Osvědčený trik reklamních tvůrců - když si nevědí rady, nasadí známou tvář.

Osvědčený trik reklamních tvůrců - když si nevědí rady, nasadí známou tvář. | foto: Lukáš Bíba, iDNES.cz

Billboard zneužil klimbajícího Schwarzenberga k prodeji nápoje

  • 162
Jeden z výrobců energetických nápojů se rozhodl ke svérázné prezentaci svého produktu. Využil fotografii klimbajícího ministra zahraničí Karla Schwarzenberga a doplnil ji vzkazem: "Vydržíte déle". Kontroverzní reklama na drink se objevila mimo jiné v Praze na Černém Mostě.

Kreativci z reklamní agentury ale přestřelili. Použití fotografie s šéfem české diplomacie nekonzultovali. Navíc s reklamou vyrukovali v době, kdy se ministr zotavuje na zahraniční klinice po dlouho plánované operaci srdce.

Billboard využívá snímek z nedávné prezidentské volby. Zachycuje ministra podřimujícího při schůzi parlamentu ve Španělském sále Pražského hradu.

Schwarzenberg se netajil tím, že projevy prezidentských kandidátů "s úctou" prospal. Za zlé mu to ale nikdo neměl, o ministrově schopnosti podřimovat a přitom dění sledovat se všeobecně ví. "Je to jedna z mých zlomyslných vlastností," řekl nedávno ministr v rozhovoru pro MF DNES.

"Je to klam. Ministr nespí, ale přemýšlí"
Se stejným nadhledem billboard okomentovala mluvčí ministerstva zahraničí Zuzana Opletalová.

"Považujeme to za klamavou reklamu, pan ministr ve skutečnosti nespí, ale přemýšlí," podotkla.

O billboardu na ministerstvu vědí, Karel Schwarzenberg je ale v nemocnici, proto ho s případem nechtěli zatěžovat. Podle Opletalové se ministrovi daří dobře. "Je po operaci a je v pořádku," řekla iDNES.cz.

Velkoplošných plakátů zesměšňujících politiky přibývá. Většina z nich spadá do kategorie politických soubojů, kdy reklamu vymýšlejí konkurenční strany. - více zde

Billboard se Schwarzenbergem však prezentuje komerční výrobek a zneužívá bez svolení tvář oblíbeného ministra.

Stejný trik využila už před lety agentura Mediarex, když k propagaci energetického nápoje Erektus využila dvojníka bývalého předsedy KDU-ČSL Josefa Luxe.

"Když chceš víc, než můžeš," hlásal tehdy slogan na plakátu. Experti z Rady pro reklamu tehdy označili billboard za neetický.

Firma, která nápoj Kamikaze prodává, inspiraci popírá. "V žádném případě se nejedná o napodobování jiných nebo minulých kampaní jiných společností," řekl iDNES.cz Marek Sadil. "Reklamu rozhodně nepovažujeme za neetickou, neboť taková stoprocentně není," dodal.

. Názor z blogu

Reklama s klimbajícím Schwarzenbergem je prasárna


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video