Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové přiznali kontakty s Talibanem. Západ je viní z jeho podpory

Moskva přiznala kontakty s afghánským Talibanem, teroristickou organizací postavenou v Rusku mimo zákon. Kremelský zmocněnec pro Afghánistán v Moskvě novinářům řekl, že Rusko navázalo styky s Talibanem už před několika lety s cílem zajistit bezpečnost Rusů žijících v Afghánistánu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i80c48h98a27l 30M28i61l57l61e69r 9706752619772

kremelska uderka ma dalsi "den blbec".

;-D

0/0
30.3.2018 13:36

O36n34d44ř78e43j 49H52o77l35ý 9730520388909

Jen technická poznámka:

včera na ČT24 se komentátorka "pohoršovala" nad osudem "povstalců" z Ghouty. Za přizvukování "arabisty" opomínala uvést, že se nejedná o povstalce, ale o islamisty, jenž podporují Katar, Turecko a Saudská Arábie (ty zase všechny podporuje USA a Západní mainstream). Což je tragikomické ve vztahu k válce v Afgánistánu, kde USA (plus Západ a další) podporovaly také "bojovníky za svobodu", z nichž se také vyklubala islamistická radikální špína...

8-o

+1/0
30.3.2018 13:34

R26u15d65o85l76f 84S84t63a28r34y 6148167188

Bylo by snad dobre muslimy ponechat v jejich zemich, at maji kontakty s kym chteji a nepustit je do nasi zeme. Nepripustil bych, aby u nas vytvorili islamskou diasporu. To bychom se jich zu nikdy nezbavili.

0/0
30.3.2018 13:19

P40a64v68e27l 26S34ý39k33o28r83a 1688441952197

To máte dneska zase na farmě pohotovost?

0/0
30.3.2018 10:29

O16n12d22ř34e74j 91H37o45l52ý 9940820938899

Jen technická poznámka:

včera na ČT24 se komentátorka "pohoršovala" nad osudem "povstalců" z Ghouty. Za přizvukování "arabisty" opomínala uvést, že se nejedná o povstalce, ale o islamisty, jenž podporují Katar, Turecko a Saudská Arábie (ty zase všechny podporuje USA a Západní mainstream). Což je tragikomické ve vztahu k válce v Afgánistánu, kde USA (plus Západ a další) podporovaly také "bojovníky za svobodu", z nichž se také vyklubala islamistická radikální verbež...

8-o

+2/0
30.3.2018 9:18

R75o24m17a10n 39M71i34r19o87s18l18a57v 4287973677976

Mudžahediny v Afganistánu podporovaly USA, dokonce, jak známo, včetně Bin Ládina - období války s Ruskem. Později se jmenovaný postavil proti USA, protože se mu krutě zajídalo, mimo jiné, že USA mají základny v Saudské Arábii, "svatém místě islámu".Ovšem, jak jsme si v NATO asi také odhlasovali, USA mají plné právo zde vojenské základny mít, protože se jim líbí ty zásoby ropy, to každý chápe.Nicméně je fakt, že Ruská agrese byla stejně hnusná jako letité agrese USA na BV, jen neměla ten rozsah a destruktivní dopady. Pokud Rusové navázali kontakt s Talibánem, tak udělali to,o co se USA a jejich loutkový režim dlouhodobě snaží.Jde ovšem o to, k čemu to fakticky slouží.

+6/0
30.3.2018 9:17

O30n96d51ř79e75j 77H61o15l98ý 9390240808939

Komická prohlášení zástupců NATO! ;-D

Nepolemizuji o tom, jestli RF posílá nějakou podporu či nikoliv, jen si stačí vyměnit název země a místo Afganistán napsat Sýrie. No a pak přehodit kdo koho podporuje a pokrytectví prohlášení v tomto článku jsou nezpochybnitelná.

+10/0
30.3.2018 7:11

P21a73v43e32l 43S62ý19k20o83r38a 1718701982287

Jako vždy, ukázat na něco jiného.

+2/−2
30.3.2018 10:35

O93n14d76ř55e93j 68H47o31l97ý 9410240248969

To je přeci Vaše parketa, argumentovat předchozí událostí jako důkaz pro obviňování dnes. Zkuste cokoliv z toho vyvrátiti či nějakou argumentaci použít. Ale toho se nedočkáme, to je mimo Vaši ligu.

:-)

+1/0
30.3.2018 10:59

D62a12n10i10e57l 53A25d75a44m 2737340831443

S Talibanem chtějí jednat i USA:

https://zpravy.idnes.cz/jim-mattis-taliban-ma-zajem-jednat-usa-kabul-fez-/zahranicni.aspx?c=A180313_075157_zahranicni_lre

+2/0
29.3.2018 22:47

O58n86d46ř67e78j 18H76o59l66ý 9100320828299

Ale to je něco jiné, ONI mají "čisté úmysly"! ;-D

+5/0
30.3.2018 7:12

R21o56m89a75n 12M17i29r65o56s17l82a38v 4247273837516

Ano. A jde jim primárně o lidská práva, o mír a blaho celé oblasti.:-)

+3/0
30.3.2018 9:19

E59v40a 51Z70a58v20a59c84k39a 6629150465479

Sami mají máslo na hlavě.. Já věděla, že to neskončí.. Jednat neznamená podporovat. Jak dlouho jsou USA v Afganistánu a co tam zmohli? A NATO v Sýrii podporovalo a vyzbrojovalo teroristy jak na běžícím pásu a nic se neděje.. Kde jsou protesty?

+5/−5
29.3.2018 21:36

J94i11ř76í 26R37y41s 3684857676714

Takže za debakl v Afghanistánu může zase Rusko, to je jako flašinet

+7/0
29.3.2018 21:10

J27a64n 78B12a78b62i39č63k90a 9923189173697

Pravda, oni to jen začali a nakonec se jim to vymklo z rukou. Prostě přecenili své síly.

+2/−1
30.3.2018 4:41

O80n22d69ř11e95j 14H46o49l12ý 9810270608169

Když už pomineme, že vynecháváte "nitky" od USA ještě v době před tím, než vojsko SSSR "provedlo pomocné manévry", tak Tálibán a ostatní džihádistické skupiny jsou produktem CIA, to vymknutí je problém USA. Mimochodem, stejnou "pomoc vládě Afganistánu" dnes provádí USA tak, jako ho kdysi provádělo SSSR.

0/0
30.3.2018 7:21

J15a21r85o85m25í64r 90F67o34j16t 2797185792310

Nitky vedou hlavně k pakistánské ISI, které jsou však pevně napojeny na CIA.

+2/0
30.3.2018 9:03

O98n97d24ř53e38j 86H40o95l14ý 9670390718819

ano, tak to je, viz moje reakce na pana Babičku v tomto vláknu

0/0
30.3.2018 9:05

O31n32d24ř82e60j 50H72o57l28ý 9770140768529

echt, reakce viz vlákno níže... :-)

0/0
30.3.2018 9:06

J26a11n 56B16a89b92i26č81k46a 9503879373887

To že Talibán vznikl v Pakistánu v době, když rusové s Afganistánu již odešli,se žáků madrasa škol je nepodstatný detail, kterým se někteří přispěvovatelé nezdržují Tyto školy, kde se vlastně učí jen Korán, vychovávalí žáky k náboženskému fanatismu. Talibán vlastně znamená student.

Protože národ peštu žije jak v Pakistánu tak Afganistánu, kde tvoří nejpočetnější národnostní skupinu, rozšířilo se hnutí, pravděpodobně podporované pakistánskou tajnou službou rychle do Afganistánu, který na čas dokonce ovládli. Až na území obývané uzbeky a tadžiky, kteří se ubránili.. Asi by vládli dodnes, kdyby je v jejich fanatismu nenapadlo, al Kaidě poskytovat bezpečný úkryt a možnost vybudování vícvikových táborů kde se cvičili terorité z celého světa.

No a tak došlo k zásahu NATO. Ale nejen toho, na pomoc NATO tam, poslali jednotky i Jordánsko a další státy citíci se ohrožené terorismem.

Jenže na to aby se zvítězilo, to by se musela totální válka jako proti Německu, nebo Japonsku, co dnes jíž není možné. To když se nikdo ani nepozastavil před likvidaci stotisíc lidí, při bombadování, nahradila omluvná hysterie, když se náhodou nějakému islámskému teroristovi šlápne na kuří oko. A navíc bojovníci Talibánu se mohou kdikoliv stáhnout do bezpečí, za pakistánskou hranici.

+3/−1
29.3.2018 18:55

J73a74r19o16m28í55r 53F82o68j45t 2197325292660

Máte pravdu v tom, že hnutí Taliban aktivně začalo působit až po odchodu Rusů, ale kořeny jeho vzniku sahají do období sovětské okupace Afghanistanu.

0/0
29.3.2018 21:41

O16n73d80ř29e19j 76H85o69l39ý 9480970778469

Chtěl jste napsat "do podpory", kterou mudžahedínům poskytovala CIA.

+1/0
30.3.2018 8:54

O54n98d84ř80e36j 54H71o75l96ý 9470210588579

Vaše fascinace sunni radikalismem je známá, takže nijak nepřekvapuje, že pár informací vynecháváte.

1) že CIA prováděla výcvik a materiální podporu mnudžahedínů přes Pákistán za pomoci jeho tajných služeb (jasně, souvislost s následným vznikem Tálibánu je jistě jen náhodná)

2) že Uzbekové a Tádžikové jsou zdrojem terorismu v oblasti a dost podstatné počty jich šly bojovat do řad Al-Kajdy a Daeše (Sýrie, Irák). Pomineme-li takovou drobnost, že když zakázal Tálibán pěstování máku na opium, tak světové dodávky zajišťovaly právě tato etnika.

3) komická vsuvka, že Jordánsko a spol. se cítili "ohroženi". Je to stejná komedie, jako když se cítí SA ohrožena tím, že Katar podporuje Muslimské bratrstvo a další radikální skupiny.

4) absolutně zcestná strategie v zemi, kde se jen tukan nepoučí z věcí minulých... USA tam působí jako okupanti a jako k okupantům se k nim místní obyvatelstvo chová, což dokladuje podpora, kterou tam má nejen Tálibán, ale i Daeš. Tuhle válku USA nemohou vyhrát, ale to si samozřejmě nepřiznají.

5) USA dlouhodobě podporují Pákistán a jsou tudíž zodpovědní za to, jak se tato země chová doma a na venek.

+1/0
30.3.2018 9:04

J33i68ř56í 65B47u82š69e35k 8192177649

Škoda že nenapíšete o tom jak vrazy z UCK řádili v Kosovu .

+4/−3
29.3.2018 18:24

V30á77c60l12a13v 45B69r18o50ž 6193973836832

A nebo srbové jak řádili v Kosovu.

+3/0
29.3.2018 20:21

J63i82ř77í 56R90y19s 3364697706604

Srbové se bránili

0/−3
29.3.2018 21:11

J52a26n 23B73a11b25i17č21k45a 9903299593577

V Sebrenici dokonce srbové pobili v sebeobraně 7000 muslimů.

+1/0
30.3.2018 4:35

O92n68d72ř61e76j 12H18o48l35ý 9840720118639

Jako reakci na vraždění bez rozdílu pohlaví, které napáchali muslimové ze Srebrenice před tímto aktem, uvádí se cca 4500 lidí. To, že ten Vámi uváděný počet je nadsazený, o tom pojednává docela dost materiálu na netu. Byť to na té tragédii nic nemění.

0/0
30.3.2018 9:08

T14o22m44á10š 80B94r59a26b18e84c 2898716685926

Vrazy měl(y) být kdo?

+1/0
29.3.2018 23:51

J43i97ř61í 91B64u14š34e84k 8872277569

Ti američtí pokrytci asi před 14 dny oznámili , že jednají s Talibanem. Ale když jedná Rus je to zase špatně.

+8/−3
29.3.2018 18:18

J58a66n 61B21a26b41i49č71k46a 9203939753457

Jednají s Talibánem již od jeho vzniku.

+1/0
30.3.2018 7:13

O20n33d10ř40e84j 82H81o88l18ý 9190740508739

Za což by si zasloužili slova "odporu a odsouzení" nebo to vidíte jinak?

:-)

0/0
30.3.2018 9:09

L92e18o96š 39M29a34r26š52a32l 5372974142908

Když v Afganistánu bojovalo Rusko. Taliban podporovaly USA. A to bylo v pořádku, že.:-(

+6/−3
29.3.2018 18:18

V53á49c98l31a81v 48B31r26o80ž 6403133926102

Taliban neexistoval v době kdy tam řádil rusák.

+3/−2
29.3.2018 20:22

O14n45d66ř49e56j 85H70o52l47ý 9410740178909

Jen technická, USA přes Pákistán podporovaly "předchůdce Tálibánu".

+3/0
30.3.2018 9:10

G68e58o91r86g 94K11o35m92b39e42r89e85c 9374351296571

Aspon zapad ochutna vlastni mediciny. ;-D

+7/−2
29.3.2018 18:10

J21a76n 92B45a29b30i80č84k81a 9793219433487

Takže máte s islámisty stejný cíl . Zničeni prohilého západu.

+5/−2
29.3.2018 19:00

O16n17d33ř24e89j 79H71o33l93ý 9440120668169

Islamisty, ty správné sunni, přeci podporujete Vy, proti tomu zlému Rusku a té největší světové hrozbě shia islámu...

+1/0
30.3.2018 15:42

V73i12l76é62m 29P60ř50í94h35o64d81a 2704719473777

Jen připomenutí.

Rusko vstoupilo v r. 2005 do tzv. Organizace islámských států coby přidružený člen. V čečenském parlamentu Putin tenkrát prohlásil: “Ti, kteří bojují na protiruské straně (míněni někteří čečenští ozbrojenci) nevědí, že Rusko bylo vždy nejvíce loajální, spolehlivý a konzistentní obránce islámských zájmů. Zničením Ruska by zničili jednu z hlavních opor islámského světa.” V roce 1991 bylo na území Ruska zhruba 100 mešit, nyní jich je cca 8000. Za tu dobu se zvýšil počet muslimů v RF o více než 40%. Jen v Moskvě je víc muslimů než v celé Británii.

+1/−1
29.3.2018 17:17

J17a15n 24B89l90a54n32a 3346655714

Jo, jenže muslimové v RF nejsou naplavenina, jsou tam po staletí a až na vyjímky vždfy bránili Rus proti vetřelcům, naposledy proti německým nacistům.

+1/0
29.3.2018 18:10

J47a55n 56B33a27b41i89č77k22a 9553779173287

A požadovali rozpad Sovětského Svazu a zjískáni samostatnosti.

+2/0
29.3.2018 19:12

V60i60l92é52m 79P52ř51í52h27o42d93a 2254879303217

Pochopitelně, ruští muslimové jsou přece lepší než ti na západě ;-)

0/−1
30.3.2018 2:20

M74i61c50h77a21l 90K81o14h93o70u18t 6325909921594

Američané z počátku Taliban podporovali, ale to bylo za sovětské invaze, kdy ještě nevěděli, co z Talibanu vznikne.

Nyní se moc dobře ví, co je Taliban zač, že jsou to nejhorší teroristé. Přesto se Rusové neštítí je podporovat a to jenom proto, že tím uškodí Západu, tj. i nám.

A stejně se tu najdou obhájci, kteří ruskou podporu teroristům z Talibanu schvalují, protože přece Amíci je dřív také podporovali. Co na tom, že míchají jablka s hruškami..., někteří jim za to ještě dávají plus :-/!

+1/−9
29.3.2018 16:59

M90a98r98t85i63n 38B97a11r52t80e24k 5287291231623

Zvlášť když Taliban vznikl jako odpor proti Rusákům.

+1/−2
29.3.2018 17:01

V18i38l21é77m 12P59ř14í10h95o37d78a 2554989813707

Neskákejte prosím kremlobotům na vějičku, že Tálibán vznikl za podpory USA proti Rusům v Afgánu. Talibán vznikl až po odchodu ruských vojsk, USA podporovali tzv. mudžáhedíny.

+4/−1
29.3.2018 17:09

M30a59r59e67k 50N94o26v12o66t81n76ý 5601971956958

Taliban je projekt pákinstánské tajné služby, ne Američanů.

+3/−1
29.3.2018 17:27

R72i61c90h40a62r78d 20A22u89b98r85e98c12h58t 1832821986280

Jasně, vůbec vám nevadí, že Talibán vzikl někdy v roce 1995, že?

+3/0
29.3.2018 17:29

M80i60l63o68š 60D71v67o90ř36á54č94e35k 2975168130104

Kdo chce byt dobry jako American musi jednat jako American. Vypada to, ze Rusove jsou ucenlivi jako 'simpanzi'.

0/−1
29.3.2018 16:43

J63a26k63u67b 29S91t19a46n68ě67k 8630946234531

Ani bych se nedivil, kdybych se za chvíli dočetl, že to byli rusové, kteří toto hnutí stvořili...

0/0
29.3.2018 16:35

M81a98r76t42i26n 45B41a13r11t28e72k 5707521651263

Pokud by to tvrdil Kremelský zmocněnec.

0/−2
29.3.2018 16:36





Najdete na iDNES.cz