"Potvrdilo se nám zacílení na osoby s vysokým socioekonomickým statusem, v rozhodujících funkcích, s velkým zájmem o veřejné dění," komentoval výsledky průzkumu agentury STEM generální ředitel televize Z1 Martin Mrnka.
Pracovníci agentury se ptali v listopadu a prosinci 625 respondentů, kteří patří k ekonomicky nejaktivnějších lidem a žijí ve větších městech. Zjistili tak, že největší zastoupení mezi diváky nového digitálního kanálu mají lidé s řídícími pravomocemi. V "koláči" zabírají 35 procent, převedeno na čísla jde o 128 tisíc lidí.
Sledovanost v celé české populaci podle své mluvčí Ivany Dubášové televize nezjišťovala. Díky výzkumu ale Z1 zveřejnila, pro kolik lidí asi vysílá: její cílová skupina čítá necelých čtyři sta tisíc ekonomicky silných lidí. Tři čtvrtiny z nich jsou muži.
Z1 uvažuje o politické debatě moderované Barborou Tachecí |
"Podíl sledovanosti v naší cílové skupině je pro nás rozhodující. Původní optimistické odhady alespoň desetiprocentního zásahu jsme překročili o 25 procent, což je pro nás po půl roce vysílání pozitivní zpráva," doplnil Martin Mrnka.
Nejúspěšnějším samostatným pořadem Z1 je talkshow Barbory Tachecí Interview B. T., zpočátku označovaná jako hardtalk. To ale připomínal jen díl, kde se moderátorka "utkala" s Janem Krausem, který na České televizi vede talkshow Uvolněte se, prosím. Denně si večerní relaci Tachecí pustí čtyřicet procent diváků Z1.
|