Letecký publicista Martin Velek

Martin Velek, letecký a vojenský publicista
velikost textu:
vydáno 2.6.2009 13:00
Kolem letadla, které zmizelo kdesi nad Atlantikem, visí stále příliš otazníků. Co se 300 kilometrů od brazilského pobřeží a v desetikilometrové výšce stalo? Co mohl letadlu způsobit blesk? A proč nebyl zachycen signál radiomajáku? Na záhadné zmizení airbusu se ptejte od 13 hodin leteckého publicisty Martina Velka.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 2. června 2009 do 13:12

OTÁZKA: Dobrý den, jsou letadla vybavena nějakými čluny, na kterých by mohli v případě potřeby přežít někteří lidé? Nebo jsou letadla vybavena jen záchrannými vestami? Petr
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Na palubě jsou kromě vest i velké nafukovací čluny, vybavené nouzovými dávkami (pitná voda ap.), základními léky (tišení bolesti aj.) a především radiostanicí a radiomajáky pro tísňovou komunikaci a družicovou lokalizaci. 2.6.2009 15:35
OTÁZKA: Myslíte si, že letadlo skončilo v Atlantiku? Anonym
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Určitě 2.6.2009 15:41
OTÁZKA: Dobrý den, existuje zde možnost, že letadlo uneslo UFO ? Jiřina

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Dobry den, neni pro letadlo bezpecnejsi bourku obletet nebo nadletet? Proc prelitava pres ni? Dekuji Petr
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Posádky se bouřkám vyhýbají podle předpovědi a podle detailní situace, kterou vidí na palubním povětrnostním radiolokátoru. Nad bouřkou se obvykle nelétá, smyslem je vyhnout se nebezpečným stoupavým a klesavým proudům. 2.6.2009 15:47
OTÁZKA: Dobrý den pane Velku, je vůbec možné, aby se v dnešní době plné nejrůznějších technologií letadlo jen tak ztratilo a nedalo o sobě žádnou zprávu v okamžiku, kdy nastaly nějaké problémy? Mohlo dojít k okamžitému zničení všech komunikačních systémů, aniž by bylo možné zachytit nějaký nouzový signál? Tomáš
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Vyslalo automatický signál o poruše elektrické sítě a o dekompresi kabiny. To bylo bohužel vše. Porucha patrně byla masivní a vyřadila všechny soustavy stroje. 2.6.2009 15:49
OTÁZKA: Myslíte že trágedie takového moderního letadla jako byl tento ovlivňí cestování letadlem ? už tak se krizí snížil počet cestujích. Navíc neschponost najít letadlo takové velikosti spoustu lidí také nechápe. Jaký máte názor na pilota, který se do vysílačky ani neozval před údajným pádem . díky Vladimír
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Myslím že neovlivní - je to extrémní případ, navíc pro příklad - ani masivní ztráty na životech na silnicích nikoho neodradí od ježdění motorovými vozidly. Pokud došlo v jedenácti kilometrech k destrukci a tedy dekompresi trupu, pak v kombinaci s všeobecnou poruchou elektrické soustavy posádka určitě nemohla nic významného udělat. 2.6.2009 15:55
OTÁZKA: Je při současném stavu techniky možné nahradit chybějící radarové sledování letadel z pevniny nějakým např. satelitním systémem identifikace polohy při dlouhém přeletu nad oceánem. Vede mně k tomu, že ještě vice než 24 hodin po nehodě není vůbec jasná alespoň přibližná poloha katastrofy? Jirka
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Možné to je, v současnosti ze zavádí soustava ADS-B (viz http://en.wikipedia.org/wiki/ADS-B), která právě toto umožňuje 2.6.2009 15:56
OTÁZKA: Maslíte, že únos letadla je 100% vyloučený? Dmitrij
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Ano 2.6.2009 15:57

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.