Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Do módy přišla politická mystifikace na billboardech

  1:00aktualizováno  1:00
Kdo je nejčestnějším mužem ve státě? Podle jednoho billboardu je to předseda lidovců Miroslav Kalousek. O pár kilometrů dál hlásá jiný billboard, že občanští demokraté jsou nejen nejcharakternější, ale i nejchytřejší politici. Podpis: Mirek Topolánek. Volič zmateně kroutí hlavou.

Billboard zesměšňující ministra Ratha. | foto: Radek KalhousMF DNES

Je to vtip? U silnic a dálnic se rozhořela válka billboardů. Není to boj volebních hesel, ale soutěž, kdo více zesměšní svého protivníka. Politické strany se však k vtipným i méně vtipným plakátům nehlásí.

Posledním "přírůstkem" v billboardové válce je plakát, který od konce minulého týdne upozorňuje řidiče na Ostravsku: "Říká-li pan Říman a ODS, že jsem tudy jel rychlostí 200 km/h, tak lžou!!! Jiří Paroubek".

Zdánlivě nepochopitelný text. Ti, kteří po Ostravsku jezdí pravidelně, však vědí, že jde o odpověď na plakáty, které se u zdejších silnic objevily poté, co kolona premiéra Paroubka projela těmito místy stoosmdesátkou a několik řidičů nabouralo. Tehdy na plakátech stálo: "Pozor! Varování stínového ministerstva dopravy. Po této silnici jezdí Paroubek rychlostí 200 kilometrů v hodině."

Sociální demokraté tvrdí, že odpověď na protiparoubkovské billboardy není jejich dílo. "Asi to udělal někdo, komu vadila hulvátská kampaň ODS," říká mluvčí moravskoslezské ČSSD Michal Kubíček.

Jediný, kdo se k autorství některých billboardů z poslední doby přiznal, je Balbínova poetická strana. Z její dílny pochází jak "nejčestnější muž ve státě" Kalousek, tak další dva billboardy ironizující lidovce. Její guvernér Jiří Hrdina však odmítá říct, kolik billboardů nechala strana po Česku vyvěsit a kde na to vzala peníze.

Vyvěsit billboard není levná záležitost. Jeho tisk stojí podle množství od 800 do 1200 korun za kus a pronájem plochy se pohybuje mezi třemi a dvaceti tisíci korun za měsíc. A ironizující efekt přitom není zaručen. Mnozí lidé totiž ironii o nejčestnějším muži ve státě vzali vážně. Balbínovec Hrdina tvrdí: "Nevadí nám, že to nepochopili. To nás na tom baví."

Podle odborníků jsou ironizující a sarkastické plakáty v zahraničí běžnou součástí předvolební kampaně. "Je normální, že se k nim strany nehlásí, i když je třeba financují. Prozradily by tak na sebe, že vedou negativní kampaň," říká politolog Pavel Šaradín. Na billboardy se skutečnými volebními hesly si musí voliči ještě několik měsíců počkat. Strany se jich nevzdají.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Kardiocentru Vysočina sídlícím v jihlavské nemocnici umí upravit srdeční...
Lidé budou moci mít tři měsíce placené volno na ošetřování příbuzného

Lidé budou mít nově nárok na tříměsíční placené volno na péči o vážně nemocné příbuzné. Vládní návrh zákona, který to umožní, schválil ve středu Senát. Chybí...  celý článek

Ilustrační snímek
Senioři i děti zaplatí ročně méně za léky. Senát na to Ludvíkovi kývl

Starším lidem a rodinám s malými dětmi se finančně uleví. Ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík v Senátu obhájil návrh zákona, který lidem nad 65 let a dětem...  celý článek

Šéf hradního protokolu Vladimír Kruliš se po těžké autonehodě vrátil do práce
Děkuju andělům strážným, řekl hradní protokolář Kruliš po návratu do práce

Po vážné nehodě v policejním voze, při níž si zlomil dva obratle, se tento týden vrátil do práce zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš. „Děkuju svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.