Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Fica naštvaly jeho karikatury, ministrům zakázal mluvit s Denníkem N

  17:26aktualizováno  17:26
Slovenský Denník N se dostal na černou listinu vlády Roberta Fica. Premiér zakázal členům vlády odpovídat deníku na jakékoliv otázky s odůvodněním, že jejich zpravodajství je tendenční. Deník dostaly do problémů karikatury premiéra, které otiskl minulý týden.

Karikatury Roberta Fica v Denníku N. (11. května 2015) | foto: Denník N

Redakce deníku začala v pondělí dostávat e-maily od tiskových mluvčích několika resortů, kteří jí vypověděli spolupráci. Postupně obvolala všechna ministerstva, aby se ujistila o platnosti zákazu. 

Denník N

V tištěné i online verzi figuruje na slovenském trhu teprve od letošního ledna. Založili ho bývalí redaktoři listu Sme, kteří redakci opustili na protest proti tomu, že spolumajitelem vydavatelství se stala finanční skupina Penta. Denník N se po odtržení uvedl kampaní „bez bulváru, bez oligarchů, bez kompromisů“ a označil se za nezávislé noviny (více o Denníku N čtěte zde).

„Mluvili jsme se všemi ministerstvy a už jsme dostali i oficiální vyjádření vlády, že nám vypověděla spolupráci. Řekli nám, že se tak dohodli ministři na zasedání, takže je jasné, že je ten zákaz platný pro všechny,“ potvrdil iDNES.cz šéfredaktor Denníku N Matúš Kostolný.

Rozbuškou sporu mezi deníkem a vládou se staly samolepky s karikaturami Fica, které vyšly jako příloha tištěné verze minulou středu. Na jedné je Fico jako zločinec s pytlem lupu, který křičí „Chyťte zloděje!“. Na druhé je opět slovenský premiér, který však má místo hlavy kasičku. Kresbu karikaturisty tvořícím pod pseudonymem Shooty doplňuje nápis „Peníze jsem sehnal vlastní hlavou.“

Podle vlády je samolepková kampaň bezprecedentní čin, kterým se deník přidal k opozici a vláda pak nevidí smysl v jakékoliv další komunikaci. „Důvodem je dlouhodobé tendenční informování o práci kabinetu ze strany deníku, které vyvrcholilo odstartováním samolepkové politické antikampaně s názvem: “Pobuřuje vás tento typ vládnutí? Dejte to najevo. Nalepte si Shootyho,“ cituje Denník N vyjádření ředitele tiskového odboru slovenské vlády Erika Tomáše. 

Denník N se tak nyní může spolehnout akorát na povinnost vlády odpovědět na vznesený dotaz do osmi dnů. Domácí redakce listu to považuje za protizákonné. „Podle nás takovým zákazem porušují tiskový zákon. Není možné, aby se rozhodli odmítnout jen jedno konkrétní médium. Navíc je to podle mě i v konfliktu se zákonem o svobodném přístupu k informacím,“ popsal pohled redakce Kostolný.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Čínský disident Liou Siao-po
Čína propustila vězněného nobelistu, má finální stádium rakoviny jater

Čínský disident, básník a literární kritik Liou Siao-po, nositel Nobelovy ceny za mír, byl podmínečně propuštěn z vězení po diagnóze konečného stádia rakoviny...  celý článek

Londýňané během evakuace z domů s nebezpečně hořlavým obložením (23. 6. 2017)
V Anglii prověřují bezpečnost 600 výškových budov, nevyhovělo zatím šedesát

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60 výškových budov v 25 samosprávných oblastech. Oznámila to v neděli britská vláda, která prověřuje bezpečnost...  celý článek

Petr Skoček (vlevo) a Zdeněk Kudr v Bohem Tap Room (10. června 2017)
Integrace skrz vaření piva. Sládci šíří v Londýně slávu českých ležáků

Londýn (od zpravodaje iDNES.cz) Dvojice Čechů si ve Velké Británii před dvěma lety otevřela malý pivovar, který se zaměřil na vaření na ostrovech nedostatkových ležáků. Český otisk ve zdejším...  celý článek

Jak si snížit IQ tričkem
Jak si snížit IQ tričkem

Primitivní vtip, trapná anglická hesla, stereotyp a zoufalstvím vyždímaně designové dílny. Aneb pekelnosti českých e-shopů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.