Rada pro rozhlasové a televizní vysílaní (RRTV) v minulých dnech zahájila s Českou televizí desítky správních řízení. Důvodem je překračování časového limitu pro vysílání reklamy. Od 20. září do konce října se to České televizi stalo téměř každý den.
Televize totiž začala od září sčítat vysílací časy programů ČT1, ČT2 a ČT24, aby tak zvýšila limit pro reklamu. Zákon povoluje veřejnoprávní televizi věnovat reklamě jedno procento z celkového vysílacího času.
"Spuštěním čtyřiadvacítky se televize domnívala, že může vysílací časy sčítat, podobně jako to nyní dělá u jedničky a dvojky," řekl iDNES předseda vysílací rady Petr Pospíchal. RRTV ale dospěla k závěru, že se reklamní čas sčítat nedá.
Podle Pospíchala je to hned z několika důvodů. "Kanál ČT24 nemá vůbec omezen reklamní čas. Kdybychom tedy připustili sčítání, tak by to pak mohlo být rovnou sto procent vysílacího času na jedničce. Je to také digitální kanál, kdežto jednička a dvojka je vysílání především analogové," podotkl.
Televize nesouhlasí a rozhodla se RRTV žalovat. "Sčítat reklamní limit ze všech tří programů nám na konci roku 2005 umožňovala legislativa. Právní analýzy, které to potvrzují, jsme předali vysílací radě ještě před tím, než jsme ke sčítání přistoupili," tvrdí mluvčí ČT Martin Krafl.
"Předložili jsme mnoho podkladů a posudků, které dokazují, že pravda je na naší straně. Rada nás ale neupozornila, že má jiný názor, a hned zahájila správní řízení," podotkl Krafl. ČT se podle něj proti správnímu řízení odvolá a podá na radu žalobu.
"Jsme přesvědčeni, že naše stanovisko je správné," dodal mluvčí.