Informace o chybějících údajích z černé skříňky unikly do italského deníku Corriere delle Sera. Vyvolaly pochybnosti o tom, jestli záznamový systém v noci ze 13. na 14. ledna, kdy loď ztroskotala, vůbec fungoval.
List rovněž uvádí, že vodotěsné bezpečnostní dveře, speciálně upravené pro případ potopení plavidla, byly otevřené.
Pokud informace z černé skříňky vyšetřovatelé nebudou mít k dispozici, své závěry musí postavit na datech z mnohem méně zabezpečeného počítačového systému. Ten navíc přestal fungovat dvě hodiny před katastrofou.
Příčiny katastrofy osvětlí soud na konci července
Společnost vlastnící potopenou loď - Costa Crociere - uvedla, že dostala zprávu o problémech s černou skříňkou už pár dní předtím, než šla Costa Concordie ke dnu. Trvá ale na tom, že v noci, kdy se jejich loď potopila, fungovala "perfektně". Popřeli rovněž tvrzení italského deníku o otevřených bezpečnostních dveřích.
Veškeré technické analýzy a šetření k příčině havárie zazní u soudu 21. července.
Kapitán lodi Francesco Schettino čelí obvinění z toho, že s lodí jel příliš blízko pobřeží. On tvrdí, že mu to nařídila sama společnost, kvůli reklamě. Vlastní vinu popřel.
Plavidlo s 4 234 cestujícími bylo 13. ledna odpoledne na cestě po Středomoří, když najelo na mělčinu u ostrova Giglio, který se nachází nedaleko pobřeží jižního Toskánska. V boku lodi se při nárazu vytvořila sedmdesátimetrová trhlina, plavidlo se převrátilo na bok a začalo se potápět. Při tragédii zemřelo dvaatřicet lidí.