Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky metra na trase C by mohly být průchozí

  10:48aktualizováno  10:48
Pokud každé ráno trávíte čas v přecpaných soupravách metra, rozhrkaných vozech tramvají nebo autobusech pražské MHD, pak se můžete začít upínat alespoň k představě, že za rok za dva bude lépe. Alespoň to slibuje pražská radnice.
Pražské metro na trase C by mohlo být v budoucnu průchozí. (Ilustrační foto)

Pražské metro na trase C by mohlo být v budoucnu průchozí. (Ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

Podle radního pro dopravu Radovana Šteinera Dopravní podnik s pomocí peněz z městského rozpočtu nabídne klientům pohodlnější a modernější cestování.

A co víc – přibližně v roce 2009 by se cestující mohli dočkat i jedné zajímavé novinky: průchozího metra, které může jezdit jen na trase C.

"To by se mi docela líbilo. Teď jsou všichni namačkaní v prostředních vagonech, zato krajní dva jsou poloprázdné. Takhle by se mohli lidi rozptýlit," rozvažuje nad novinkou Jarmila Křečková, která hojně využívá trasu C pro cesty z Kobylis na hlavní nádraží.

Studentka z Kobylis však může zatím o novince maximálně přemýšlet. O tom, zda město pro Dopravní podnik pět průchozích souprav typu M1 pořídí, totiž s výrobcem – společností Siemens – jen vyjednává.

popisek Změny v pražské MHD
Více spojů i nové vozy

"Osobně mi to ale přijde jako zajímavý nápad," myslí si radní Šteiner a připomíná, že by upravená verze vlaku stála stejně jako ta s oddělenými vagony. Tedy zhruba 200 milionů korun.

Mluvčí společnosti Siemens Petr Sedláček upozorňuje, že není problém průchozí vlaky vyrobit. "Záleží jenom na přání zákazníka," přitakává Sedláček.

Jak by vypadalo nové metro?
"Hodně laicky řečeno, byla by to taková ´housenka´, něco na způsob kloubových autobusů. Bez přepážek, dveří nebo zvýšených plošin," vysvětluje Veronika Němcová z firmy Siemens a dodává, že s podobnými vlaky podzemní dráhy se už nyní mohou lidé setkat například v Mnichově nebo ve Vídni.

I bez průchozích souprav však čeká na cestující několik vylepšení, která by jim měla zpříjemnit jízdu. "Zlomovým momentem bude otevření nových stanic Střížkov, Prosek a Letňany," zdůrazňuje Šteiner událost, která by v kalendáři měla obsadit první půli května roku 2008.

Postupně z podzemí zmizí také staré soupravy vyrobené v Sovětském svazu ještě v éře socialismu. "Poslední dojezdí ke konci roku 2009," říká Šteiner. Pak už budou brázdit všechny trasy jen modernizované nebo nové vlaky.

O rok později, v roce 2010, už by Prahou neměly jezdit ani nemoderní tramvaje.

"Teď se ještě ve špičce objevují staré vozy typu T3. Ty vyřadíme a na kolejích se objeví jen modernizované tramvaje nebo tramvaje designu Porsche," slibuje Šteiner.

Už teď má navíc Praha uzavřenou smlouvu se společností Škoda na 250 zcela bezbariérových tramvají typu 15T, což jsou ještě o něco modernější vozy, než jsou typy s designem Porsche.

Seriál o pražské dopravě - všechny články

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová kniha vydaná olomouckou filozofickou fakultou má ukázat mylnost stereotypů...
Kniha o slovenských Romech má bourat stereotypy i formou, čte se odzadu

Neobvyklou knihu vydala olomoucká filozofická fakulta. Shrnuje výsledky studie vědců zkoumající romské obyvatele čtyř slovenských vesnic a na příkladech...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.