz čtenáře, který jízdu v tramvaji 22 v odpolední špičce nazval "nedůstojnou".

Další čtenářka zase Procházkovi podrobně popsala, čím a jak se jezdí po Praze. "Já po všech těch vašich změnách jezdím víc a víc jako našlapaný dobytek. (...) Na dopravu Praha nemá, ale turnikety do metra za X miliard to je koncepční řešení? To budeme všichni jezdit jen metrem, ale jak se k němu doplazím jako sardinka?" napsala.   

Šéf Ropidu čtenářce vysvětlil, že intervaly linek se stanovují na základě schválených standardů kvality obsaditelnosti, které činí 70 lidí na jeden vůz tramvaje.

Procházka: Nechceme rušit souběhy tramvaj v. metro

Největším trnem v oku jsou Ropidu (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy, pozn. red.) i Dopravnímu podniku takzvané souběhy. Tedy trasy, kudy vede několik linek autobusů najednou. Takové nadbytečnosti by měly z pražské MHD zmizet.

Procházka ale v on-line rozhovoru zdůraznil, že rušení souběhu tramvaje a metra není jejich prioritou. Primárně se jedná o souběhy "koleje v. autobus".

"Uspořit se dá i lepším využíváním vozového parku nebo důslednější realizací opatření, která vyjdou pozitivně z dopravních průzkumů," uvedl pro iDNES.cz Pavel Procházka.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jednou z hlavních postav Pražského jara 1968 a chystaných reforem socialismu...
Poslali děti pro zásoby a zmizeli ve studiu. Při okupaci pomáhal rozhlas

Před 49 lety začala okupace tehdejšího Československa vojsky Varšavské smlouvy. Do Žďáru nad Sázavou dorazily polské jednotky. Manželé Holoubkovi o dění...  celý článek

Poznáte místo?
100 POHLEDŮ: Udusanou cestou k pompéznímu paláci. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.