iDNES.cz

On-line rozhovor s radním Prahy pro dopravu Radovanem Šteinerem

Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz
velikost textu:
vydáno 16.11.2009 13:30
Pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner mohl slavit pátek třináctého jako úspěšný den. Krizovému štábu magistrátu se po několikadenním maratonu podařilo přesvědčit odboráře z Dopravního podniku, aby nezastavovali provoz MHD. Opravdu je hrozba na dlouho zažehnána?
OTÁZKA: Dobrý den, kdy se podle Vás projedeme autem po severovýchodní části okruhu kolem Prahy? Doufám, že zvítězí jižní - tj. bližší varianta. Děkuji. WegaCZ
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Již od 30. let 20. století počítají všechny územní plány hlavního města Prahy s vedením Pražského okruhu kolem Suchdola, tedy v tzv. jižní variantě. Severní varianta, se kterou někteří operují, je pouze čára na mapě,je zcela nereálná (mimo jiné pro nesouhlas VŠECH dotčených obcí) a její příprava by znamenala zpoždění v řádu desítek let. Varianta J je naopak zcela připravena, obsažena ve všech příslušných územních plánech a již v současnosti probíhá územní řízení. Věřím, že do 5 let je zprovoznění severní části Pražského okruhu reálné. 16.11.2009 13:37
OTÁZKA: Je možné, aby odboráři brali normální obyvatele Prahy jako nějaká rukojmí? Běžný člověk, který se chce dostat do práce a z práce domů, nemůže za spory o peníze mezi magistrátem a DP. Jaký na to máte názor? Martina Němcová
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Věřte, že mým základním ohledem a cílem v průběhu celého vyjednávání bylo právě to, aby Pražané nepocítili jakékoli zhoršení kvality veřejné dopravy. Jsou země, kde jsou obdobné stávky ve veřejných službách (doprava, úklid města) téměř na denním pořádku, jako je Francie nebo Itálie, ovšem já jsem přesvědčen, že naše tradice je jiná a po celou dobu jsem věřil, že zaměstnanci DP jsou natolik zodpovědní, že si toto uvědomují a že jejich cílem nemůže být poškodit cestující v MHD. Řada jejich výhrad také vyplývala z nepochopení některých věcí a v neposlední řadě také hrála (BOHUŽEL...) roli politika. 16.11.2009 13:42
OTÁZKA: Pane radní, měl jste během jednání s odboráři možnost hovořit i s těmi „řadovými“ členy odborů? Byli jednotní nebo chtěli stávkovat především jejich bossové? Uvědomovali si ti „řadoví“ případné dopady protizákonné stávky, do které je jejich předáci tlačili? Děkuji za odpověď a přeji hezký den. Novosad Tomáš Novosad
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Samozřejmě jsem během posledních týdnů hovořil nebo telefonoval s mnoha zaměstnanci DP. Upřímně řečeno si nejsem úplně jist, zda si - pokud použiji Váš termín - "řadoví" odboráři uvědomovali, že podmínky stávky jsou jasně definovány zákonem a v případě jeho porušení hrozí žaloby o náhrady škody jednak od Dopravního podniku, ale také i od cestujících. Již v předchozí odpovědi jsem hovořil o tom, že mnoho emocí vyplynulo z nepochopení některých procesů, které management DP provádí nebo dokonce i z úplných mýtů a politického osočování (jako třeba pomluvy o likvidaci DP, privatizaci autobusové dopravy atd. atd.) 16.11.2009 13:48
OTÁZKA: Co bylo v komunikaci s odboráři před hrozící stávkou nejhorší? Co bylo nejobtížnější překážkou v komunikaci a jak se to podařilo překonat? Děkuji za odpověď K. Roháč
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Naváži na předchozí odpověď: kromě všemožných mýtů, pomluv a politického osočování od opozice, které jsme se snažili trpělivě vysvětlovat, vyvracet a dokladovat jejich nepravdivost např. prezentacemi odborných firem to byla i značná nejednotnost v uvažování a postupu jednotlivých odborových organizací. Reprezentovaly celé názorové spektrum - od těch, kteří chtěli opravdu vyjednávat a šlo jim o budoucnost Dopravního podniku i veřejné dopravy v Praze až po ty, kteří v podstatě chtěli stávkovat za každou cenu bez ohledu na průběh vyjednávání a nabídnuté kompromisy ze strany města a managementu DP. Vybalancovat tyto extrémy bylo asi nejsložitější věcí z průběhu minulého týdne. 16.11.2009 13:57
OTÁZKA: Praha má jistě krizový plán pro případ, že DPhlmP zastaví provoz. Jaké jsou jeho hlavní rysy? Jaké optimalizační metody se při jeho přípravě využily? Z jakých údajů o přepravní poptávce cestujících vychází? giovanninero
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Praha samozřejmě krizový plán pro takový případ má, stejně tak jako má krizové plány pro případ např. živelných katastrof, hromadných havárií apod., nicméně z podstaty věci vyplývá, že krizový plán pro případ stávky v MHD opravdu není a nemůže být (a to nikde na světě) veřejný. Přece jenom cílem případné stávky je samozřejmě dopravu paralyzovat v zájmu co největší publicity, přičemž cílem města je pochopitelně plynulost dopravy zajistit v co největší míře. Obecně mohu říci, že plán vychází z údajů DP, ROPID, TSK-úseku dopravního inženýrství, Útvaru rozvoje města a samozřejmě také dopravní policie. 16.11.2009 14:03
OTÁZKA: Dobrý den, jak jste vnímal vy za sebe jednání s odboráři Dopravního podniku? A jste spokojený s jeho výsledkem? Jaroslava Sedláková
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Mé vnímání asi není nejpodstatnější, důležitý je opravdu výsledek. Výsledkem je, že stávka byla odvolána a žádný Pražan nepocítil sebemenší dopad na kvalitu dopravy v Praze. Město ovšem rozhodně nezašlo za hranici jakýchkoli nepřijatelných kompromisů nebo ústupků, z čehož mám rozhodně dobrý pocit. Dohodli jsme se na lepší komunikaci a výměně informací mezi vedením DP a odborovými organizacemi, ovšem žádně právo veta nikomu negarantujeme. Podařilo se odstranit mnoho "legend a bájí", což osobně považuji za jeden z největších přínosů celého náročného vyjednávání. Dá se tedy říci, že s výsledkem jsem spokojen. 16.11.2009 14:10
OTÁZKA: Dobrý den, jak je to se zpožděním stavby tunelu Blanka? Jaký byl původní termín - zpožďuje se stavba, nebo ne? Děkuji Robin K.
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Jen velice stručně (dnešním tématem je MHD a hrozba stávky ze strany odborových organizací DP): celý komplex staveb severozápadní části Městského okruhu, tedy od severního portálu Strahovského tunelu po Pelc-Tyrolku ve zpoždění není, jednotlivé dílčí stavby mají samozřejmě různě rychlý postup výstavby, což je u jakékoli takto obrovské dopravní stavby zcela běžné. Pro detailnější informaci odkazuji na prohlášení z 12.11. na Informačním serveru pražské radnice www.praha-mesto.cz v sekci Tiskový servis. 16.11.2009 14:16
OTÁZKA: Na OH máme a na MHD NE???? kolomajzna
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Věřím, že jste zaznamenal, že v průběhu letošního roku pod vlivem celosvětové ekonomické krize a snižujících se daňových příjmů města rozhodla Praha o tom, že nebude znovu kandidovat na pořádání letních olympijských her. 16.11.2009 14:18
OTÁZKA: Dobrý den, bude se v Praze zdražovat jízdné na MHD? Tomáš Martin Tomáš
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Vedení města jasně deklarovalo, že jízdné v MHD se v roce 2009 ani 2010 zvyšovat nebude. 16.11.2009 14:18
OTÁZKA: Pane Šteinere, jaké jsou tedy závěry jednání s odboráři? Ta jednání byla dlouhá a po několika dnech i nepřehledná. Můžete mi to, prosím, trochu zjednodušit? Děkuji a přeji pevné nervy Kopecká Zdena Kopecká
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Již v předchozích odpovědích jsem se snažil průběh i závěry jednání popsat, ale zjednodušeně: lepší komunikace do budoucna, větší zapojení odborů do přípravy jednotlivých manažerských projektů, ale na druhé straně také nutnost pokračování restrukturalizace DP, outsourcingových projektů i dalšího snižování počtu zaměstnanců Dopravního podniku. Za přání pevných nervů mnohokrát děkuji - někdy to opravdu jednoduché nebylo :-) 16.11.2009 14:22
OTÁZKA: Jak jezdíte do práce, MHD nebo autem? Vladimír
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Jak kdy, podle svého programu i časové výhodnosti cestování metrem nebo automobilem, méně často tramvají, po centru chodím zásadně pěšky. Služebního řidiče nepoužívám. 16.11.2009 14:24
OTÁZKA: Pobavilo mne, že se odboráři, přítomní jednání s krizovým štábem magistrátu, začali po několika dnech dohadovat i sami mezi sebou. Také mne překvapuje, že DP hlavního města Praha má 13 odborových svazů. Není to troch moc? A k čemu je tak vysoký počet dobrý? Děkuji za odpověď. Ivan Barták
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Děkuji za potvrzení mého názoru :-) (viz předchozí odpovědi) Česká legislativa bohužel umožňuje při splnění určitých (podle mne velmi nedostačujících) podmínek téměř každému založit si odborovou organizaci. Při vyjednávání na DP pak mají de facto stejné slovo zástupci velkých odborových svazů sdružujících řádově tisíce pracovníků i organizací s pár desítkami členů. To rozhodně není správné ani efektivní. 16.11.2009 14:28
OTÁZKA: Dobrý den, pane radní. Můžete mi, prosím vysvětlit, proč má být pražský Dopravní podnik výjimkou, když se dnes všude šetří? Proč tedy ne zrovna tam? V čem jsou pražští dopraváci tak výjimeční? Přeji hezký den P. Verner Petr Verner
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Jedním z hlavních výsledků vyjednávání je shoda všech zúčastněných na tom, že úspory v DP musí pokračovat a efektivita jeho činnosti se musí zlepšovat. To je pro mne velmi podstatné a důležité. Čili na Vaši odpovídám: Dopravní podnik hl.m.Prahy nemůže být výjimkou. 16.11.2009 14:34
OTÁZKA: Dobrý den, znám spousty případů, kdy se zbytečně utrácí spousty peněz u DP při opravách a tady se řeší platy zaměstnanců. Příkl.: Zahradníci u DP prořezávali větve stromů - ty spadly na troleje a hned přijelo skoro 50 zaměstnanců z Nehod a napsali si tam 5 hodin přesčasů, ač neměli službu a ani oprava tak dlouho netrvala. Nebylo by lepší se podívat na tyhle případy? Kája
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Rád se na takový případ podívám. Pokud celá událost proběhla tak jak ji popisujete, je to zcela jistě nepřijatelné a postarám se o nápravu. Zašlete mi prosím údaj o místě a času kdy k této věci mělo dojít, např. na můj mail radovan.steiner@cityofprague.cz 16.11.2009 14:37
OTÁZKA: Proč je tak strašně složitý tarif MHD? Luboš
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Souhlasím s Vámi, že zbytečně složitý je a již jsem zadal úkol organizaci ROPID zpracovat návrh na jeho zjednodušení (aniž by mělo dojít ke zdražení). Některé "složitosti" ovšem vyplývají z příslušných celostátních zákonů a vyhlášek, na něž má bohužel Praha minimální vliv. 16.11.2009 14:39
OTÁZKA: Chtěla bych se spíše zeptat, zda by nebylo možné udělat změnu s parkovišti P+R. Jezdím tam denně a je nepříjemné denně platit 10,- Kč. Uvítala bych předplatné, třeba jako součást Open Card. Kytickaa
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Na některých parkovištích P+R taková možnost existuje, do budoucna chceme takový systém rozšiřovat. Jistě ale se mnou budete souhlasit, že městem dotovaná cena 10,- Kč je extrémně výhodná a motivuje lidi používat MHD zejména pro cesty do centra Prahy. 16.11.2009 14:41
OTÁZKA: Dobrý den. Nesouvisí náhodou ty 2mld. Kč neproplacené od ROPIDU dopravnímu podniku s primátorovými megalomanskými akcemi typu OPENCARD a Praha olympijská? Proč vydržujete naprosto zbytečnou organizaci ROPID, která byla vytvořena uměle pro pseudokonkurenci a obsluhují ji bývalí aparatčící DPP a Bémova manželka v dozorčí radě? Tomáš
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Organizace ROPID rozhodně není zbytečná - její ekvivalenty existují prakticky ve všech českých krajích a v obdobných municipalitách v zahraničí (Vídeň je dobrým příkladem). Nesmíte zapomínat, že veřejnou dopravu v Praze nezajišťuje jen Dopravní podnik HMP, ale také České dráhy a řada autobusových dopravců. Koordinační činnost je nezbytná, těžko ji může vykonávat dominantní dopravce (DP). ROPID je příspěvkovou organizací města a žádnou dozorčí radu nemá. 16.11.2009 14:45
OTÁZKA: Někde jsem četl krásnou specifikaci cíle odborů: "Odbory chtějí, aby stále více lidí dělalo stále méně práce, za stále více peněz". Dle mého je to nejvýstižnější definice odborů, co jsem kdy četl. Co si o tom myslíte? Jitka Vidičanová
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: :-)) Jako pravicový komunální politik s Vámi mohu v obecné rovině souhlasit, nicméně pro férovost je nutné říci, že ve veřejné dopravě v Praze práce neubývá, ba naopak (nové trasy metra, nové tramvajové trati, nové železniční linky atd.) a počet zaměstnanců Dopravního podniku již několik let poměrně výrazně klesá, přičemž růst mezd v zásadě kopíruje celopražský vývoj. 16.11.2009 14:49
OTÁZKA: Pane radní, město už v úterý nabídlo DPP zálohu 900 milionů, proč se jednání táhla až do pátku večer? Nesvědčí to spíše o obstrukcích ze strany odborářů? Milena Voborná
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Ze strany některých odborářů určitě (viz mé předchozí odpovědi), ale nejspíše je na místě zkonstatovat s Williamem Shakespearem: Konec dobrý, všechno dobré. 16.11.2009 14:51
OTÁZKA: Dobrý den, pane Šteinere, zajímalo by mne, zda má hlavní město v rámci krizového plánu zjištěno, kolik řidičů s řidičským oprávněním D jsou schopny poskytnout složky IZS a armáda a zda se pro podobný případ vydírání ze strany odborářských bossů neuvažuje o zřízení jakýchsi "dobrovolnických" řidičských (případně strojvůdcovských) skupin. Máte pro podobný případ smluvně zajištěnu výpomoc výkony jiných přepravců a školíte pro tento účel jejich řidiče, aby byli seznámeni s trasami linek? Myslím, že podobná aktivita by hlavnímu městu výrazně vylepšila vyjednávací potenciál s odborářskou lůzou. Lucius
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Krizové plány pro takové plány opravdu nemohou být veřejné, ale mohu říci, že obdobné záležitosti jsou jejich součástí. Stávka ale nikdy není dobrým řešením - ani pro město, ani pro zaměstnance. 16.11.2009 14:54
OTÁZKA: Vážený pane radní, děkuji Vám za to, že jste úspěšně vedl jednání s odbory DDP a nedopustil, aby si vzali za rukojemí obyvatele a návštěvníky Prahy. Važím si Vaší práce a držím Vám palce. Lucie
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Moc děkuji! Nebyla to samozřejmě jen moje práce, ale celého krizového štábu pražské dopravy. Určitě i kolegové budou rádi, že jejich úsilí oceňujete. 16.11.2009 14:56
OTÁZKA: Městskou hromadnou dopravu v Praze používám k přepravě každý den, v tisku čtu, že město dává DP velké sumy peněz, ale za sebe říkám, že stále nesleduji příliš pozitivních změn. Pozitivních myslím např. vybavení a vozový park. Jak je to možné? Děkuji Soňa Volfová
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Musím říci, že s Vámi nesouhlasím - během 10 let jsme kompletně obnovili vozový park metra (nedávno jsme na lince B ukončili provoz posledního sovětského vlaku), v ulicích Prahy jezdí 60 nových nízkopodlažních tramvají a rozjíždí se i dodávka nových autobusů. O nových trasách kolejové dopravy jsem již psal v jedné z předchozích odpovědí. Opravdu není mnoho milionových měst na světě, které by mohly ukázat takové výsledky v rozvoji a zlepšování kvality MHD jako má Praha. 16.11.2009 15:01
OTÁZKA: Chování dopraváků opravdu nechápu. Co si o sobě myslí, berou obyčejné lidi jako rukojmí a stěžují si i když nemají proč. Nemusí dělat přesčasy zadarmo jako v 90% firmách, mají režijky pro celé rodiny, 6 týdnů dovolené. A ještě berou průměrně 28.000,-Kč, přestože ani mnohdy nemají maturitu. Nezávidím jim, ani v nejmenší, ale jejich chování mi vadí. V dnešní době, kdy je čím dál více lidí bez práce a nebo jim zaměstnavatelé neplatí vůbec, tak si dopraváci vymrčují podmínky. Odbory jsou věc dobrá, pokud se to však nezvrhne jako u ČD, nebo DPP. Nedovedu si představit, jak by se zachoval zaměstnavatel, kdyby mu zaměstnanci kladli takové podmínky. S největší pravděpodobností by všechny do jednoho vyhodil. Míst je málo a lidí bez práce hodně, jistě by se našli jiní. Proč tedy nezvolit tvrdší přístup? Lucie BInderová
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Věřte, že náš přístup není měkký. Respektuji Váš názor, ale na druhou stranu je nutné ocenit práci zaměstnanců DP, která opravdu není jednoduchá a odpovědnost zejména provozních pracovníků je obrovská, což koneckonců vidí každý kdo se pohybuje po Praze. 16.11.2009 15:05
OTÁZKA: Dobry den, jaky je prumerny mesicni plat zamestnancu DPP ? Pokud mozno po ocisteni od managementu. Dekuji a hezky den. DTT D Taxis Tramway
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Shodou okolností o tomtéž hovoří předchozí dotaz, v médiích se tyto údaje v posledních dnech také několikrát objevily. 16.11.2009 15:08
OTÁZKA: Dobrý den pane radní. Trochu z jiného soudku - asi před 2 lety jsme si psali ohledně děsivého stavu Hlávkova mostu v Praze. Tehdy jste mi odpověděl, že k opravě dojde po dokončení oprav mostu Libeňského. Chci se tedy zeptat, jaká je současná situace a kdy se můžeme těšit na lepší povrch Hlávkova mostu, kde si již nebudeme ničit podvozky a ráfky našich automobilů i při sebeopatrnější jízdě. Díky za odpověď předem a přeji pěkný zbytek dne. :) Petr Mistrík
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, věřím že do 2 let bude reálné najít v rozpočtu hlavního města potřebnou sumu, která je bohužel výrazně vyšší než 1 miliarda Kč. 16.11.2009 15:09
OTÁZKA: Dobrý den,zajímalo by mě kdo rozhodl o nákupu nepraktických a rachotících tramvají 14T.Děkuji. karelsantora
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Nesouhlasím s Vaším tvrzením - tramvaj 14T je nejen v Praze, ale i v dalších českých městech, kde je provozována, hodnocena jako úspěšný typ nízkopodlažní tramvaje. Právě nízkopodlažnost je jejím hlavním a zásadním přínosem. 16.11.2009 15:12
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, zda je stávka v pražské dopravě po páteční dohodě, opravdu zažehnána. Nemůže se stát, že si odboráři opět najdou nějaké další problémy, kvůli kterým budou chtít jít o stávky? Mě i jistě mnoha dalším pražanům, by takový nezodpovědný přístup velmi zkomplikoval život. Ivo Komárek
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Odborové organizace ve shodě vyhlásily ukončení stávky, dohoda byla ztvrzena i podpisy všech účastníků. Město i vedení DP jejich slovu (a podpisu) věří. 16.11.2009 15:14
OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte si, že ustoupit téměř ve všech bodech, je důkaz jakéhosi selhání vedení DP a města Prahy? Michal Lacina
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Rozhodně není pravdou, že město a DP ustoupily téměř ve všech bodech. Kompromisy byly samozřejmě činěny oběma stranami, nikdo nemůže říci, že by "zvítězil" ale nikdo rozhodně nekapituloval. Pro nás je hlavní shoda na nutnosti pokračování změn v Dopravním podniku, snižování nákladů a redukci počtu zaměstnanců. 16.11.2009 15:17
OTÁZKA: Dochází k propouštění pracovníků DP. Především z dělnických profesí,tedy nízkoplatových. Kdy se začne s tzv. managinkem? U těchto platiových skupin se ušetří mnohem více, a nikdo ani nepozn á, že již u podniku nejsou. Děkuji Buran
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Propouštění se rozhodně týká i administrativních pracovníků a představitelů managementu. 16.11.2009 15:19
OTÁZKA: Dobrý den, proč jste odborářům ustoupili? Chápu, že přes milion rukojmích má velkou váhu, ale takhle odboráři zjistili, že mají "silný argument" a mohou příště vydírat kvůli něčemu jinému. Nic jiného, než vydírání, to totiž není. pat
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Kdekoli na světě je pozice odborů v dopravě silná právě proto, že mají potenciál způsobit citelné problémy ve fungování města nebo státu. Až na pár radikálů jsem ale neměl v průběhu vyjednávání pocit, že by odboráři DP Praha chtěli vyloženě vydírat nebo kladli absurdní požadavky. Ochota ke kompromisu byla viditelná u převážné většiny z nich. 16.11.2009 15:22
OTÁZKA: Dobrý den, pane radní, Jak by podle Vás měli stávkovat provozní zaměstnanci MHD, když ne přerušením práce, resp. zastavením dopravního prostředku, který řídí? Připomínám, že právo na stávku mají všichni... Díky Radim Vojtíšek
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Ano, právo na stávku je garantováno zákonem, ovšem zákon také přesně určuje podmínky, za kterých může případná stávka proběhnout. Tyto podmínky rozhodně naplněny nebyly! 16.11.2009 15:24
OTÁZKA: Proč jste si vzali pražany za rukojmí ve vašem sporu s vedením DPP, když soudnému člověku bylo dopředu jasné, že jinak než zaplacením dlužné částky celý spor dopadnout nemůže ? Nemělo by vedení města vyvodit osobní zodpovědnost a odstoupit ? demon3
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Město nikdy nezpochybňovalo uzavřené smlouvy, diskuse s vedením DP byla vedena o způsobu kalkulace tzv. prokazatelné ztráty, a tedy o konečnou výši částky, která bude dofinancována. Tyto kalkulace budou ověřeny jednou z nejrenomovanějších světových auditorských firem (firmou Deloitte) tak, aby nemohly být jakékoli pochybnosti o správnosti této sumy. 16.11.2009 15:27
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mě prodloužení metra A do Motola. Začne se stavět ještě letos? Realizátor stavby prý dosud nebyl vybrán. Děkuji. Maud
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Výběrová soutěž na dodavatele právě probíhá a chýlí se k závěru. Jsem přesvědčen, že je reálné začít s prvními pracemi ještě na přelomu let 2009/2010. 16.11.2009 15:28
OTÁZKA: Je pravda. že DP měl nasmlované s magistrátem služby za 9 miliard? Pokud ano, není podivné na konci roku prohlásit, že chci slevu? Uvažuje magistrát o snížení platu u svých zaměstnanců alesponˇo 7%? Robert
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Jedna z předchozích mých odpovědí hovoří o tzv. prokazatelné ztrátě a způsobu její kalkulace, není tedy pravdou, že by město žádalo nějakou slevu. Chce mít ale jistotu, že peníze proplacené Dopravnímu podniku jsou užity efektivně. Věřte, že platy zaměstnanců magistrátu v období současné ekonomické krize rozhodně růst nebudou. 16.11.2009 15:30
OTÁZKA: Dobrý den. Ráda bych se zeptala, přoč jste tak ustoupili těm odborovýn vyděračům . Měli jste spíše přesvědčit zaměstnance dopravních podniků, že jim mzdu vyplácí zaměstnavatel a naopak oni platí ty komunistický odborový lehkoživky, kteří nic nedělají, jednou do roka koupí lidem kolekce a jejicj jediná práce je strašit a vydírat podle hesla čím hůře pro zaměstnance, tím lépe pro nás. Na nástěnkách měli údajně vyvěšenou informaci, že v prosinci nedostanou mzdu. Proto se k nim připojilo tolik zaměstnanců. Eva
Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz ODPOVĚĎ: Dobrý den, je vidět, že dotazy na dnešním chatu i.dnes reprezentují opravdu celé názorové spektrum. Tvrzení o tom, že zaměstnanci DP nedostanou prosincové mzdy byly právě jedním z těch mýtů, o nichž jsem ze začátku psal a jejichž vyvracení bylo někdy velmi složité, nicméně možná o to důležitější. Město jasně deklarovalo, že nikdy nenechá svůj dopravní podnik padnout, ale trvá na důsledné kontrole jeho hospodaření. Stávka by nebyla přínosem ani řešením, a to ani pro jednu stranu. Děkuji za všechny dotazy a přeji všem uživatelům i.dnes hezký zbytek dne. Radovan Šteiner 16.11.2009 15:37
zpět na osobnost