Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prahu si beru na triko, hlásá z billboardů Tůma. Souboj slibů začíná

  10:12aktualizováno  10:12
Tento týden rozjedou strany v Praze hlavní předvolební kampaně. Metropoli zaplaví plakáty s portréty politiků a hesly do komunálních voleb. Nejvíc za to zaplatí ODS, nejméně zelení. Kandidát TOP 09 Zdeněk Tůma si pak vezme Prahu na triko, další slibují boj s drogami a prostitucí.

Bývalý guvernér ČNB Zdeněk Tůma si chce vzít Prahu | foto: archiv MF DNESMF DNES

Pražané si ještě nestačili pořádně oddychnout od jarního šílenství před sněmovními volbami a už se na ně chystá další. Tento týden odstartují politické strany své kampaně před volbami komunálními. Jejich součástí budou i billboardy, na nichž politici nebudou šetřit sliby ani kreativitou.

První z nich se objevily v ulicích metropole už před několika týdny. Kandidátka na primátorku za stranu Věci veřejné Markéta Reedová na nich přála Pražanům, aby si užili léto a na podzim spolu s ní změnili pražskou radnici.

"Po těchto plakátech budou následovat další části naší předvolební kampaně, které představíme poslední srpnový den," říká tajemník strany Pavel Dobeš.

Volební billboard kandidátky Věcí veřejných na primátora Markéty Reedové.

Volební billboard kandidátky VV na primátora Markéty Reedové zabral půlku činžáku.

Na předvolební boj vyčlenily Věci veřejné 12 až 15 milionů. O tom, s jakými hesly půjdou do boje, rozhodují podle Dobeše i samotní véčkaři. "Chceme, aby naše kampaň byla pozitivně laděná. V první řadě probíhají průzkumy v řadách našich příznivců a ve druhé řadě se řídíme veřejnými průzkumy, které máme k dispozici," podotýká Dobeš.

ODS zaplatí 20 milionů

Stejným způsobem postupují i ostatní politické strany. Výběr fotografií a hesel mají na starost kreativci volebních štábů a průzkum dělají strany v řadách svých voličů.

"Na základě těchto průzkumů vybíráme ty nejlepší," popisuje postup šéf pražské ODS Boris Šťastný. Dosud vládnoucí strana v metropoli bude mít co dělat, aby své prvenství uhájila a v podzimních volbách uspěla. Zřejmě také proto má na kampaň vyhrazeno nejvíc peněz.

"Zatím na to máme zhruba 20 milionů korun, ale konečné součty děláme vždy až na konci," vysvětluje Šťastný. "Od začátku srpna už ale běží naše kampaň nazvaná Jsem hrdý na své město, což jsou billboardy s vlajkou ODS a jednotlivými profesemi," dodal Šťastný.

CO BUDOU HLÁSAT

ODS: Už teď vyvěsila plakáty s jednotlivými profesemi, jejichž představitelé hlásají: Jsem hrdý na své město. Od září představí lídry.

ČSSD: Zaměří se na oblast: korupce, otevřenosti magistrátu, územní plán, zeleň a bezpečnost.

TOP 09: Vyvěsila plakáty se svým kandidátem na primátora Zdeňkem Tůmou. Ten tvrdí: Vezmu si Prahu na triko. Víc, než si myslíte.

VV: Strana představila svou kandidátku na primátorku Markétu Reedovou, která na plakátech přála Pražanům: Užijte si léto a na podzim změňme pražskou radnici.

Strana zelených: Všechny plakáty spojí heslo: Za tím si stojíme

Se začátkem školního roku se objeví plakáty s tvářemi sedmi volebních lídrů pražské ODS. Hledat plakát s kandidátem na primátora je zbytečné. ODS se jej rozhodla zveřejnit až 28. září, dva týdny před volbami.

Naopak TOP 09 svého kandidáta na primátora, bývalého šéfa České národní banky Zdeňka Tůmu, zdatně propaguje na plakátech po celém městě už několik týdnů.

Bývalý finančník na nich ukazuje pod rozhaleným sakem bílé tričko s nápisem I love Praha. Doplňující text "Prahu si beru na triko - víc, než si myslíte" se bude opakovat i na ostatních předvolebních plakátech strany.

"Pan Tůma nápad s tričkem už jednou použil, když končil svou práci v České národní bance, kdy na tričku pod sakem ukázal graf vývoje základní sazby," vysvětluje volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček. (viz předchozí článek)

Další billboardy s tvářemi a hesly se podle něj objeví v průběhu října. Už od září si však budou moci Pražané číst v metru varování typu: "Neopírejte se o prázdné sliby" nebo "Vyhrazeno pro odpovědné občany". Kampaň by podle Poláčka měla přijít asi na 10 milionů.

Nejméně peněz dají na kampaň zelení

To sociální demokracie šetří ještě víc. "Naše kampaň bude pozitivní a zaměří se na tři hlavní témata. Protikorupce a otevřenost magistrátu, územní plán a zeleň a v neposlední řadě bezpečnost," popisuje volební manažer strany Petr Dolínek. Strana za ni nezaplatí víc než osm milionů korun.

S ještě skromnějším rozpočtem pak počítá Strana zelených, která jde do podzimních komunálních voleb v koalici s Evropskými demokraty. Na předvolební kampaň dá dva miliony korun. Všechny plakáty bude podle volebního manažera Robina Čumpelíka spojovat heslo Za tím si stojíme.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Hever, žárovky. Některé části povinné výbavy jsou přežitek, míní poslanci

Hever, pojistky, rezervní žárovky či kolo. Na silnici jsou často k ničemu, ale když je v autě nemáte, dostanete pokutu. Česko je jednou z posledních zemí...  celý článek

Požár v panelovém domě v Plzni na Košutce zřejmě způsobila powerbanka. (22. 8....
Hasiči evakuovali čtyřicet lidí, noční požár způsobila powerbanka

Tři hasičské jednotky vyjely v noci k požáru panelového domu v Plzni na Košutce. Černý kouř vyhnal z bytů čtyřicet lidí, lékaři ošetřili dvě ženy. Požár...  celý článek

Předseda Senátu Milan Štěch oznámil na tiskové konferenci termín prvního kola...
Lidé budou volit prezidenta v prvním kole 12. a 13. ledna, oznámil Štěch

První kolo prezidentských voleb se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna 2018. Termín ve středu oznámil předseda Senátu Milan Štěch.  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.