Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rittig vysoudil omluvu od ČT za to, že ho spojila se zabaveným zlatem

  11:55aktualizováno  16:42
Česká televize musí odvysílat omluvu Ivo Rittigovi za to, že v loňské reportáži v souvislosti s ním zazněla slova o zabavení 150 milionů a desítek kilogramů zlata. Musí také reportáž stáhnout z internetu a zaplatit náklady řízení.

Lobbista Ivo Rittig po výslechu na pražském Perštýně (3. dubna 2014) | foto: iDNES.cz

„Česká televize se neztotožňuje se závěry odvolacího soudu. Vyčká písemného vyhotovení rozsudku a využije institutu dovolání,“ sdělila ČTK mluvčí instituce Alžběta Plívová. Věcí se tak bude zabývat ještě Nejvyšší soud. Verdikt je však pravomocný a televize se musí omluvit ve vysílání Událostí do tří dnů od doručení rozsudku.

Soudce Tomáš Novosad při odůvodnění verdiktu upozornil, že razie v kauze Nagyová proběhla už v červnu 2013 a ČT měla dostatek času si údaje ověřit. To, že to neučinila, označil minimálně za hrubou nedbalost.

Nařízené znění omluvy

V pořadu České televize Události odvysílaném na stanici ČT1 dne 13.2.2014 od 19.00 hod. bylo zveřejněno tvrzení, že Policie ČR zajistila ve firmách pana Ivo Rittiga 150 milionů korun českých a desítky kilogramů zlata. Toto tvrzení je nepravdivé a za jeho zveřejnění se omlouváme.

Navíc si ČT musela být vědoma probíhajícího sporu Ivo Rittiga se současným ministrem zahraničí Lubomírem Zaorálkem prakticky v totožné věci. Média už v té době informovala, že ministr byl u soudu poučen, že tvrzení o zabaveném zlatě a milionech je nedoložené.

„Domníváme se, že veřejná omluva je dostačující, proto jsme souhlasili se soudem prvního stupně a omluvu formou osobního dopisu jsme zamítli,“ dodal Novosad.

Ivo Rittig se domáhal osobní i veřejné omluvy za reportáž České televize, kde se uvádělo, že u něj policie při razii v kauze Nagyová zabavila miliony a zlato. Obvodní soud nejprve žalobu zamítl. Podle něj je žalobce osobou veřejného zájmu, a navíc v reportáži bylo uvedeno, že odmítl, že zlato a miliony byly jeho. 

Obvodní soud tehdy argumentoval proporcionalitou mezi ochranou osobnostních práv a svobodou slova. Uvedl, že v době odvysílání ještě nebylo veřejně známou informací, že tvrzení o zabavení Rittigova zlata a milionů je nepravdivé. Prvoinstanční soud připomněl, že žalobce je osoba veřejného zájmu a uvedl, že měl možnost se k výroku mediálně vyjádřit. Jeho odmítnutí zaznělo i v žalované reportáži. 

Rittig v minulosti podobný soud vyhrál. Ten se týkal výroků současného ministra zahraničí Zaorálka, které se týkaly právě zajištěného zlata. Rittiga navíc nazval lupičem. Za to mu soud nařídil omluvu (více o rozhodnutí soudu zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Karolínina huť v Jedlové-Zákoutí na dobové pohlednici ze soukromé sbírky.
Orlické hory bývaly plné skláren, poslední zanikla před světovou válkou

Nejen severní Čechy či Šumava byly v minulosti sídlem mnoha sklářských hutí. Významným centrem českého sklářství byly i Orlické hory. Zdejší tradice však...  celý článek

Luxusní vila v Černošicích u Prahy, ve které před svým útěkem žil Radovan...
Velká Krejčířova vila zůstane pustá, do dražby se nikdo nepřihlásil

Do první dražby vily ve středočeských Černošicích, ze které před dvanácti lety utekl Radovan Krejčíř, se nepřihlásil v úterý žádný zájemce. Exekutoři rezidenci...  celý článek

Mimořádný neplánovaný nácvik skupiny Saudi Hawks za zrušená vystoupení na Dnech...
Jestřábi z Arábie nakonec předvedli nad Ostravou úchvatnou podívanou

Obě plánovaná vystoupení skupiny Saudi Hawks na víkendových Dnech NATO v Ostravě překazilo počasí. Fandové letectví však nakonec o úchvatné představení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.