Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bývalí redaktoři deníku SME začali na Slovensku vydávat nový Denník N

  9:48aktualizováno  9:48
Na Slovensku v pátek začal vycházet nový list pod názvem Denník N. Vydávat ho začali bývalí redaktoři listu Sme, kteří redakci loni opustili na protest proti tomu, že se ve vydavateli těchto celostátních novin angažuje finanční skupina Penta.

Logo slovenského Denníku N | foto: Denník N

Na titulní stránce svého prvního čísla Denník N otiskl fotografii slovenského prezidenta Andreje Kisky a uvnitř novin rozhovor s hlavou státu. Osmistránkovou víkendovou přílohu list zase věnoval populárnímu slovenskému herci Milanu Lasicovi.

29.ledna 2015 v 21:59, příspěvek archivován: 30.ledna 2015 v 13:57

Už mám @dennikN v rukách. Veľmi sa teším https://t.co/5trk7ptdSy pic.twitter.com/XY84cV4xOt

První číslo nového listu na 24 stranách vyšlo na pětimilionovém Slovensku v nákladu 20 000 kusů. Na trh vstupuje v době, kdy slovenská vydavatelství dlouhodobě čelí poklesu zájmu čtenářů o koupi tištěného vydání novin. Nejčtenějším listem v zemi je bulvární deník Nový čas, který loni v listopadu prodal v průměru zhruba 104 000 výtisků denně.

„Noviny, které držíte v ruce, jsou prvním novým celostátním deníkem, který vznikl v tomto roce v Evropě. Není to velké umění, papírové deníky dnes spíše zanikají. Noviny v rukou skupin, které se snaží ovládat stát, jsou dostatečným důvodem k novému začátku,“ napsal na titulní stránce šéfredaktor listu Matúš Kostolný, jenž v minulosti vedl redakci Sme.

Bez bulváru, bez oligarchů, bez kompromisů

Ve své billboardové kampani před uvedením na trh Denník N využil hesla „bez bulváru, bez oligarchů, bez kompromisů“ a označil se za nezávislé noviny.

Pro vydávání nového deníku se bývalí redaktoři listu Sme definitivně rozhodli poté, co pro svůj záměr získali finanční injekci od spolumajitelů slovenské antivirové společnosti Eset, kteří se řadí k nejbohatším Slovákům.

Deník, který dříve na internetu vystupoval pod názvem Projekt N, na začátku letošního roku spustil vlastní plnohodnotný zpravodajský web. V papírové podobě bude vycházet od pondělí do pátku.

List se nezapojil do systému Piano, který za jednotné předplatné nabízí přístup k zpoplatněnému obsahu webu, ale zavedl vlastní systém poplatků. Měsíční předplatné pro přístup k článkům na portálu dennikn.sk přijde na 4,90 eura (136 korun). Je tak o čtvrtinu dražší než Piano, které v minulosti několik portálů opustilo.

Několik desítek redaktorů listu Sme, tedy značná část redakce, podalo loni na podzim výpověď kvůli tomu, že se investiční skupina Penta stala finančním partnerem společnosti Namav, nového spolumajitele listu Sme. Manažerský vliv ve vydavatelství Petit Press, které vydává list Sme a další tituly, si ale udržel jeho druhý dosavadní akcionář, společnost PSIS. Penta dříve ve spolupráci s nizozemskou společností V 3 Media Holdings koupila přední slovenská vydavatelství 7 Plus a Trend Holding.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Indonéská sopka Agung hrozí erupcí (23. září 2017).
Indonéská sopka Agung hrozí erupcí, domovy na Bali opustily tisíce lidí

Přes 34 tisíc obyvatel z vesnic ležících poblíž sopky Agung na indonéském ostrově Bali muselo opustit své domovy kvůli bezprostřední hrozbě erupce tohoto...  celý článek

Příznivců extremistického Zlatého úsvitu stále přibývá.
Zlatému úsvitu se ubráníme. Aténští antifašisté propadli thajskému boxu

Odmítají patriarchát, sexismus a především nenávist neonacistů. V aténské tělocvičně se pravidelně scházejí boxeři, kteří propadli bojovému umění Muay Thai a...  celý článek

Muž ze Saúdské Arábie pustil k vodě manželku, dovolila si řídit. Ilustrační
Ženy mají čtvrtinový mozek, hlásal saúdskoarabský duchovní. Dostal zákaz

Duchovnímu Saadu al-Hijrimu ze Saúdské Arábie byla zakázána kazatelská činnost. Hlásal totiž, že by ženy neměly řídit auta, neboť mají oproti mužům jen...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.