Na železničních přejezdech došlo v červenci a srpnu ke 45 kolizím. Pět lidí zemřelo na místě, přes padesát bylo zraněno.
"Závažná byla nehoda z konce srpna, kdy poblíž Ptenského Dvorku narazil osobní vlak do nákladního auta. Na místě bylo zraněno osm lidí, z toho tři vážně," připomněl Jan Kučera další případ. Ani v tomto případě nepochybil strojvůdce. - více zde
Pro chodce nejsou nebezpečné jen silnice. Za dva měsíce přišlo o život 27 lidí, kteří přecházeli přes trať nebo šli po kolejích.
Několika střetům s člověkem se podařilo v poslední chvíli zabránit. "Hned v první prázdninový den strojvedoucí ubrzdil osobní vlak před dítětem, které se pohybovalo v kolejišti u Staré Role na Karlovarsku," uvedl inspektor.
Rozjetou soupravu se podle něj podaří zastavit jen výjimečné, protože brzdí i několik set metrů. Vlaky, které jezdí místy až 160 kilometrů za hodinu, ujedou za sekundu téměř 45 metrů, za minutu pak téměř tři kilometry, takže člověk nemusí stačit na vlak zareagovat.
ZE ZÁKONA O DRAHÁCH |
Podle zákona jsou všechna místa na železnici s výjimkou přejezdů a zastávek nepřístupná. Chodit se smí nejméně dva a půl metru od kolejí. Všechna ustanovení platí i pro lanové dráhy a tramvajové tratě (kromě úseků vedených po ulicích). Vstup na tramvajové koleje mimo silnici je zakázán. |
"Soupravu na zastávce tak může po druhé koleji předjíždět nákladní vlak jedoucí stejným směrem. To si lidé neuvědomují," podotkl.
ČTĚTE TAKÉ:
Dráhy se pustily do boje s nehodami
Řidič za srážku s vlakem nemůže, řekl soud