Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rychlost na nových úsecích, kde platí padesátka, překročily už desítky řidičů

  12:19aktualizováno  12:19
Nové pražské úseky, které musí řidiči od 1. ledna projet pomaleji, hlídá policie. Rychlost zde doposud porušilo 72 řidičů. Ti mohou zchudnout až o dva tisíce a přibudou jim dva trestné body. Nové značky dopravu zatím nekomplikují, policie chce změny hodnotit na konci týdne.

Na Nový rok přibyly na některých rušných pražských silnicích značky omezující rychlost na padesát kilometrů v hodině.

Pomaleji se jezdí na magistrále od Kačerova směrem do centra až na Vinohrady, zpomalit musí také řidiči na Pražském okruhu mezi ulicemi Evropská a Za Teplárnou, v Cínovecké a Spořilovské ulici.

Mezi úseky, kde budou muset řidiči zpomalit méně, je Jižní spojka v úseku od Barrandovského mostu až k ulici Chodovská, kde se smí jet osmdesátkou.

Úseky, kde je po Novém roce dodržovat padesátku

Šest "pomalých" úseků hlídá pomocí kamer už od prvního dne policie. A přestupky řidičům netoleruje.

"Od začátku ledna jsme zaznamenali 72 případů, kdy byla v těchto úsecích překročena rychlost. Přestupky jsme zadokumentovali a řidiči budou předvoláni. V těchto úsecích totiž není místo, kde by se dalo auto bezpečně odstavit," informovala pražská policejní mluvčí Eva Miklíková.

Policejní hlídky kontrolují od rána celou Prahu. Nové úseky s omezenou rychlostí mění operativně. "V kontrolách a měření rychlosti budeme pokračovat i v následujících dnech," dodala Miklíková.

Změny v dopravě zhodnotí policisté na konci týdne

Podle policejní dopravní centrály zatím omezená rychlost dopravu nekomplikuje. "Provoz je doposud bez problémů, a to i během ranní špičky. Nepřibylo ani dopravních nehod," uvedl dopoledne operační důstojník.

Podle Miklíkové je na hodnocení změn ještě brzo. "Je první pracovní den, doprava je mírně zhuštěna. Jakékoliv hodnocení je však předčasné, zatím nemůžeme posoudit, zda značky provoz zkomplikují. Jasněji bude na konci týdne, kdy chceme situaci zhodnotit," uzavřela.

Nové značky mají především pomoci odhlučnit krizová místa. Při snížení rychlosti o dvacet kilometrů se hladina hluku sníží asi o dva až tři decibely. Změna se má projevit hlavně u nákladních aut.

Značky pomohou snížit také nehodovost a rozmělnit kolony, které se v místech denně tvoří. - čtěte také Na řidiče v metropoli čekají nové úseky s padesátkou, za porušení hrozí sankce







Hlavní zprávy

Další z rubriky

S ohledem na zeleň se celý projekt nakonec jmenuje Drn, i když pracovní název...
Po Drnu na Národní chce Praha zastavět i další proluky v centru

Praha chce zacelit proluky, které jsou v zástavbě v centru metropole. Mělo by tak přibývat projektů, jako je právě dokončovaný skleněný Drn na Národní třídě....  celý článek

Pavla Dandová potřebuje každé tři týdny sehnat 96 tisíc korun, aby mohla...
Žena musí prodat byt. Pojišťovna jí odmítla proplatit lék na rakovinu

Zdravotní pojišťovna odmítla zaplatit matce dvou tříletých dětí cílenou biologickou léčbu, která by jí pomohla v boji s rakovinou. Léčbu doporučili i lékaři,...  celý článek

Jak je zjevné, tragická nehoda pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce...
Studénka odmítá projekt na řešení nebezpečného přejezdu. Nepočítá s kamiony

Zastupitelé Studénky vyslovili nesouhlas s projektem, který má vyřešit nebezpečný přejezd známý tragickou nehodou polského kamionu s pendolinem. Ministerstvo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.