Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Televize Z1 má potíže, dluží svým lidem i dodavatelům

  11:10aktualizováno  29. ledna 14:55
Televize Z1 má finanční problémy, které se dotýkají také výplat spolupracovníků a plateb dodavatelům. Její generální ředitel Martin Mrnka to vysvětluje dopady finanční krize, které se promítly do příjmů z reklam, jež jsou nižší, než vedení televize předpokládalo. "Ani nám neplatí všichni," řekl Mrnka.

Šéf televize Z1 Martin Mrnka potíže s financováním připouští a vysvětluje je finanční krizí. | foto: Archiv Z1 TV

Nová digitální televize Z1 podle slov některých spolupracovníků dluží na výplatách, ale i za dodávané služby.

"Zaplatili mi zhruba 30 procent toho, co dluží. Pro vybrané pořady jim přitom zajišťuji veškerou techniku, zvuk či světla," řekl Hospodářským novinám jeden ze spolupracovníků privátní zpravodajské televize, který si nepřál být jmenován ze strachu, že by své peníze nemusel dostat zpět.

S kritikou platební morálky televize, která patří do portfolia bohaté finanční skupiny J&T, se přidávají i někteří současní a bývalí zaměstnanci.

"Tento týden jsem dostala peníze za listopad a část peněz za prosinec. Televize mi stále dluží osm tisíc korun za telefon," popsala listu Markéta Klibi, která na Z1 připravovala například pořad Runway a byla jednou ze zhruba dvacítky zaměstnanců, se kterými se televize před Vánocemi rozloučila. - čtěte Z týmu televize Z1 zmizí desítky spolupracovníků

Ředitel zpravodajství televize Z1 Hanuš Hanslík říká, že se k hrazení dluhů televize staví čelem a postupně je splácí. "Nijak se nevymykají běžnému podnikatelskému prostředí," řekl Hanslík iDNES.cz.

Výplaty? To je naše interní věc

Šéf televize Martin Mrnka tvrdí, že je Z1 pod tlakem dopadů světové finanční krize. "Naši zaměstnanci mají své peníze k dispozici. Toto je hodně interní téma. Rozhodně to není problém investora. Jako i jiným společnostem, i nám někteří odběratelé dluží," řekl serveru Digizone.cz.

Televize se potýká s nedostatkem reklamy. I když tvrdí, že plán sledovanosti po necelém roce od spuštění překročila, na uspokojivém množství inzerce se to neprojevilo. - čtěte Z1 poprvé zkoumala sledovanost, dominuje jí talk show Barbory Tachecí

A investor televize Z1, společnost J&T, také zřejmě další finanční injekci do tohoto projektu nechystá. "Toto je záležitost managementu televize," odmítl komentovat situaci mluvčí J&T Dušan Palcr.

Věřitelé televize tvrdí, že jim její vedení slíbilo schůzku, kde by se vyjádřili ke splácení. Ta se ale nakonec nekonala.

Ředitel: ČTK už není, co bývala

Zpravodajské stanici došly peníze také na některé pořady. Kromě už zmíněného pořadu Runway z programu po pouhém půl roce vysílání zmizel také magazín Yacht & Life, který Z1 velkolepě představila na jednom pražském botelu. - čtěte Televize Z1 míří na sever a s novými pořady

Před časem její vedení zrušilo také odběr zpravodajského servisu agentury ČTK. Podle Mrnky už není tak kvalitní a rychlá jako v minulosti. "Pokud by byla ČTK desetkrát lepší, tak s ní nemáme problém. Já ČTK pamatuji jako perfektní servis dodávaný včas, a pokud by takovou byla i dnes, tak o rušení nepřemýšlíme," uvedl pro Digizone.cz.

Podle šéfa zpravodajství ČTK Jiřího Majstra je ale Mrnka se svými výhradami osamocený. "Jeho názor na servis ČTK nesdílejí zřejmě ani všichni redaktoři televize Z1. I po ukončení smlouvy mezi ČTK a Z1 se někteří nadále připojují do textových zpravodajských databází agentury a stahují si nelegálně každý den značné množství zpráv ČTK," podotkl.

Z1 podle něj dluží za servis ČTK už řadu měsíců. "Neproplatila zaslané faktury za plnění ČTK od září 2008 do prosince 2008 a zatím ani nereagovala na výzvy ke smírnému urovnání této situace. ČTK přesto věří, že se televize Z1 ze svých nynějších obtíží dostane a že v budoucnu bude možno vztahy mezi našimi firmami vrátit na dřívější úroveň," dodal Majstr.

Krizi cítí také manažeři BBC

Finanční krize se dotkla médií v celém světě, nejnověji ji pocítí v britské BBC. Podle listu The Guardian čtyři stovky členů managementu nedostanou až do června 2010 odměny, které tvoří deset procent jejich mzdy.

BBC tak podle deníku předpokládá, že ušetří 20 milionů liber. Běžných zaměstnanců britského veřejnoprávního rozhlasu a televize, kterých je asi sedm tisíc, se úsporná opatření nedotknou.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Čapí hnízdo
V kauze Čapí hnízdo čelí obvinění 11 lidí. Babiš je krok od nové imunity

V souvislosti s 50milionovou dotací na farmu Čapí hnízdo obvinila policie celkem 11 lidí. Dosud byla jistá pouze obvinění předsedy ANO Andreje Babiše a...  celý článek

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš přichází komentovat výsledky povolební schůzky s...
Babiš se s Okamurou shodl na zákonu o referendu, společnou vládu vyloučil

Až do večerních hodin v pondělí pokračovala vyjednávání vítěze voleb, hnutí ANO, s dalšími stranami zastoupenými ve Sněmovně. Andrej Babiš se během dne stihl...  celý článek

Sociální demokraté se v sobotu večer při sledování volebních výsledků zamkli v...
ČSSD zažila knock-out, řekl Zimola. Bývalý hejtman může začít stoupat

Po rozpadu krajské koalice se vzdal hejtmanského křesla, vedení strany ho nechalo vyškrtnout z kandidátky pro volby do Sněmovny. Část lídrů ČSSD kvitovala, že...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.