Otázky na šéfa Ropidu, který dopravu v hlavním městě a jeho okolí organizuje, se nejvíce točily okolo konkrétních spojů. Jednoho ze čtenářů například zajímalo, proč se pořád mění trasy autobusů. "U nás v Miškovicích jezdí za dva roky už čtvrtá linka," napsal. Miškovice leží v blízkosti Letňan, což je od loňska konečná metra C.
"Změny prováděné v oblasti Čakovic byly z důvodu prodloužení metra velmi rozsáhlé. Při takové změně je nutné postupné dolaďování tras povrchové dopravy, neboť prodloužení metra vždy přinese naprostou změnu v dopravním chování lidí," zareagoval Procházka.
odpovědi řEDITELe ROPIDU najdete ZDE |
V on-line rozhovoru také zazněla otázka, zda už Ropid uvažuje o dopravní obslužnosti vznikajícího Západního města na kraji Stodůlek. "Územní plán počítá s větví metra B do této oblasti," odpověděl Procházka.
Čtenáři také řešili páteřní linky, tedy tramvaje č. 9, 17 a 22. "Linkou 22 jezdím skoro denně, takže situaci na ní znám velmi dobře. Vámi uvedený úsek je nejzatíženější v Praze a bohužel již do něj nelze vměstnat další soupravy," odpověděl Procházka na dotaz čtenáře, který jízdu v tramvaji 22 v odpolední špičce nazval "nedůstojnou".
Další čtenářka zase Procházkovi podrobně popsala, čím a jak se jezdí po Praze. "Já po všech těch vašich změnách jezdím víc a víc jako našlapaný dobytek. (...) Na dopravu Praha nemá, ale turnikety do metra za X miliard to je koncepční řešení? To budeme všichni jezdit jen metrem, ale jak se k němu doplazím jako sardinka?" napsala.
Šéf Ropidu čtenářce vysvětlil, že intervaly linek se stanovují na základě schválených standardů kvality obsaditelnosti, které činí 70 lidí na jeden vůz tramvaje.
Procházka: Nechceme rušit souběhy tramvaj v. metro
Největším trnem v oku jsou Ropidu (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy, pozn. red.) i Dopravnímu podniku takzvané souběhy. Tedy trasy, kudy vede několik linek autobusů najednou. Takové nadbytečnosti by měly z pražské MHD zmizet.
Procházka ale v on-line rozhovoru zdůraznil, že rušení souběhu tramvaje a metra není jejich prioritou. Primárně se jedná o souběhy "koleje v. autobus".
"Uspořit se dá i lepším využíváním vozového parku nebo důslednější realizací opatření, která vyjdou pozitivně z dopravních průzkumů," uvedl pro iDNES.cz Pavel Procházka.