Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vysílací rada zrušila správní řízení s ČT kvůli reklamě

  14:50aktualizováno  14:50
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zastavila správní řízení s Českou televizí kvůli překročení denního limitu na vysílání reklamy. Televize limit zvýšila, protože do něj zahrnula zpravodajský kanál ČT24. Rada po půl roce uznala, že to televize udělala správně.
Česká televize nepochybila, když od září do prosince odvysílala více reklamy díky kanálu ČT24. Ilustrační foto.

Česká televize nepochybila, když od září do prosince odvysílala více reklamy díky kanálu ČT24. Ilustrační foto. | foto: Robert ZlatohlávekMF DNES

Televize od září navýšila minuty reklamy na svém prvním programu, protože do celkového času zahrnovala i limit pro zpravodajský kanál ČT24.

Rada ale tvrdila, že se zpravodajský kanál ČT24 do celkového limitu přidat nemůže. S Českou televizí proto zahájila celkem 69 správních řízení za překročení reklamy. Každé řízení za jeden den, kdy byl limit překročen. Nyní je postupně ruší.

"Úřad RRTV si nechal zpracovat právní analýzu a z ní vyplývá, že rada s kanálem ČT24 zacházela jako s programem, který může být šířen, tudíž se může zahrnout jako třetí program do limitu pro reklamu," řekl iDNES předseda rady Václav Žák.

Rada totiž od června průběžně dovolila několika kabelovým společnostem, aby změnily svou programovou nabídku a zpravodajský kanál ČT24 do ní zařadily. Tím se podle Žáka RRTV chovala ke kanálu jako k samostatnému programu.

Zmýlili jsme se, říká rada
Původní stanovisko vysílací rady pod vedením předchozího šéfa Petra Pospíchala bylo k navýšení limitu reklamy zamítavé. Poté, co rada zahájila s televizí správní řízení, televize zvažovala žalobu. - více zde

Důvodem zamítavého stanoviska RRTV bylo to, že je ČT24 kanál digitální. Reklama se měla sčítat jen na analogových stanicích. Zákon o ČT to však nespecifikoval.

"Zákony nejsou tak přesné, aby poskytovaly jednoznačný výklad. Zejména teď, kdy nové technologie vytvářejí nové skutečnosti (např. digitální programy v ČT), musí se regulátor snažit odvodit pravidla, která v zákoně explicitně napsaná nejsou. Při tom se může pochopitelně zmýlit," vysvětluje předseda RRTV Václav Žák.

"Jsme rádi, že RRTV své postoje přehodnotila a správní řízení zastavila," uvedl pro iDNES obchodní ředitel České televize Pavel Krumpár.

"Předložili jsme mnoho podkladů a posudků, které dokazují, že pravda je na naší straně," řekl už dříve mluvčí České televize Martin Krafl.

Česká televize mohla podle zákona do konce roku 2005 každý den vysílat reklamy v objemu nejvýše jednoho procenta z celkového vysílacího času. V případě jednoho programu vysílaného 24 hodin denně to bylo 14 minut a 24 sekund pro reklamu.

Zákon také dovoloval přesouvat reklamní časy z jednoho programu na druhý. Novela zákona o České televizi to už neumožňuje a objem reklamy se od prvního ledna snížil na půl procenta z denního vysílacího času.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

O první ročník festivalu Tattoo Grand Prix na brněnském výstavišti byl...
Nejlepší tatéři se sjeli do Brna. Na výstavišti pokreslili desítky lidí

První ročník festivalu Tattoo Grand Prix odstartoval v sobotu na brněnském výstavišti. Kromě nejúspěšnějších tuzemských tatérů dorazili umělci z okolních zemí,...  celý článek

Miroslav Kalousek ve volebním štábu TOP 09 v Praze. (21. října 2017)
TOP 09 si mocně oddechla, do Sněmovny proklouzla díky Praze

Členové TOP 09 si mohou oddechnout. Strana až v samém závěru sčítání hlasů jen těsně překonala potřebnou pětiprocentní hranici. I tak je to však nejslabší...  celý článek

Andrej Babiš na tiskové konferenci hnutí ANO k výsledkům voleb do Poslanecké...
Nejsme ohrožení demokracie, ujišťuje jasný vítěz voleb Babiš

Jasné vítězství v letošních volbách do Poslanecké sněmovny slaví hnutí ANO, které dostalo hlasy od zhruba jednoho a půl milionu voličů. „Jsme nadšeni a strašně...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.