"Možná je to zajímavá záležitost, ale technická realizace mi připadá v zastavěném území příliš náročná. Ale nejhlavnějším důvodem je podle mne potřeba duplicitního systému. Aby doprava nebyla odkázána na jedinou komunikaci. A to řeší jen silnice na pravém břehu Dřevnice," uvedl zlínský radní odpovědný za dopravu Zdeněk Blažek.
Zábojův tunel podle něj řeší jen problém centra, ale ne celého města.
Architekt navrhuje tunel pod Zlínem |
Nad návrhem projektanta Záboje už se zamýšlel také krajský radní Josef Mikeska.
"Je to zajímavá myšlenka a rozhodně by stálo za to se jí zabývat. Nicméně vzhledem k finančním nákladům o její reálnosti v tomto okamžiku pochybujeme. Ve Státním fondu dopravní infrastruktury chybějí peníze i pro běžné stavby."
Za futuristický považuje projekt tunelu člen Zlínského grémia Petr Kousal.
"Odborníci Zlínského grémia ten projekt hodnotí dosti střízlivě, někteří odmítavě. Zlín nemá ani na opravu rozpadajících se ulic a domů. Technologie podkopání pod třídou Tomáše Bati mě ale velice zaujala. A rozpočet je víc než o řád nižší než u pravobřežní komunikace."