Rada bude šéfa ČT volit na konci dubna, Babišovy stížnosti neřešila

  16:58aktualizováno  16:58
Rada ČT bude volit ředitele veřejnoprávní televize 26. dubna. Termín oznámila na svém středečním zasedání. Radní také projednali výtky na vyváženost zpravodajství během prezidentských voleb v USA. ČT předložila analýzu, podle které nepochybila. Stížnosti šéfa ANO Andreje Babiše na objektivitu vysílání rada neřešila.

Uchazeči o post ředitele mají do 27. března čas, aby poslali přihlášku do výběrového řízení. Na konci měsíce rada zveřejní seznam přihlášených. V polovině dubna proběhne první kolo hlasování o zúžení počtu kandidátů a 26. dubna se uskuteční osobní pohovory a volba nového šéfa televize. Stávajícímu řediteli ČT Petru Dvořákovi končí funkční období 30. září. Zatím neuvedl, zda se bude o další mandát ucházet.

Rada se nakonec nezabývala třemi stížnostmi Babiše na ČT, ministrovi pravděpodobně odpoví dopisem. Předseda ANO si mimo jiné stěžoval na reportáže týkající se jeho nákupu dluhopisů v pořadech 168 hodin a Reportéři ČT. Autoři podle něj porušili kodex ČT, proto pro ně žádá pracovněprávní postih (podrobnosti čtěte zde).

„Musím odmítnout tvrzení, které se tam opakuje, že Česká televize a redakce zpravodajství vede osobní politickou kampaň namířenou proti ministrovi financí. ČT nevede žádnou kampaň,“ prohlásil předseda Rady ČT Jan Bednář. Radní podle něj dostali celkem čtyři dopisy se stížnostmi od Andreje Babiše. „Odpovíme na ně standardní cestou,“ prohlásil Bednář těsně před koncem zasedání.

Radní naopak diskutovali o výtkách Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), podle níž ČT během vysílání o výsledcích amerických prezidentských voleb nadržovala Hillary Clintonové (více jsme psali zde). ČT si proto nechala zpracovat nezávislou analýzu od agentury Mediatenor.

Analýzy RRTV o vyváženosti zpravodajství si protiřečí

„Základní komplikací je, že dvě analýzy RRTV byly problematické. Nebyla známa metodika a nebyl znám ani důvod, proč byl vybraný jenom určitý měřený úsek z celkem 12hodinového vysílání. Analýzy si v tom zásadním odporovaly. Jedna tvrdila, že nebyl porušen zákon. Druhá tvrdila opak. Nálezy RRTV se ukázaly jako vyvratitelné a z našeho pohledu neopodstatněné,“ uvedl šéfredaktor zpravodajství ČT Petr Mrzena.

Velká vážnost a osobní nasazení, říká o amerických volbách v ČT šéf zpráv:

Podle člena rady Zdeňka Šarapatky byla zpráva RRTV záměrně negativní a vyhověla politické zakázce. „Kdo se z hodnocení RRTV nejvíce radoval? Pražský hrad, mluvčí prezidenta, proruské Parlamentní listy a další aktivisté, kteří dlouhodobě napadají zpravodajství ČT z toho, že je málo proruské,“ uvedl.

Dvořák se při jednání rady ohradil vůči článku ve středeční MF DNES, která napsala, že ČT rozdělí až 12 milionů mezi PR agentury, aby jí pomohly zlepšit obraz u veřejnosti (článek si přečtěte zde). „Věděli jsme, že cílem článku bude poškodit ČT. Odeslali jsme odpovědi na otázky nejenom redakci MFD, ale i ostatním médiím,“ uvedl ředitel ČT.

„Česká televize je veřejnoprávní instituce financovaná z koncesionářských poplatků. Proto by její aktivity měly být transparentní. Nerozumíme tomu, proč to není v zájmu i generálního ředitele. Nervózní reakce a invektivy ze strany Petra Dvořáka jsou nedůstojné. Na informacích, které jsme zveřejnili, trváme,“ reagovala na Dvořákova slova Silvie Škábová, mluvčí společnosti MAFRA, pod kterou spadá deník MF DNES i server iDNES.cz.


Hlavní zprávy

Nejčtenější

Po střelbě ve Štrasburku jsou tři mrtví, útočník je stále na útěku

Policie hlídkuje v centru Štrasburku, kde útočník zabil několik lidí...

Tři lidi zastřelil v úterý večer v centru Štrasburku útočník, který je nyní stále na útěku a možná i mimo Francii....

Nemocnici obsadila policie. Taxikář oznámil, že tam vezl vrahy čerpadlářky

Heliport ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové.

Zásahová jednotka, policisté v civilu i běžné hlídky ve čtvrtek dopoledne prohledávali Fakultní nemocnici v Hradci...

Demonstrace žlutých vest v Paříži i Bruselu. Policie zatkla stovky lidí

Demonstranti ve žlutých vestách se navzdory zákazu sešli na hlavní pařížské...

Ve Francii vypukly v sobotu další násilné protesty. Policie v centru Paříže nedaleko bulváru Champs-Élysées proti...

Ďuričko žaluje nevděčnou dceru. Dal jí domy za miliony, ona ho zavrhla

Bohumír Ďuričko v Justičním areálu Na Míčánkách

Bývalý pražský hoteliér Bohumír Ďuričko, který dostal 12,5 roku za vraždu Václava Kočky mladšího a z věznice byl...

Za nadávky v TV Barrandov podala ČT trestní oznámení. Soukup se směje

Jaromír Soukup ve svém pořadu na TV Barrandov

Česká televize se právně ohradila proti obsahu vysílání TV Barrandov, podává trestní oznámení. Veřejnoprávnímu médiu se...

Další z rubriky

„Miliardářce“ ze směnáren šéfovali bývalí politici. Žena se zastřelila

Poslanec za hnutí ANO Bronislav Schwarz

Ve vedení firmy To & Mi z Varnsdorfu, v níž pracovala Zuzana K., která za čtyři roky podle policie protočila až 12...

Obrana spouští mamutí zakázku za 50 miliard. Vybere pásové obrněnce

Obrněnec Puma během armádních testů na Libavé

Ministerstvo obrany spouští historicky největší armádní zakázku v hodnotě až 50 miliard korun. Začíná s výběrem...

Nadace Agrofert podpoří péči o umírající, hospicům rozdělí devět milionů

Ve všech pokojích jsou přichystané přistýlky pro případ, že by návštěva chtěla...

Sektor hospicové a paliativní péče, tedy péče o umírající pacienty, v Česku trpí podfinancováním a celkovým zanedbáním....

Najdete na iDNES.cz