Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Česká televize chce v srpnu vysílat lživý ruský dokument o roku 1968

  14:02aktualizováno  14:02
Česká televize se snaží získat práva k problematickému ruskému dokumentu o událostech z roku 1968. Veřejnoprávní televize jej plánuje zařadit v rámci srpnového komponovaného pásma. Podle odborníků dokument zkresluje historii.

Sovětský tank před budovou Československého rozhlasu na pražských Vinohradech. (21. srpna 1968) | foto: ČTK

Programový ředitel ČT Milan Fridrich to potvrdil německým médiím a serveru Hlídacípes.org.

„Už několik týdnů jednáme o nákupu licence ruského dokumentu a věříme, že brzy dokument získáme. Naším cílem je dokument odvysílat letos v srpnu v komponovaném večerním pásmu o roku 1968,“ uvedl Fridrich.

Dokumentární film „Varšavská smlouva, odtajněné stránky“ mimo jiné uvádí, že tehdejší invaze byla zákrokem proti chystanému převratu v Československu, který mělo na svědomí NATO a bývalí esesáci a fašisté (více o dokumentu čtěte zde).

Rusko vydává bílé za černé

Komentář Vladimíra Votápka

Snímek se krátce po odvysílání stal tématem schůzky českého ministra zahraničí Lubomíra Zaorálka s ruským velvyslancem v ČR Sergejem Kiseljovovem. Zatímco šéf české diplomacie označil dílo za hrubě zkreslené, velvyslanec se podle Zaorálka snažil význam snímku bagatelizovat. Prezident Miloš Zeman uvedl, že ruská televize v dokumentu lže.

Slováci se odvysílat dokument nechystají

K odvysílání dokumentu již Českou i Slovenskou televizi vyzvala iniciativa slovenských intelektuálů a představitelů veřejného života.

„Žádáme vás bezodkladně tento dokument odvysílat v hlavním vysílacím čase veřejnoprávních televizí Slovenské republiky a České republiky s následnou studiovou diskusí našich historiků a politologů,“ uvedli v prohlášení, jež podepsal například publicista Fedor Gál. Občané podle nich mají právo vědět, jak moskevská propaganda „bezostyšně přetváří dějiny“.

Televizní kanál veřejnoprávní slovenské RTVS v reakci na výzvu uvedl, že k dokumentárnímu snímku nevlastní vysílací práva, která drží ruská státní televize.

„RTVS může odvysílat pouze formáty, na které má zakoupeny licenční práva. V opačném případě bychom porušili nejen zákony na území Slovenska, ale i mezinárodní právní normy, které striktně dbají na dodržování autorských práv,“ sdělila manažerka marketingu RTVS Dominika Šulková.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Místopředsedové ČSSD Milan Chovanec a Lubomír Zaorálek hovoří s novináři před...
ČSSD by mohla skončit v opozici, řekl Chovanec. Sjezd bude v dubnu

Mimořádný sjezd ČSSD by se měl konat v Hradci Králové 7. dubna, řekl po večerním jednání užšího vedení strany její úřadující šéf Milan Chovanec. V tento den...  celý článek

Ilustrační foto
Déšť nepustí slunce na oblohu, na horách může o víkendu sněžit

V povolebním týdnu skrze mraky nepronikne příliš slunečních paprsků. Zato při častých přeháňkách přijdou vhod deštníky. V úvodu teploty vystoupí maximálně...  celý článek

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš při volební superdebatě iDNES.cz a MF DNES v...
Vláda řeší zajišťovací příkazy, Zaorálek žádá odvolání šéfa finanční správy

Vláda jedná o návrhu ministra zahraničí Lubomíra Zaorálka (ČSSD) na odvolání šéfa finanční správy Martina Janečka a náměstkyně ministra financí Aleny...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.