Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Česká televize dokončila změnu grafiky, v neděli převleče dvojku

  18:56aktualizováno  31. srpna 9:41
Česká televize už rok postupně obměňuje svoji vizuální tvář. Od neděle změní grafiku u posledního kanálu. Pro ČT2 natočila také nové předěly. O víkendu se kompletně promění i vizuální tvář TV Prima.

Grafika ČT2 se změní v neděli před osmou hodinou večer. Grafice bude dominovat zdvojení. V předělech diváci uvidí dvě dominantní barvy a dvojitá bude i číslice v logu dvojky. Grafická podoba písma zůstává stejná.

„Motiv zdvojení má odlehčeně ukázat, že Dvojka vždy nabízí dvakrát více, dvakrát prověřené filmy a seriály, dvakrát hlubší pohled na analyzovaná témata, dvakrát víc zajímavých autorů nebo i dvakrát drsnější humor,“ uvedla mluvčí České televize (ČT) Alžběta Plívová.

Fotogalerie

"Symbolika konceptu ‚dvakrát‘ se propsala do celého redesignu stanice. Dvakrát větší pestrost identů, dvojice barev, dva hudební skladatelé, zdvojený logotyp, dvojice žánrů a dvě roviny pohledů vytváří dvakrát zábavnější a propracovanější vizuální styl kultivované a současné ČT2," dodal Daniel Špaček, jeden ze dvou autorů konceptu nové podoby. Druhým je Martin Hejl.

Autory hudby jsou Jan Muchow a Matouš Godík. Režijně se podíleli na nových znělkách ČT2 také dva režiséři, Tomáš Medek a Rudolf Havlík.

ČT postupně mění grafiku už dva roky

Kolik nová grafika stála, Plívová konkrétně neuvedla. „Práce na změně vizuální podoby kanálu probíhaly v rámci standardního rozpočtu na tento rok, neznamenaly tedy jeho navyšování,“ vysvětlila.

ČT začala měnit svůj vzhled v roce 2012, kdy si pořídila nové logo (více čtěte zde). Ve stejném roce razantně proměnila také hlavní zpravodajskou relaci Události. Letos v únoru podobu pořadu pozměnila televize ještě jednou (více čtěte zde). Ani u nich televize nikdy přesně neřekla, kolik ji změny stojí. Ředitel Petr Dvořák jen jednou před poslanci zmínil, že to byly jednotky milionů (o Dvořákových slovech čtěte zde).

Kromě toho se postupně proměňovala grafika stanic. ČT2 je posledním, kterého se avizované změny dotkly.

Prima bude jiná od soboty

Shodou náhod v pátek oznámila také TV Prima, že mění kompletně svoji vnitřní grafiku. Změnu spustí v sobotu po Zprávách.

Ukázky nové grafiky TV Prima
Ukázky nové grafiky TV Prima
Ukázky nové grafiky TV Prima

TV Prima v nové grafice vsadila na známé tváře svých pořadů

Změní se grafika i hudba předělů. „Stanice se vrací k oranžové barvě jako hlavní korporátní barvě Primy, a doplňuje jí červenou, tyrkysovou, černou a bílou,“ uvedla Prima v tiskové zprávě.

"Vnitřní grafika každé televize je vlastně informační systém, který diváka navádí, kam má jít a co by měl hledat. Je důležité, aby tento systém byl přehledný, stručný a výrazný. Snažili jsme se tedy sjednotit a zmodernizovat všechny prvky, které jsou jeho součástí," komentoval změnu kreativní ředitel Primy Michal Pacina.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zteč mechanizované jednotky na Dnech NATO v Ostravě
PŘEHLED: Co ve volbách slibují strany pro armádu a obranu

Jak se politické strany a hnutí, ucházející se o přízeň voličů ve sněmovních volbách, staví k otázkám zajištění bezpečnosti a obrany? Přinášíme ucelený...  celý článek

Jana Nečasová (dříve Nagyová) u Obvodního soudu pro Prahu 1.
Nečasová doplatila statisíce, které dlužila na daních za luxusní dárky

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová, dříve Nagyová, už doplatila daně z luxusních darů, kvůli kterým čelí žalobě z krácení daně. Cenu...  celý článek

Reklamní leták na podporu Miloše Zemana v prezidentských volbách v lednu 2018
Zeman sliboval nedělat kampaň, přesto jsou ve schránkách jeho letáky

Schránky v celé republice zaplavily letáky za znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana, který ale jak sám uvedl, žádnou kampaň nepovede. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.