Logo je ztvárněno v kombinaci modré a červené barvy. Nově je již netvoří písmena Č a T, má připomínat televizní obrazovku. ČT za úpravu loga Studiu Najbrt zaplatila 430 tisíc korun
"Výsledný tvar zachovává princip dvou částí tvaru obrazovky. Už to však nejsou písmena, ale dva abstraktní tvary," popsal výtvarník Aleš Najbrt, který se na vytvoření loga podílel. "Jsme přesvědčeni, že tento symbol není třeba číst, protože jej každý identifikuje a vizuálně si ho ztotožní s původní značkou," dodal Najbrt.
Symboly jsou doplněny textem "Česká televize" z nového typu písma, které bylo vytvořeno speciálně pro potřeby ČT a pojmenováno TV Sans. Písmo je vytvořeno ve dvou verzích, Screen a Print, a bude doplněno sadou piktogramů využitelných v informační grafice.
Televize novinku zavede letos v září. "Nové logo bylo dnes registrováno, dále budeme intenzivně pracovat na tom, abychom vytvořili jednotný komunikační vizuální styl ČT," uvedl ve čtvrtek ředitel obchodu a marketingu ČT Jan Svoboda. Grafický redesign čeká postupně všechny kanály ČT.
Nové logo bude jednotné, tedy pro všechny kanály ČT. Ty dosud měly svá loga. "Česká televize byla snad jedinou televizí v Evropě, která neměla na obrazovce své korporátní logo. Naším cílem byla modernizace původního loga," řekl generální ředitel ČT Petr Dvořák. Ten si modernizaci vizuální komunikace zařadil již do svého projektu při kandidatuře na ředitele ČT.
Televize také oznámila, že přejmenuje kanál ČT4 na ČT Sport.
Škoda, že ČT přišla o háček, míní odborník na marketing
Podle odborníků na marketing neměla ČT změnu loga zapotřebí. "Zbavit se písmen Č a T je zvláštní, protože ta značka je vybudovaná, silná a nebyl důvod ji měnit, protože není ničím zkažená. Navíc systém, kdy vedle sebe stály ČT1, ČT2, ČT24 a ČT4, fungoval," míní šéfredaktor odborného týdeníku Marketing & Media Daniel Köppl. Podle něj původní logo odkazovalo na zkratku ČT. "A ta je určitě používanější, protože je kratší," míní Köppl. Sám logo považuje za konzervativní až staromilské.
Podobně hovoří také prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec. "Nemyslím si, že původní korporátní vizuální styl byl něco, za co by se měla Česká televize nějak zásadně stydět. Podobně si nemyslím, že by se divák orientoval při identifikaci jednotlivých kanálů ČT nějak komplikovaně. Jednička, Dvojka, Čtyřiadvacítka i Čtyřka se staly poměrně jasnou informací pro diváky, na které stanici se nacházejí," hodnotí dosavadní loga ČT Brabec.
Snahu komunikovat jednotně vysílání České televize novým logem Brabec přesto hodnotí kladně. "Z hlediska komunikace je to správný krok. Jen jsem trošku v rozpacích, co tady bylo dříve… Logo ČD Cargo, nebo nové logo České televize?," dodává Brabec.
Naráží tím na fakt, že nové logo ČT se nápadně podobá logu, které využívá již několik let nákladní železniční dopravce ČD Cargo. I pod jeho podobou je podepsáno Studio Najbrt.
Podle Köppla je ale taková věc přípustná. "Stává se to, protože variant řešení je daleko méně než názvů firem. Moc možností výtvarníci nemají," tvrdí Köppl. Zaměnitelnosti podle něj předchází jiná barevnost obou log.
První logo ČST vzniklo v roce 1963 a jeho autorem byl student VŠUP Roman Rogl. Navrženo bylo v jedné barvě pro černobílé vysílání a mělo typický tvar televizní obrazovky tvořené z písmen Č, S a T. Zřejmě nejvýraznější snahou o celkovou změnu vizuálního stylu ČT pak byla veřejná soutěž v roce 2006, z níž vzešel vítězný grafický návrh Štěpána Malovce. Logo složil nově, i když opět z kombinace písmen Č a T. Jednotlivá loga programových okruhů na něj navazují v jednoduchém systému vizuální proměny čísel programů. Celý systém se však nerealizoval jako celek, nýbrž takzvanou evoluční proměnou.