Čtenářské dotazy odpoví pověřený ředitel organizátora pražské dopravy Pavel Procházka

Čtenářské dotazy odpoví pověřený ředitel organizátora pražské dopravy Pavel Procházka

Šéf MHD: Že jezdíme jako dobytek? Víc spojů do centra už nevměstnáme

  • 33
Na změny v MHD jsou cestující v Praze citliví. Dopravce se přesto chystá příští rok rušit další spoje. Šéf Ropidu Pavel Procházka čelil v on-line rozhovoru výtkám, že lidé jezdí tramvají často jako "našlapaný dobytek". "Do některých úseků už bohužel nelze vměstnat další soupravy," vysvětlil.

Otázky na šéfa Ropidu, který dopravu v hlavním městě a jeho okolí organizuje, se nejvíce točily okolo konkrétních spojů. Jednoho ze čtenářů například zajímalo, proč se pořád mění trasy autobusů. "U nás v Miškovicích jezdí za dva roky už čtvrtá linka," napsal. Miškovice leží v blízkosti Letňan, což je od loňska konečná metra C.

"Změny prováděné v oblasti Čakovic byly z důvodu prodloužení metra velmi rozsáhlé. Při takové změně je nutné postupné dolaďování tras povrchové dopravy, neboť prodloužení metra vždy přinese naprostou změnu v dopravním chování lidí," zareagoval Procházka.

odpovědi řEDITELe ROPIDU najdete ZDE

V on-line rozhovoru také zazněla otázka, zda už Ropid uvažuje o dopravní obslužnosti vznikajícího Západního města na kraji Stodůlek. "Územní plán počítá s větví metra B do této oblasti," odpověděl Procházka.

Čtenáři také řešili páteřní linky, tedy tramvaje č. 9, 17 a 22. "Linkou 22 jezdím skoro denně, takže situaci na ní znám velmi dobře. Vámi uvedený úsek je nejzatíženější v Praze a bohužel již do něj nelze vměstnat další soupravy," odpověděl Procházka na dotaz čtenáře, který jízdu v tramvaji 22 v odpolední špičce nazval "nedůstojnou".

Další čtenářka zase Procházkovi podrobně popsala, čím a jak se jezdí po Praze. "Já po všech těch vašich změnách jezdím víc a víc jako našlapaný dobytek. (...) Na dopravu Praha nemá, ale turnikety do metra za X miliard to je koncepční řešení? To budeme všichni jezdit jen metrem, ale jak se k němu doplazím jako sardinka?" napsala.   

Šéf Ropidu čtenářce vysvětlil, že intervaly linek se stanovují na základě schválených standardů kvality obsaditelnosti, které činí 70 lidí na jeden vůz tramvaje.

Procházka: Nechceme rušit souběhy tramvaj v. metro

Největším trnem v oku jsou Ropidu (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy, pozn. red.) i Dopravnímu podniku takzvané souběhy. Tedy trasy, kudy vede několik linek autobusů najednou. Takové nadbytečnosti by měly z pražské MHD zmizet.

Procházka ale v on-line rozhovoru zdůraznil, že rušení souběhu tramvaje a metra není jejich prioritou. Primárně se jedná o souběhy "koleje v. autobus".

"Uspořit se dá i lepším využíváním vozového parku nebo důslednější realizací opatření, která vyjdou pozitivně z dopravních průzkumů," uvedl pro iDNES.cz Pavel Procházka.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video