"Řidičům nejvíc vadí, že je rondel malý, a proto se na něm špatně jezdí nákladním autům," vysvětlovala nedlouho po jeho zprovoznění vedoucí dopravního referátu okresního úřadu Marie Tišerová.
Doba experimentálního provozu rondelu už letos na jaře vypršela, kruhový objezd přesto zatím zůstane na svém místě. Téměř šest set lidí z Drahotuš a Rybářů se totiž podepsalo pod petici za jeho zachování.
"Je tu skutečně potřebný, protože jinak nemáme šanci přejít silnici nebo vjet autem do hustého provozu. Děti od nás chodí do Drahotuš do školy, důchodci si tam chodí na obědy a bez rondelu není možné se dostat na druhou stranu," vysvětlila Ludmila Pavlátová z Rybářů.
TAKÉ SI PŘEČTĚTE |
Někdo se na dálnici těší, jiní nadávají |
Stavby dálnic začnou dřív |
Správa a údržba silnic, dopravní inspektorát i okresní úřad se však domnívají, že podobná stavba na takové silnici není vhodná.
"Navíc nevyhovuje svými parametry. Řidiči kamionů se nemohou srovnat s nájezdem do rondelu, protože je pro ně příliš úzký, takže často zruší obrubníky," řekl vedoucí Dopravního inspektorátu Lubomír Koláček a dodal: "Přesto by možná bylo lepší, kdyby rondel po úpravě zůstal. Došlo tu totiž ke snížení nehodovosti."
Co se s přenosným objezdem nakonec stane, vyplyne ze studie, kterou nechá zpracovat ministerstvo. "Odborníci vyhodnotí vliv rondelu na tvoření front aut a nehodovost a teprve pak padne konečné rozhodnutí," řekl Jaroslav Suchánek z referátu dopravy okresního úřadu.
Jednou z obcí, které ulehčí výstavba dálnice, je také Slavíc u Hranic na Přerovsku |
Jednou z obcí, které ulehčí výstavba dálnice, je také Slavíc u Hranic na Přerovsku |