Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražský radní Šteiner: Hrozba stávky v MHD pramenila z nepochopení

  21:05aktualizováno  16. listopadu 16:33
Pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner mohl slavit pátek třináctého jako úspěšný den. Krizovému štábu magistrátu se podařilo přesvědčit odboráře z Dopravního podniku, aby nezastavovali provoz MHD. "Emoce vyplynuly z nepochopení některých procesů a politického osočování," napsal Šteiner čtenářům iDNES.cz.

Radní Radovan Šteiner odpovídá čtenářům iDNES.cz | foto: Jiří Koťátko

Požadavky odborářů měly - zjednodušeně řečeno - dvě roviny. Od města chtěli víc peněz na provoz linek. Od manažerů Dopravního podniku pak slib, že se nebude tolik propouštět a firma přehodnotí množství práce, které pro ni zajišťují externí pracovníci. 

odpovědi radovana Šteinera najdete zde

Nakonec musely ustoupit všechny strany. "Nikdo nemůže říci, že by 'zvítězil', ale nikdo rozhodně nekapituloval. Pro nás je hlavní shoda na nutnosti pokračování změn v Dopravním podniku, snižování nákladů a redukci počtu zaměstnanců," uvedl Šteiner.

Jednání podle něj nebylo tak beznadějné, jak se navenek mohlo zdát. Ochota ke kompromisu prý byla viditelná u většiny z odborářů. "Až na pár radikálů jsem ale neměl v průběhu vyjednávání pocit, že by odboráři chtěli vyloženě vydírat nebo kladli absurdní požadavky," popsal Šteiner jednání.

Jeden z prvních dotazů čtenářů mířil na to, zda stávku požadovali i řadoví odboráři, nebo jen jejich bossové. "Samozřejmě jsem během posledních týdnů hovořil nebo telefonoval s mnoha zaměstnanci DP. ... Řada výhrad odborářů vyplývala z nepochopení některých věcí a v neposlední řadě také hrála bohužel roli politika," odpověděl Šteiner.

Propouštění se Dopravnímu podniku nevyhne

Město se s odboráři nakonec dohodlo na záloze 900 milionů. Má sloužit k úhradě prokazatelných nákladů spojených s letošním provozováním veřejné dopravy. Radní Šteiner dostal za úkol zajistit do 1. prosince vyčíslení ztráty za letošní první tři čtvrtletí a navrhnout její krytí.

Manažeři Dopravního podniku (DPP) odborářům tolik ustoupit nechtěli. Propouštění se firmě s 11 tisíci zaměstnanci zřejmě stejně nevyhne. Ztráta místa hrozí kvůli plánované obnově vozového parku hlavně opravářům. "Propouštění se rozhodně týká i administrativních pracovníků a představitelů managementu," uvedl ale Šteiner.

"Dohodli jsme se, že propouštění se zatím dotkne jen vnitropodnikové dopravy a těch, kdo sami o odchod požádali. O ostatních plánech budeme jednat od příštího týdne," řekl v pátek generální ředitel DPP Martin Dvořák.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sníh - děti - sáňky - volný čas - zábava
Jarní prázdniny 2018

Týdenní jarní prázdniny jsou na základních a středních školách v roce 2018 rozloženy v termínech od 5. února do 18. března. Přinášíme úplný přehled...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka a ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová
Šlechtová provětrala úřad, řekl Sobotka. Žehral na ekology zdržující stavby

Pochvaly za dynamické vedení resortu a za to, že úřad „provětrala“, se od premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) dostalo ministryni pro místní rozvoj Karle...  celý článek

Ludmila Havránková poblíž dálnice D11 v Hradci Králové (21.8.2017).
O dostavbu D11 jim nešlo, hrálo se o pozemky, říká statkářka Havránková

Statkářka Ludmila Havránková bude už navždy spojována s dálnicí D11 u Hradce Králové. Odmítá, že to byla ona, kdo na roky zastavil výstavbu, ačkoli pro mnohé...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.