Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vysočanská radiála je hotova. Uleví Hloubětínu a Černému Mostu

  16:48aktualizováno  16:48
Vysočanská radiála v Praze je po šesti letech konečně hotova. Stavba za dvě a půl miliardy má ulevit Hloubětínu a Černému Mostu. Zprovozněna měla být už před čtyřmi lety, její výstavbu ale brzdily problémy s výkupy pozemků.

Zhruba pět a půl kilometru dlouhá silnice spojuje Kbelskou ulici s rychlostní silnicí R10 na Liberec.

Řidiči tak už nebudou muset jezdit přes Hloubětín a Černý Most. Uleví se zejména obyvatelům v okolí ulic Kolbenova, K Hutím a Chlumecká. Už tudy totiž nebudou projíždět řidiči směřující z R8 na R10 nebo na hradeckou dálnici D11.

Fotogalerie

"Vysočanská radiála významně usnadní cestu. Uleví se také obyvatelům v Hloubětíně nebo na Černém Mostě. Stavba proto nepředstavuje pouze další významné dopravní spojení, ale současně i příspěvek ke zlepšení životního prostředí v Praze," řekl primátor Bohuslav Svoboda.

Náklady stavby

Výstavba
cca 2 mld. Kč

Projektová a inženýrská činnost
21 mil. Kč

Výkupy pozemků
410 mil. Kč

Celkem
2,5 mld. Kč

Vysočanská radiála má v každém směru dva pruhy. Zatím bude fungovat ve zkušebním provozu, chybí ploty proti zvěři. Zatím nejsou po celém úseku. Kvůli tomu bude snížena nejvyšší povolená rychlost na padesát kilometrů v hodině. Až budou ploty hotovy, rychlost se zvedne na osmdesátku. Stavba bude kompletně dokončena v polovině roku 2012.

Součástí stavby jsou i dva takzvané biomosty. Jsou to padesátimetrové mosty 30 a 40 metrů široké. Poslouží k bezpečnému přechodu zvířat přes radiálu. Přes druhý biomost vede nová cyklostezka, která navazuje na ulici Za Černým Mostem a pokračuje k Satalicím.

Použité materiály

Asfalt cca 140 tis. tun
Beton ve vozovce cca 88 tis. tun
Betony v konstrukcích mostů cca 24 tis. m3
Lampy 447 ks

"Tento asi kilometrový úsek je součástí zamýšlené cyklistické trasy vedené od stanice metra Rajská zahrada směrem na Vinoř, s výhledem do oblasti Pojizeří," uvedla mluvčí magistrátu Tereza Krásenská.

Vysočanská radiála měla být dokončena podle původních plánů již v roce 2007. Její výstavbu ale zkomplikovaly výkupy pozemků v trase radiály (více čtěte zde).

Současný úsek ale není její konečnou podobou. Od Kbelské ulice se plánuje ještě prodloužení do Libně, kde by se napojila na Městský okruh. Řidiči by tady sjeli buď směrem k tunelu Blanka, nebo do plánovaného tunelu pod Libní. Kdy bude zbytek Vysočanské radiály vybudován, zatím není vůbec jasné.

Vysočanská radiála

Vysočanská radiála

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vody je méně. Zákaz odebírání vody platí také pro oblast u osady Pekla poblíž...
Potoky u Varů slábnou, vodohospodáři zakázali brát z nich vodu

Vodohospodáři z Povodí Ohře vyhlásili zákaz používat povrchovou vodu, která napájí zdroj pitné vody, přehradu ve Stanovicích. Lomnický potok i jeho přítoky...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.