Jde o dost - nejen o to, zda ODS uhájí Prahu, kde měla zatím dominantní pozici, než nastoupila nová strana TOP 09. Případné volební zemětřesení může ovlivnit i poměry v koaliční vládě Petra Nečase. A rozpočet hlavního města je přes 50 miliard korun, což je více, než má většina ministerstev - částka se blíží té, kterou má k dispozici vnitro či doprava.
Čím se strany snaží zaujmout? Zatímco ODS vsadila na heslo "Jsem hrdý na své město", které doprovázejí fotografie lidí z různých vrstev, kteří vysvětlují, proč jsou na Prahu hrdí - třeba proto, že tu mají práci, TOP 09 nasadila svého kandidáta na primátora Zdeňka Tůmu na billboardy s heslem "Prahu si beru na triko". (čtěte také Prahu si beru na triko, hlásá z billboardů Tůma. Souboj slibů začíná)
"Upřímně řečeno, na všech billboardech, které se zatím objevily, není příliš jasné sdělení, proč by lidé měli důvod jít volit. Je to velmi nekonkrétní," míní šéfredaktor Marketing & Media Daniel Köppl. To, co zatím strany servírují, je podle něj také velmi krotké.
Strany vsadily na odlišnou strategii prezentace. Jako první se ve městě objevily volební billboardy Věcí veřejných a jejich kandidátky na primátorku Markéty Reedové. Ale kromě prostého sdělení, že právě ona je kandidátkou na tento post, už strana nic víc neříká.
"Pokud strana na billboardu tvrdí, že je kandidátkou Pražanů, proč bych takovému sdělení měl věřit, nikdo ještě přece nevolil," říká Eda Kauba z reklamní agentury Euro RSCG.
Pro další fázi kampaně už však mají "véčkaři" přichystáno několik sloganů, zjistila MF DNES. Kandidátka na primátorku Markéta Reedová bude mít na billboardu větu: "ANO vstřícné radnici, NE korupci a byrokracii." Zazní také hesla jako: "ANO celodenně bezpečnému městu, NE kriminalitě, drogám, gamblerství a prostituci," nebo "ANO městu pro život, NE likvidaci zeleně."
Podobně kritický je ale i k ODS a k billboardům sociální demokracie, která své plakáty s volebním lídrem Jiřím Dienstbierem mladším začala vylepovat až jako poslední z největších stran tento týden, svou kampaň chce totiž odstartovat 1. září se začátkem školního roku.
"Pokud ODS sděluje, že voliči mají být hrdí na své město, není to sice úplně špatná strategie, ale je to trochu polopatické a úplně tomu chybí emoční náboj. A to, s čím přichází ČSSD, je prázdné, nicneříkající heslo," míní Kauba. Verzí billboardu Jiřího Dienstbiera mladšího je více - na jednom vyzývá k větší slušnosti a menší chamtivosti, druhý nabízí heslo "Více zeleně méně betonu".
Podle Jiřího Mikeše, bývalého šéfa Asociace reklamních agentur, vypadá graficky nejlépe billboard TOP 09 s Tůmou. "Naopak málo nápaditý je plakát s paní Reedovou a pouhým sdělením, že je kandidátkou na primátora," míní Mikeš.