Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Letecký publicista: Zkratem oslepený airbus mohl vlétnout do jádra bouře

  12:39aktualizováno  13:59
Kolem letadla, které zmizelo kdesi nad Atlantikem, visí stále mnoho otazníků. Co se 300 kilometrů od brazilského pobřeží a v desetikilometrové výšce stalo? Podle leteckého publicisty Martina Velka, který chatoval se čtenáři iDNES.cz, piloti možná kvůli výpadku elektrické sítě netušili, že letí do oblasti nejhorší turbulence.

Letoví kontroloři ztratili se strojem kontakt zhruba po 3,5 hodinách letu, když byl poblíž ostrova Fernando de Noronha, který je od pevniny vzdálen asi 360 kilometrů. Air France uvedla, že letadlo vletělo do bouře a dostalo se do silných turbulencí a asi patnáct minut poté vyslalo zprávu o "elektrickém zkratu".

"Povětrnostní radiolokátor ukazuje jádra bouřkových mraků, která jsou nebezpečná, ale pokud došlo k výpadku elektrické sítě, nemusel fungovat, a piloti tak nevěděli, kam letí a zda to není do oblasti nejhorší turbulence," spekuluje Velek.

Odpovědi Leteckého publicisty zde

Velek v chatu také připomněl, co ohlásili brazilští vojáci, zodpovědní za pátrání a záchranu. "Automatické nouzové hlášení obsahovalo i zprávu o porušení hermetičnosti trupu," uvedl s tím, že letadlo tedy s největší pravděpodobností skutečně havarovalo.

Někteří příbuzní pasažérů z francouzského letounu, jenž zmizel nad Atlantikem při cestě z Rio de Janeira do Paříže, neztrácejí naději, že jejich blízcí přežili. "Mobilní telefon mého muže, který byl na palubě, stále zvoní," tvrdila třeba Britka Patricia Coakleyová.

ZMIZENÍ LETADLA AIR FRANCE

V Atlantském oceánu našli sedačky z letadla
Manželův telefon stále zvoní, tvrdí pasažérova žena
Pilot: Přistání na vodě je riskantní, vadí i metrové vlny
Pád airbusu ukázal na technologické hranice letadel

"Pokud došlo k pádu letadla z velké výšky do moře, pravděpodobnost spojení s mobilem člověka na jeho palubě je podle mého názoru nulová," řekl v on-line rozhovoru Velek.

Jednoho ze čtenářů zajímalo, jak je možné, že v době GPS není možné letadlo lokalizovat. "Pokud se potopí, elektromagnetické vlny vysokých kmitočtů se na povrch nedostanou," odpověděl Velek.

V on-line rozhovoru se také řešilo, jaký je rozdíl mezi přistáním na pevnině a na hladině. "Pokud vím, jsou procedury velmi podobné nouzovým postupům nad pevninou, s tím rozdílem, že před přistáním na hladinu si cestující oblékají záchranné vesty a posádka se připravuje na přistání na hladinu. Přistává se se zataženým podvozkem, aby letoun ‘nezakopl’ o vodní hladinu," vysvětlil Velek.

Letadlo Air France zmizelo včera nad Atlantským oceánem. Let AF 447 mířil z Rio de Janeira do Paříže. Na palubě cestovalo 228 lidí.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Libyjská pobřežní stráž odváží migranty, kteří se pokusili překročit...
Migrantům brání v cestě z Libye do Evropy nová skupina, tvrdí agentura

Lodím s běženci mířícími do Evropy brání z Libye vyplouvat nová málo známá skupina. Informovala o tom v úterý agentura Reuters. Činnost organizace je údajně...  celý článek

Barcelona truchlí za oběti  teroristického útoku (18. srpna 2017)
Chtěli jsme zaútočit v barcelonských památkách, vypověděl terorista

Po útocích v Katalánsku z konce minulého týdne, které si vyžádaly 15 obětí, poslal v úterý soud do vazby bez kauce dva zadržené; vazbu dalšího prodloužil o 72...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Třikrát „talák“ už nestačí. Indie zakázala okamžitý muslimský rozvod

Indický nejvyšší soud zakázal kontroverzní způsob rozvodu, který praktikovali tamní muslimové. Až do letoška se muž mohl legálně se ženou rozvést tím, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.